DET SKULLE IKKE HA VÆRT NØDVENDIG.

 

Bare fordi at jeg kan, men helt unødvendig!

 

Jeg har nettopp vært på butikken. På en søndag. Dagen før julaften. Det skulle ikke ha vært nødvendig! På en søndag liksom. Det er ikke det at jeg er så sykt motstander av søndagsåpne butikker, jeg ser bare ikke vitsen. Og i alle fall ikke i dag, dagen før jul. Det er søndag- butikkene er i utgangspunktet stengt! Nå har jo butikkene åpne i morgen også. Sikkert greit for noen.

Bortsett fra de som må være på jobb disse dagene. Ikke alle jobber frivillig på julaften. Jeg ser fordelen med å ha åpent noen timer på julaften for alle de som har stresset så sykt i forkant og plutselig står i matforberedelsene og oppdager at de har glemt noen viktige småting her og der. Da er det greit at de kan ut å stresshandle det siste. Takk til alle dere som jobber på julaften.

Utsikt over Iddefjorden og Nexans.

At butikken er åpen i dag syns jeg bare er svært unødvendig. Og bare fordi at jeg kan, så drøyde jeg med å handle til i dag, selv om jeg var på butikken både i går og på fredag. Det er jo kun fordi jeg kan, ikke fordi det er noe behov for det. Alle hadde greid seg med stengte butikker i dag. Jeg jobber dagtid, så jeg handler etter jobb. De som jobber natt greier å handle før jobb.

Ja ja, julehandelen er gjort, det som er glemt, det er glemt. Jeg skal holde meg unna butikkene i morgen, av prinsipp siden jeg var der i dag. Ellers har vi gått en fin tur i dag, hundene, Kristoffer og jeg. Jeg hadde kun planer om en liten runde opp i skogen her, men Kristoffer hadde visst andre planer. Vi fulgte Kyststien oppe ved Hov. En fin tur hvor hundene kunne gå mye fritt.

 

♠ ELEVELE ♠

4 kommentarer
    1. Ellers i året er det bare tull med søndagsåpne butikker. Vi trenger en hviledag og søndagen blir mindre og mindre søndag. Men det er bare blitt sånn – vi aper etter svenskene. Ikke på pris men på flere og flere søndagsåpne butikker. Det er greit nok like før jul men det hadde greit seg men de hadde greit seg med de 2 siste søndagene før jul. Men jeg var på kiwi i dag og handla bare litt melk og som venta var det lang kø foran kassene. Men jeg er enig at vi det burde holde med 6 dager hvor butikkene hadde åpne. Vi trenger en hviledag med mindre kjøpepress og heller sørge for og handle mere på lørdag. Sånn var det før da jeg var liten – det gikk det også. Men nå skal jeg vaske opp før jeg finner senga. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg