BLOGGERE- CHALLENGE OM LIVET #2

 

Fyst.blogg.no har en challenge- om livet- og jeg er så klart med!

 

Dag 2- En gjenstand i hjemmet ditt som betyr eksepsjonelt mye for deg. (En gjenstand som har en historie og mening for deg). 

Før i tiden var rommet mitt dekket av ting som betydde uendelig mye for meg. Ikke fordi tingene var så fine, sjeldne, eller verdifulle i form av penger, men fordi jeg hadde fått de av personer som betydde mye for meg. Det kunne være alt i fra en gråstein til noe å henge i taket. Hva som helst.

Jeg hater folk som ikke har respekt for andre sine ting! Ikke alt kan erstattes når det går i stykker, eller blir borte. Dessverre har mye av tingene mine, ikke bare ting som betyr noe, men ting generelt, blitt ødelagt og borte på veien. Innen jeg var 18 år hadde jeg flyttet nærmere 20 ganger om ikke mer. 

Nesten alt av tingene mine har blitt borte, eller ødelagt på veien, noe jeg syns er veldig, veldig trist. Det er som sagt ting som har betydd mye for meg av ulike grunner. Men et par småting har jeg greid å holde på. Den ene henger til og med på veggen, selv om jeg er redd den skal bli ødelagt! 


Ikke den mest spennende gjenstanden, men jeg har fått den av bestevennen min.
 

Jeg savner tiden sammen med bestevennen min. Vi hadde det så gøy! Vi var sammen hver eneste dag, mer eller mindre. Vi var best sammen, rett og slett. Men så klart skjedde det ting underveis som gjorde at vi mistet litt kontakt en god stund. Ting blei aldri det samme igjen.

Jeg har null problemer med å skylde på han, for det var i alle fall ikke min idé at han skulle begynne å date søsteren min! Det var ikke bare han sin skyld altså. Jeg skylder på søsteren min også jeg. Kremt. Fra spøk til banan. Det var mye som gjorde at vennskapet aldri blei som det var.

Vi er fortsatt venner den dag i dag, men det veldig gode vennskapet vi en gang hadde er nok vanskelig å finne tilbake til. Uansett betyr han mye for meg, så det å ha en ting i fra han hengende på veggen er en fin påminnelse om det vi en gang hadde sammen. Verdens kuleste venn! 

 

Har du en bestevenn?

 

_____________________________________________________________

#bloggere #challenge #challengelivet #challengeomlivet #fyst #bestevenn

_____________________________________________________________

22 kommentarer
    1. Så herlig at du har fått beholde en ting! jeg også har mistet mye på min vei..men aner ikke hvor og hva som har gjort det sånn..men hadde nok også en periode hvor jeg kastet mye..og da forsvant nok mye..Da tenkte man ikke videre…om at det kunne være koselig å ha siden.. Synd å høre at du mistet det god vennskapet! Sånn hadde jeg det også med en venninne..vi prøvde å komme sammen igjen..men ble aldri det samme..hun hadde skuffet meg på et vis..så det sitter inne.. Flott bidrag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg har nok et par ting godt gjemt unna også, et eller annet sted, men denne henger fremme hele tiden <3

      Som Seljordslia så fint sa det under her- vennskap er ikke alltid like enkelt. Vi er fortsatt gode venner, vil jeg si, men vi er ikke bestevenner slik vi en gang var- trist nok, men venner er bedre enn ingenting 🙂

      Det er ikke lett å gå tilbake etter man har blitt skuffet. Det er ikke lett det der altså.

    3. frodith: Slike vennskap er fantastiske <3 Disse man bare kan se en gang i året, eller noe, men man snakker like lett og herlig som om det var i går man så hverandre sist 😀

    4. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Ja, det er veldig kjedelig. Men men, jeg har jo noen ting og dette morsomme bildet henger fremme hele tiden 😀

      Det har du helt rett i- vennskap er ikke alltid like enkelt det heller! 🙂

    5. Søtmonsen ): Veldig kjedelig å miste ting som betyr mye for en. Men, personene bak tingene lever jo enda, så det er jo i alle fall positivt det, selv om man har mistet kontakten med noen av dem.

      Takk 🙂 Jeg syns det er litt gøy at bildet er “presset” sammen slik at jeg ser liten og tjukk ut 😀 he he

    6. Jammen hadde du flyttet mye … Enkelte ting betyr noe ekstra ja..ting som minner om venner og familie…eller opplevelser :))
      Kult bilde det her da…og litt ekkelt..hehe…
      Jeg har en bestevenninne..men vi er ikke så ofte sammen…men akkurat slik vi liker det begge to..koser oss når vi møtes :)) Sov godt :))

    7. annebe: Ja, hu som sies å være min mor har ikke ro i sjelen, for å si det sånn, så da blei det mye flytting.

      Jeg liker bildet- det er jo litt spesielt på en vis 🙂 Han hadde de med fanta, pepsi og sprite også- ulike motiver 🙂 Morsomme bilder i grunn 😀

      Det er de beste vennskapene <3

    8. Trist at så mange ting, fulle av minner har blitt borte på veien! :-/ Men bra at du har fått bevart noe av det som har betydd mye for deg! <3

    9. eg har mistet endel ting på veien også men endel flyttinger de siste årene….men de viktigste tingene har eg og minnene forsvinner aldri <3

    10. cuskima: Bare man ikke blir glemsk da :O Man på en annen siden så husker man ikke da hva man har glemt, så da er det vel greit nok likevel 🙂 he he

    11. true…..minner er dine egne når vi blir glemsk så fader de nok…..men da har du glemt hva du har glemt kanskje og dermed ikkje savner det helt likt 🙂

    12. Først og fremst: Kult bilde ^^
      Synd med alle disse tingene som har forsvunnet, eller blitt ødelagt. Nå har jeg heldigvis ikke opplevd at noe har blitt ødelagt eller forsvunnet selv når jeg har flyttet fra et sted til et annet, men jeg har definitivt opplevd å fått ting ødelagt (eller at ting har forsvunnet) av andre årsaker. Ikke spesielt gøy. De fleste gangene har det dog vært ene og alene min skyld. Har f.eks slitt en del med aggresjon opp gjennom oppveksten, noe som har kostet en del.
      Mens vi er inne på det.. Akkurat nå kan jeg bare komme på et eneste tilfelle hvor det har vært noen andre enn meg selv som har hatt skylden i at noe som har vært mitt har blitt ødelagt, og da var det den ene tanten min som klarte å ødelegge noen svømmebriller jeg hadde for mange år siden xD
      Og sååååå til bestevenn-spørsmålet. Jeg vet faktisk ikke helt. Altså, jeg har en kompis her i Oppdal som anser meg som sin bestevenn, men det begynner å bli noen år siden jeg helt ærlig kunne si og mene det samme. Altså, han er en veldig grei fyr som stiller opp på nesten hva som helst, nesten når som helst. Men faktum er at jeg føler vi har vokst noe fra hverandre, for å gjøre det litt kort. Vi har knapt noe til felles når det kommer til våre interesser, vi er på to ganske forskjellige nivå mentalt, og i hele tatt. Altså ikke en fyr jeg har alt for mye med å gjøre lengre, noe jeg innimellom føler litt dårlig samvittighet for særlig siden jeg vet at han ikke har noe særlig med andre venner, og han altså anser meg som sin bestevenn, men på en annen side blir det både feil og falskt om man skal bruke mer tid på noen enn man ellers ville gjort for å unngå dårlig samvittighet..
      Derimot så har jeg et par andre rundt om kring i Norge (som selvfølgelig stort sett bor et godt stykke unna, med unntak av ei som bare bor en liten dagstur vekk) som jeg chatter med ukentlig og som jeg generelt føler jeg har en del felles med både med tanke på interesser, mentalt nivå etc. Men heller ingen av de føler jeg helt ærlig at jeg kan kalle bestevenner. Hmm, du, før jeg skriver halve selvbiografien min nå tror jeg at jeg skal stoppe her, så får vi eventuelt heller ta mer via chat eller noe sånt om det skulle være noe som ble litt uklart her nå, eller om det skulle dukke opp noen spørsmål på en eller annet annet vis xD Var i hvertfall en viss begrensning før på hvor lange innleggene her inne kunne være, så da er det vel en maks(MEKKER)grense på hvor lange kommentarer folk kan skrive også xD

    13. …: Takk- bildet er i grunn litt stilig 😀

      Der er dritkjipt å miste ting- spesielt når det ikke er ens egen feil 🙁 Men men. Jeg får jo ikke gjort noe med det, så det går bare være 🙂

      Ha ha… Jeg trur man har blitt litt mer mottakelig for mer tekst her inne, enn før altså 😉 Og jeg liker å høre om livet ditt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg