OPPGITT TIL TUSEN!

 

Jeg får helt vondt i magen!

 

Jeg fikk svar på blodprøvene til Petter i dag. Jeg er så oppgitt at jeg har mest lyst til å grine. Jeg er likevel glad for at jeg dro til en veterinær som faktisk praktiserer med å ta blodprøve, for hadde jeg fulgt vår faste veterinær sin anbefaling, som i tillegg nekter for at man kan ta blodprøve for å finne ut nøyaktig hva de reagerer på, så hadde Petter aldri fått muligheten til å bli frisk.

Frisk vil han aldri bli, men forebygging og medisiner vil i alle fall gi han betydelig mindre plager, om i det hele tatt noen i perioder. Kort fortalt er han allergisk mot 27/syvogtyve/tjuesju- etterfulgt av hundre utropstegn- ting! Han er allergisk mot flere typer gress, flere typer trær, flere typer muggsopp, fjærdyr, flere typer midd, flere typer kjøtt, ris, mais, poteter og husflue. FLUER!

Altså, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Heldigvis har de et fór lett tilgjengelig på dyrebutikken som han kan spise, og det er det vi nå må fokusere på; å finne ut hva han fungerer på i matveien for så å sitte igjen med symptomene som har med miljø å gjøre. Det tar jo minst 3 måneder, men vi må jo bare begynne. Når maten er på plass, så må vi ta for oss resten, én etter én.

Selv om han nå har fått utslag for 27 (jeg får vondt i magen av det tallet), så betyr det ikke at han har fått en reaksjon på alt. Mest sannsynlig er det vel midden som er hovedproblemet nå, og noen av ingrediensene i fóret. Allergifóret til veterinæren består hovedsakelig av ris og mais. Petter er allergisk mot begge deler. Tenk hvis jeg ikke hadde tatt blodprøven.

Hver gang det er mistanke om allergi så er svaret til de fleste veterinærer at man må prøve seg frem med et annet fór, helst allergifór fra veterinæren. Den første veterinæren, som også nekter for at denne blodprøven finnes, satte han på allergifór. Jeg skjønner at det finnes mange hunder som blir avlivet fordi de bare blir dårligere og dårligere. De blir jo feilbehandlet!

 

♠ ELEVELE ♠

20 kommentarer
      1. Nei, dette tok jo helt av :O Akkurat nå er det tabletter, men spørs om ikke vi heller velger å utvikle en vaksine, slik at han får behandling for alt, når det trengs- akkurat nå er det kun tabletter mor støvmidd og slikt som han får 🙂

    1. Dersom du er litt heldig så løser det meste seg med foret. Jeg hadde ei schæfertispe som reagerte på også veldig mye etter det blodprøven viste. Vi byttet til et for som dengang het Happy Dog og det gikk veldig bra. Hun nøs veldig da selja slapp pollen det var alt. Dolly ble nesten 16 år før hun sovnet inn og det er gammelt på en schæferhund.

      1. Ja, forhåpentligvis så vil fóret og middmedisinene gjøre susen- ellers utvikler vi en vaksine slik at han får behandling for det som trengs 🙂
        16 år er en god alder 😀

    2. Det var jammen meg ikke rent lite han er allergisk mot. Stakkars <3 Håper det går ann å gjøre noe så det blir litt bedre å være Petter <3 Og bra at dere nå vet hva han reagerer på.

      1. Han er heldigvis ikke veldig plaget med dette- men kan jo blir verre til våren igjen da, når pollen og slikt dukker opp. Enn så lenge er det verst for meg, og det overlever vi <3

      1. Heldigvis ikke så mye styr annet enn at han måtte bytte fór og får tabletter en gang om dagen 🙂 Og han er heldigvis ikke den glupske av de, så skal ikke bli noe problem å holde han unna alt han ikke tåler 😛 ha ha

    3. Uff og uff…Skjønner veldig godt at du er frustrert! Det var jo ikke småtteri han reagerte på nei….Lykke til, og håper dere får sanert bort litt..så han slipper plager! Er jo mye jobb…men alt for hundene våre….Jeg syns det er ille at vi ikke skal kunne stole på leger og vetrinærer…men sånn er det blitt..noen følger mer med en andre……grrrrrr

      1. Ja, det er ganske frustrerende, men er heldigvis ikke så mye jobb- i alle fall ikke enda. Nå i begynnelsen måtte vi bare bytte fór, da det var både lam og potet i det fóret han fikk (selv om smaken liksom skal være Bison). Og så skal jeg begynne å fryse maten hans, da jeg trur det hjelper veldig på lagermidd, selv om veterinæren ikke sa noe på det. Og så får vi jo egentlig bare se til våren, om han blir verre av den type pollen han reagerer på. Og så får jeg vel dessverre slutte å mate fuglene ute i hagen.

        Ja, noen veterinærer er med åpne for utvikling enn andre, det er helt klart. De er veldig flinke der jeg går altså, det er ikke det, men akkurat på dette planet er jeg ikke fornøyde med dem i det hele tatt. Men de skal få en kopi av prøvesvarene- siden de så fint sier at et slikt resultat ikke finnes 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg