FOTO- EN TUR I SKOGEN VI VIRKELIG TRENGTE.

 

Når man ikke kommer seg i skogen hver dag setter man så stor pris på de dagene man kan nyte litt tid i naturen. 

 

Det siste jeg tenkte på før jeg sovnet i går var at uansett vær i dag skulle vi i skogen! Når jeg sto opp så det ut til at det skulle bli regn. Når jeg åpnet døren for å la Petter tisse litt før frokost gikk det opp for meg at jeg muligens bør vaske vinduene. Det var ikke akkurat tegn til regn, for å si det sånn. 

Vi ladet opp til en tur i skogen. Vi trengte det nå. Jeg husker ikke sist vi var i skogen. Jeg husker turen, men jeg husker ikke når det var. Petter var helt i hundre når han skjønte båndet skulle av og at skogen sto for tur. Vi var nemlig på butikken først så vi kjørte opp til skogen i dag, for å spare litt energi. 


1. Når solen lager gull i skogen. 


2. Jeg veit ikke hva disse er, men jeg syns de er fantastiske å se på. 


3. Selvsagt må vi nyte utsikten noen minutter før vi går videre.


4. Det er ganske mye bein på dette trollet.


5. Når man er så glad for å gå tur i skogen.


6. Jeg veit ikke helt hva som skjer med tungen hans.


7. Familiesopp, eller noe sånt.


8. De gjør seg godt på bilder, syns jeg. 


9. Rare, men så fine.


10. Full fres!


11. Ingen tvil om at Petter koser seg i skogen i dag.

Det tar ikke mer enn 20 minutter å gå hjemmefra og inn til utsiktsplassen vår, men når formen ikke er på topp ville jeg heller spare 15 minutter og heller bruke tid inne i skogen. Petter sto ikke i ro mer enn noen få sekunder om gangen, så jeg trur han var  helt enig der. Å gå i bånd er uansett veldig kjedelig. 

Når man ikke kommer seg i skogen hver dag setter man så stor pris på de dagene man kan bruke litt tid i naturen. Hund, natur og kamera er uten tvil den beste terapien. At solen tittet frem i dag gjorde alt bare mye bedre. Vi skulle i skogen uansett vær, men sol er helt klart bedre enn regn da kan man si. 


12. Jeg tenkte på Utifriluft.blogg.no når jeg tok dette bilder. Trykk på navnet hennes for å se hvorfor. 


13. Vær deg selv. Alle andre er opptatt.


14. Jeg liker brått litt “rot” i bildene. 


15. Sosiale antenner, eller noe sånt.


16. Man blir aldri for stor til å leke med pinner. Bare jeg blir ferdig med nappingen så syns han kanskje i skogen også. 


17. Når man sier “jess” høyt over et motiv man finner. 


18. Og disse er fortsatt like fine.


19. Det var en gang en sopp. Petter er ganske kamuflert ja. Det er rumpen og halen hans til venstre i bildet.

Petter sto som sagt ikke i ro så lenge av gangen, men han er jaggu flink til å poengtere når han syns jeg har bukt alt for lang tid på et og samme bilde. Hvis han ikke tråkker i stykker motivet mitt, så kan du være sikker på at han i alle fall skal stå i veien for å ødelegge motivet med sine hårete  bein i bildet.

Men i dag gjorde det ikke så mye da han faktisk var nok så kamuflert i naturen. Han er en smule skamnappet, for å si det sånn. Jeg må ta resten snart. Han ser jo ikke ut, stakkars. Sånn er det når det er mye kropp på en og samme gang som må nappes. Jeg er nemlig lei av å støvsuge tre ganger om dagen.


20. Enda en soppfamilie. 


21. Denne var en smule kamuflert den også. 


22. Langbein.


23. Det er når jeg ligger flatt på bakken at jeg kan føle meg litt liten.


24. Jeg skulle egentlig ta bilde av isen, men glemte det helt etter jeg tok dette bildet.


25. Bustetroll.


26. Disse er jo fine de også.


27. En lite sopp i en stor skog.


28. Enda en liten sopp.


29. Det er mye flott å finne i skogen.


30. En liten klase.

Siden vi ikke brukte opp en del energi på å gå opp til skogen i dag kunne vi bare gå rundt å kose oss som vi ville. Det er så deilig å kunne strekke litt på beina uten å føle at man skal stryke helt med. Formen er dårlig etter mange måneder nesten helt uten bevegelse, men det kommer seg. Det må det. 

Etter 1.5 timer med tusling i skogen er både Petter og jeg slitne. Vi rakk ikke mer enn hjem før vi måtte ta en tur til Lyngdal i full fart. Nå er vi endelig plassert i hundeseng og sofa. Jeg skal kun fyre i peisen, ellers skal jeg gjøre lite de neste timene. Litt forberedelser til i morgen får skje litt seinere. 

 

Har du vært i skogen i det siste?

 

___________________________________________

#foto #bilder #natur #skog #høst #sol #hund #terapi

___________________________________________

18 kommentarer

Siste innlegg