DET ER EN FØRSTE GANG FOR ALT.

I morgen skal jeg så langt utenfor komfortsonen min som overhode mulig. I alle fall ganske så langt utenfor.

Jeg har “nettopp” begynt å blogge aktivt igjen, så til jeg kommer inn i en litt god rutine får det pent bare bli litt gjenbruk av bilder. De er uansett så gamle at dere mest sannsynlig ikke husker at dere har sett de uansett.

 

I morgen skal jeg på min aller første Zumba-time. Ok, jeg blei nesten svett bare av å skrive det. Jeg har prøvd å komme inn i en god treningsrutine i flere år nå, i alle fall to år, men det lar seg ikke gjøre så lett. Jeg hater trening, sånn virkelig, og når covid-19 sørget for stengte sentere i lange stunder av gangen hadde jeg like lange pauser selv. Så mye hater jeg trening. Virkelig hater.

Jeg fant likevel et par gruppetimer jeg likte godt, Core og pilates. Jeg var med på de nesten hver enste uke, i tillegg til at jeg hadde PT-time ganske så ofte. Etter at senteret åpnet siste gang har jeg hatt PT ca. 1 gang i uken. Hjelper det på motivasjonen? Nei. Er jeg i bedre form? Vel, sikkert bedre enn om jeg ikke hadde hatt de, men jeg er av typen som bruker evig lenge på å se- og føle forandring.

Jeg trente på Family tidligere, men de valgte å avvikle virksomheten her i byen og vi blei derfor flyttet over til Spenst. I alle fall vi som ville. Jeg blei med over til Spenst jeg, men det gjorde ikke Core og pilates timene mine. Det er rart å si det, men jeg savner de timene for det var én av få ganger jeg faktisk fant litt glede i å trene. Nå har jeg verdens beste PT og det hjelper også, jeg må bare innse det selv.

I dag fant jeg ut at de kjører en Zumbatime i morgen som jeg rekker. Den er på 55 minutter, og det får meg til å svette bare ved tanken, så jeg håper litt at de har lagt inn minst 30 minutter til drikkepauser. Neida, joda, neida, jeg skjønner at det ikke er så mange, eller lange pauser. Jeg skal i alle fall dukke opp med min stiv-som-en-pinne kropp og gi alle som vil noe å le av. Jeg skal le selv.

 

 

ELEVELE

 

#trening #motivasjon

10 kommentarer
      1. De som var på gruppen var så alvorlige så jeg turte ikke å le en gang :O Usikker på hav jeg syns, men skal gi det et par sjanser til 🙂

    1. Fantastisk. Føltes som å overvære en diskusjon med deg selv – «liker/liker ikke» trening. Men hva ble svaret? Det ble jeg ikke helt klar over. Tror faktisk du er igang med noe. Permitterte meg selv fra trening på fysioen i vår. Er vel snart på tide å ta opp tråden igjen,, om jeg finner den. 🤗

    2. Zumba høres knallkjekt ut. Det kunne jeg selv ønsket meg å trene. Men jeg er ikke noen treningsfanatiker jeg heller. Og sist jeg var hos legen på sykehuset, så snakket vi om dette med trening. Og da sa han at det var viktig at den treningen jeg valgte ga glede, for hvis ikke stjeler det bare unødvendig mye energi. Og det har jeg lite av fra før av. Så enn så lenge, så er det turene mine som er min trening, for de gir også glede og føles meningsfulle 🙂
      Lykke til med Zumba. Jeg misunner deg ♥

      1. Det syns jeg legen din har helt rett i. Jeg brukte laaaaaaang tid på å finne så mye som et snev av glede i trening – i all hovedgrunn ser jeg bare på det som noe nødvendig jeg må og spesielt i begynnelsen var jeg bare dritsliten av det 🙂 Men, nå begynner det å gi meg energi i stedet for og det er bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg