DETTE ER CUPID.

 

Jeg har kjørt helt feil taktikk!

 

I går var jeg i Lier og hentet Cupid. Jeg har vært i kontakt med oppdretteren i et par uker, mens jeg har brukt alle knep, både snille og ikke fult så snille, for å overtale Kristoffer til at jeg må få hente han hjem. Kristoffer er ikke like glad i dyr som meg. Han liker dyr, men forskjellen på han og meg er at han klarer seg utmerket uten dyr, og syns det er mer enn nok med én hund og én katt. Jeg greier meg ikke uten dyr i det hele tatt og vil helst ha 3 katter og 193 hunder, minst. 

Kristoffer kan i alle fall ikke lyve og si han ikke er litt fornøyd med å ha fått Cupid i hus, for han styrer og steller med den katten så man skulle tru det var han sin. Han gikk for å si god morgen til katten nesten før han i det hele tatt sa et ord til meg liksom. Og han henter Cupid for å ligge å kose med han på brystet. Så, jeg er ganske sikker på at jeg er tilgitt for å ha hentet han hjem, litt mot Kristoffer sin vilje. Han er jo så søt, så det er umulig å ikke bli sjarmert av Cupid. 

Cupid blir 5 år gammel i begynnelsen av desember, og er av rasen Elf. Jeg er ikke så god på alle disse rasene, men Elf er altså en blanding av Sphynx og American Curl Cat, og blei avlet frem for å få en mer robust utgave av Sphynx. Elf kjennetegnes på alveørene. Cupid er autorisert terapikatt, og har hovedsakelig jobbet med mennesker med autisme. Det er ganske fantastisk, så jeg håper i grunn vi kan fortsette med den jobben her. Jeg må sjekke det ut nærmere.

Cupid har bodd hos oppdretteren siden han var 12 uker gammel, importert fra England. Han var det første Elf-katten i Norge, og faren hans var den første Elf-katten i England. Han har vært avlskatten til oppretteren, men blei kastrert i august i år. Eneste grunnen til at oppdretteren valgte å finne et nytt hjem til han er fordi Cupid og den nye avlshannen absolutt ikke går sammen, og det lager uro i flokken. Det er altså med tungt hjerte at denne avgjørelsen blei tatt.

Jeg var i grunn ikke på utkikk etter ny nakenkatt nå, men noen ganger bare faller ting seg sånn. Jeg har sagt fra dag én etter Leon at jeg skal ha en ny nakenkatt en gang i fremtiden, men at det skulle være gjennom en seriøs oppdretter som jeg kan holde kontakten med. Leon var, som mange veit, veldig syk og etter 3 år og utallige veterinærbesøk på 5 forskjellige veterinærkontor måtte jeg bare gi opp. Han var så syk at det ødela hele gleden ved å ha katt. 

Cupid er heldigvis frisk, på alle mulige måter, så det er i alle fall en veldig god begynnelse. Han er nysgjerrig, leken og supersøt. Han syns fortsatt Petter og Ellinor er litt skumle. Han er borte å snuser på de når de ligger å sover, men han er ikke helt komfortabel når de står, eller går. Han syns nok de er litt store. Men han er allerede mye tøffere i dag, så jeg regner med de er bestevenner om et par dager. Pus syns overraskende nok at det er veldig greit med Cupid i hus.

Enn så lenge liker Cupid Kristoffer mer enn meg, og det er litt kjipt da. Jeg har kjørt helt feil taktikk tydeligvis. Der jeg har latt Cupid være i fred, og bare ventet på at han skal komme til meg når han er klar, har Kristoffer bare vært borte og hentet han og lagt han på brystet for å kose. Nå vil han jo bare ligge hos Kristoffer og snur seg vekk så fort jeg kommer. Lille tullingen. I dag kom han helt frivillig til meg da, så jeg tipper jeg snart er favoritten altså. Han er jo mest min. 

 

♠ ELEVELE ♠

 

___________________________________________________________________

#hundogkatt #katt #nakenkatt #elf #spynx #americancurlcat #cupid 

___________________________________________________________________

18 kommentarer
    1. Bra at Kristoffer har blitt sjarmert også da.. Cupid ser veldig fin ut på sin “særegne”måte..og det er jo det vi liker personlighet og egen stil ..ikke sant ? Ha en trivelig kveld ..både folk og dyr <3

    2. Så gøy da! Var kjempe kul… får trøste deg med at Kristoffer har sikkert lettere med å godta neste nye dyr da, siden de er så gode venner allerede 🙂

    3. Merkelig katt egentlig uten pels men like søt, kanskje ikke med første øyekast men en katt er en katt. I Lier er jeg godt kjent, bodde der som liten og jobba der i endel år. Hvor i Lier var du? Det blir tidlig senga på meg i kveld. Gikk en lang tur i kveld. Ha en fin aften…

    4. Helge: Det tok lang tid før jeg vente meg til den forrige jeg hadde, men nå syns jeg bare de er supersøte <3

      Oi, jeg er ikke kjent i Lier, så jeg har ikke peil på hvor jeg var 😛 ha ha.. Jeg bare kjørte etter GPS'en uten å følge med på noe annet 😛

      Blir ikke så seint på meg i dag heller, trur jeg 🙂 Håper du får en fin kveld til du finner sengen 🙂

    5. Så super søt!Virkelig personlighet i disse naken kattene..Ja har man først noen dyr..så kan man jo ha flere….enig med deg der….hihih Gratulerer med nytt familiemedlem!

    6. Toini: Ja, de har masse personlighet de her. Er noe helt annet enn Pus, som bare kommer og går som hu vil og koser kun på sine egne premisser 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg