DET GÅR ALDRI OVER!

Nå er jeg så lei sykdom at jeg kunne spy!

Ja, jeg er fremdeles syk og akkurat nå føles det som at det aldri skal gå over. Kristoffer har vært hjemme 14 dager pga luftveisinfeksjon, jeg har nøyaktig de samme symptomene, bare at jeg har vært på jobb hele veien. Jeg var hjemme fra jobb mandag for 2 uker siden for da hadde jeg et snev av feber og følte meg skikkelig dritt. Torsdag denne uken tok jeg hjemmekontor etter lunsj, da jeg plutselig blei litt dårligere igjen, men jeg greide å jobbe full dag på fredag, selv om ørene holdt på å ta livet av meg og alle rundt! Det er ikke bare luftveisinfeksjon – flere plager blir fremtredende også, tydeligvis. Krysser fingrene for vellykket operasjon på denne siden av året – tålmodigheten min begynner å bli en smule lav, nemlig. Kristoffer trur at jeg har fått bihulebetennelse nå fordi hodet mitt føles som at det skal eksplodere hver gang jeg bøyer hodet fremover. Jeg har liksom ikke hodepine ellers, kun når jeg bøyer på hodet. Jeg har aldri hatt bihulebetennelse i hele mitt liv, så jeg er litt usikker på om jeg trur på han. Det er jo en første gang for alt. Det eneste jeg veit sikkert nå er at formen absolutt ikke er bedre, selv om jeg hoster mye mindre enn tidligere og hostekulene fremdeles er vonde. Jeg håper bare at det går over snart for jeg er lei av at formen er elendig, selv når jeg sover.

Når vi likevel er inne på det med at det er en første gang for alt. Det irriterer meg nemlig grenseløst i filmer og serier, og dokumentarer for den saks skyld, hvor de skal oppklare mord og de skal begynne å plukke ut mistenkte. Alt for ofte utelukker de den faktiske morderen fordi vedkommende har et “rent rulleblad” – akkurat som alle mordere er født med minst et drap på rullebladet sitt? Altså, hallo – det er faktisk en første gang for alt. Så da har jeg vel kanskje bihulebetennelse da, bare for å poengtere mitt eget poeng. Hvis så er må det bare gå over av seg selv, for jeg nekter å bruke nesespray – det har jeg prøvd èn gang og aldri mer. Jeg grein i flere timer etterpå! Men når jeg leser om symptomene så føler jeg ikke at det passer inn heller, så jeg tenker jeg bare er helt vanlig syk som bare ikke vil slippe taket riktig enda. Jeg håper i alle fall jeg er bedre innen fredag for da skal vi på et litt seint julebord i Göteborg. Hadde vært kjedelig om jeg ikke kunne bli med. Hundevakt og fri fra jobb er i alle fall ordnet. Hvis jeg ikke er frisk til da skal jeg seriøst ligge hjemme på sofaen med hundene og runne Netflix! Jeg rekker kanskje ikke å runne Netflix på en fredag, men jeg skal greie å runne en serien, eller miniserie av noe slag. Nei, på tide å slutte å syte over at man er syk. Det kunne ha vært mye verre, så ferdig med den saken.

 

Har du hatt en bra helg?

 

ELEVELE

 

#hverdag

6 kommentarer
    1. Sånn du er nå er det visst flere som er. Ukevis med hoste, og det er visst et virus i følge mine venner som har vært hos lege. Ukevis med dårlig form er ikke gøy. Håper du snart blir bedre. Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg