MINI.

 

Katten som aldri hadde møtt en hund.

 

Det nærmer seg tre år siden, i juni faktisk, at jeg hentet hjem Mini. Kaia hadde dødd året før og huset trengte en ekstra utekatt. Leon lå jo for det meste under pleddet, eller på fanget mitt, å sov. Mini var da tre år når han kom til oss. Det vil si at han er sånn ca. seks år i år. Stor og fin. Han var ikke vant til hunder, annet enn at han på avstand hadde sett nabohunden der han bodde før.  


Fra dagens lille morgentur rundt nabolaget. Han holder seg i form. 

Jeg hadde Petter og Wolfgang i hus når Mini flyttet inn. Etter møtet med alien-Leon trur jeg i grunn han bare fant ut at hunder ikke var noe stress. Litt skummelt å snuse på de to første dagene, men etter det var han solgt. Mini forguder Petter. Når han kommer inn etter å ha vært ute i flere timer er det alltid Petter han går til for å få kos. Jeg er alltid siste valget. Selv maten kommer før meg.


To gode venner på tur. 

Mini er en aktiv og frisk katt, vi har bare litt utfordringer med den lange pelsen hans. Utenom det er han i utrolig fin form. Han er nesten daglig med på morgentur med Petter og meg. En veldig hyggelig katt på alle måter. Hvis man er litt usikker på hvor Mini er ligger han garantert inne i sengen til Petter og sover, eller også ute på en trampoline et sted i nabolaget. En rar katt også.

 

Har du en fin, rar og aktiv katt? 

 

____________________________________

#hundogkatt #katt #mini #pus #togodevenner

____________________________________

12 kommentarer
    1. kaosverden89: Veldig lurt å tenke seg godt om og være sikker på at man tar det riktige valget <3 Men å ha dyr i livet er helt fantastisk <3

    2. Ja han er fin! jeg har en rar, men ikke aktiv katt…hun er blitt en gammel dame og holder seg i 1 etasje på badegulvet, eller i senga til sønnen..Går bare ut når hun må ut å gjøre fra seg, og litt mer sommerstid..Da sitter hun å passer på huset…Vi sliter også med pelsen og i år skal jeg klippe henne ned med engang det blir varmt nok i været…gjorde det ikke i fjor..og fy så mye tugger hun fikk..De gangen jeg har gjort det..har det nesten sett ut som hun har kost seg….Flott katt ser Mini ut til å være!

    3. Toini: Jeg måtte klippe ned Mini i fjor- da nesten hele ryggen og halve sidene og rumpa. Han så ikke ut stakkars, men det var helt nødvendig 🙁 I år så han ut til å skulle bli like ille. Jeg har børstet og gredd og klippet de små flokene som gjerne kommer under haken og slik, men det har ikke hjulpet. Han begynte å bli skikkelig klumpete bak på rumpen og nede på sidene. Jeg har klippet litt underveis i vinter, men kan jo ikke ta så mye siden han helst vil være ute 🙁 Men så byttet jeg fór, med masse omega 3 i (har prøvd olje i maten, men da spiser han ikke) og nå ser det faktisk ut som at det har stoppet opp med å klumpe seg mer, så da trenger jeg forhåpentligvis ikke å klippe mer enn akkurat bak på rumpa og litt nede på sidene/under magen 🙂 Men venter litt til, til våren er mer stabil 🙂

      Gamle frøkna koser seg sikkert <3 Er jo flott å sitte ute om sommeren og vokte huset 😀

    4. cuskima: Ja, greiest å slippe å velge 🙂 Jeg håper Pus og Mini holder seg langt unna veien og trøbbel, for det blir ikke flere katter på evig lenge etter de, så håper de lever i en liten evighet <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg