HVERDAG- STRESS MED JULEBORDANTREKK.

 

Det er ikke ofte jeg stresser over klær, men nå gjør jeg litt det altså!

 

Jeg har blitt bedt med på julebord og da må man jo kle seg litt fint. Vi trenger ikke snakke om at jeg sviktet litt der i går, på julebordet med jobben. Typ alle hukjønn kom i kjole, jeg kom i dressbukse og dressjakke. Jeg bruker ikke så ofte kjole, og når jeg gjør det er trusene alltid synlig, merkelig nok. 

Likevel bestilte jeg en ny kjole på nettet for ca. tre uker siden. Kjolen er kjempefin! Jeg måtte til slutt bestille et par sko fra nett også. Jeg er ikke så tålmodig at jeg orker å løpe rundt i butikker. Ikke syns jeg det er særlig fristende og skulle betale masse penger for et par sko jeg kommer til å bruke én gang heller.

Kjolen kom og den var så mye finere i virkeligheten enn på bilder. Ivrig som jeg var reiv jeg i stykker hele posen den kom i og merkelappene fløy av de også. Det skulle vise seg å være ganske så dumt, siden jeg ikke hadde lest opplysningene om kjolen så nøye. Den var rett og slett hakket for liten. 

Det var kjipt siden jeg hadde revet av lapper og alt og dermed ødelagt for meg selv med å kunne sende den i retur for å bytte. Sånn kan det gå. Kjole må jeg ha, så jeg bestilte en ny i en størrelse større. Det var snakk om noen få cm som manglet rundt brystene for at jeg skulle få glidelåsen helt opp. 

Det er ikke ofte jeg har det problemet siden jeg ikke er heldig utstyr med pupper. Kjolen i én størrelse større kom på fredag, samtidig med skoene. Heldigvis kom alt i tide. Julebordet er førstkommende fredag. Jeg fikk for meg at jeg skulle prøve hele antrekket i full fart, bare for å se om det passet sammen.

Til min store skuffelse er også denne kjolen for liten! Jeg mangler fremdeles noen få cm for å få glidelåsen helt opp. En størrelse større, men den er like for liten som den forrige. Jeg hentet frem den første kjolen for å måle de mot hverandre, og det finnes ikke så mye som en mikroskopisk forskjell på de!

Og smarte meg, som nå var sikker på å få en kjole som passet reiv så klart av alle lapper før jeg prøvde den, igjen. Ingen retur her heller, liksom. Jeg veit ikke om kjolen er feilmerket, eller hva det er, men noe galt må det være. Det skal jo være en forskjell fra den ene størrelsen til den andre. 

Jeg har sendt mail til nettsiden jeg har bestilt kjolene i fra i håp om at det kan fikses på noe vis. Jeg har ikke akkurat lyst, eller råd, til å kjøpe en tredje kjole. Jeg har tross alt “kastet” 1.400 kr rett ut av vinduet allerede, på to kjoler i hver sin størrelse, men som viser seg å være samme størrelse begge to. 

Jeg kan jo trøste meg med at skoene i det minste passer. Det var jo ikke verst bare det. Skoene er veldig søte, om man kan si det slik. Jeg vurderer å klippe av disse gullgreiene foran, da de er litt jalla, men jeg får se. Først og fremst må jeg ha en kjole, ellers kan jeg bare glemme skoene også. 

 

Stresser du noen ganger over å finne antrekk? 

 

________________________________________

#hverdag #julebord #antrekk #stress #kjole #sko

________________________________________

12 kommentarer
    1. For noe awsome sko! 😀
      Og så ufattelig kjedelig da! ;s Hater slikt x.x Bah! Du kan jo selge de da 🙂 På finn eller noe ^^ Prøv å ta det de kostet eller 50 kr mindre til å begynne med 🙂 Så får du ihvertfall litt igjen 🙂 Eller legge de ut på facebook grupper der de kan by, for da kan det ende opp med mer også 🙂 Bare noen tips ^^ Men kjenner den ja ;s Har sluttet å handle klær på nettet x.x Jeg er så veldig skeptisk til det, siden jeg ikke får prøvd de. Men sist jeg kjøpte meg kjole på nett, så passet den da 🙂 Heldigvis xD

    2. Så ergelig!! men vist du ikke har kastet lappen, så kan du vel sende tilbake med lappen løs..men det får du vel svar på snart..håper du får ordnet det..for det blir en veldig dyr kjole ja!! lykke til!

    3. Stresser alltid med sånt, men går i butikker 🙂 Du bør selge dem selv, hvis du ikke får byttet. Sikkert noen de passer 🙂 Fine sko da 🙂

    4. Søtmonsen ): Skoene var veldig fine da 😀

      Ja dritkjedelig. Har lagt ut den ene på finn, til va 150 kr mindre enn jeg gav for kjolen selv, men er ingen som har bitt på enda 🙂

      Jeg har kjøpt kjole og jakke der fra før, men jeg leste ikke så godt på beskrivelsen. Kjolen var i et stoff det ikke var mye stretch i. Hadde det vært det hadde den passet helt perfekt liksom. Men når jeg da bestiller en ny, i en størrelse større, og den heller ikke passer, da blir man litt oppgitt. Typisk min flaks 😛 Men jeg får vente på svar på mailen jeg har sendt, så ordner det seg sikkert.

      Jeg mener, kjolen er garantert feilmerket og da må de jo bytte ut både lappen som henger på, og den som er sydd fast i nakken, så kan jo ikke være så veldig krise med at jeg da har dratt av denne lappen. I så fall er de bare vanskelige, syns jeg. Krysser fingrene for at jeg får ordnet ny kjole før torsdag 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Det står at det ikke er lov, men jeg har forklart problemet nøye i mailen jeg sendte de, så regner med jeg får svar snart 🙂 Kjolen er jo garantert feilmerket, så jeg tenker jo at de uansett må bytte ut den lappen jeg har revet av, i tillegg til den som er sydd fast i klesplagget, så det kan jo i grunn ikke være så farlig. Men vi får se, krysser fingrene for at jeg har fått fikset ny kjole før torsdag 🙂

    6. frodith: Jeg hater å gå i butikker og har ikke tålmodighet til å se på plagene en gang. Ha ha..

      Jeg har lagt ut den første jeg kjøpte til salgs, men ingen som har blitt fristet enda. Den andre syns jeg helt ærlig at jeg skal få byttet selv om jeg dro av lappen. Den er garantert feilmerket og da må de jo uansett bytte ut den lappen jeg reiv av, i tillegg til merkelappen bak i nakken på kjolen. Så, jeg syns jo at jeg bør få en ny kjole liksom 🙂 Men vi får se hva de svarer på mailen 🙂

    7. Jeg velger ofte å pynte meg i bukser 🙂 Kjedelig med den kjolen..men skikkelig kule sko :))
      Fikk forresten pakke i posten i dag, skikkelig fin den boka :)) Tar det med i et innlegg etterpå…Tuuuuusen takk <3

    8. annebe: Jeg syns det er kjempefint med bukser, men nå må jeg liksom ha kjole. Kommer jo i følge, så da må det jo bli dress på han og kjole på meg 🙂 Hadde jeg gått aleine hadde jeg fint kunne gå i bukse 🙂

      Oi, det tok tid før boken kom :O Blir helt matt av posten innimellom. De hadde jo stappet både skoene, kjolen og noen brev ned i postkassen på samme dag. Posten ser ikke ut til tider, for å si det slik.

    9. Søtmonsen ): Ja, det håper jeg også, for nå er jeg ekstra stresset kjenner jeg :O Har ikke hørt noe i fra de, så får vel ringe og mase litt i morgen :O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg