HUND & KATT- DYREHAGEN I LØPET AV UKEN #2

 

Det er ikke hver uke det skjer så mye spennende å dele, så denne gangen er det snakk om over litt flere uker. 

 

Lørdag:


Den katten altså! Jeg var helt sikker på at han lå under pleddet sitt i sofaen og sov. Tydeligvis ikke! Mini markerer med å skrape på døren når han vil inne, eller å klatre i vinduet og nistirre til noen åpner. Leon, han skriker, høyt! Det høres nesten ut som noen prøver å drepe han på verste vis. 

 

Onsdag: 


Jeg har helt seriøst vurdert å sy potesokker med mikrofiberklut under slik at gulvene i alle fall kan bli reine underveis. Det er ikke måte på til subbing av poter når man går. Man kan bli litt lei den lyden altså. Det er heldigvis ikke ofte det skjer i lang tid om gangen, men det er slitsomt nok å høre på likevel.

 

Tirsdag: 


Petter er fryktelig selskapssyk om dagen. Han føler seg en smule ensom etter at Musika reiste hjem. Han ligger i utgangspunktet ikke i sofaen, men når han ser på meg med dét blikket og spør så pent, så kan jeg ikke si nei. Han er såpass kosesyk om dagen at han helst skal ligge oppe på meg, hele tiden!

Leon ligger jo helst oppe i fleisen på meg til alle døgnet tider hvis han får lov, så han tok så klart den plassen igjen han. Ikke for det, med Petter over nesten hele meg og sofaen var det ikke akkurat så mange andre plassene for Leon å velge på. Mini ligger helst for seg selv, selv når han ligger i sofaen. 

 

***

Det var de ukene med dyrene i hus. Petter er veldig selskapssyk om dagen. Det er nettopp én av flere grunner til at det er mye bedre med to Ulvehunder i hus, enn kun én. Ikke fordi jeg ikke å orker å kose med han altså, men fordi de brått føler seg veldig aleine og må søke kontakt hele tiden. 

Men han overlever. Jeg har hatt han i sofaen mer enn ellers den siste uken. Jeg syns det er koselig med litt sofakos. Spesielt nå når han er mye roligere enn tidligere. Nå ligger han stort sett i ro. Før blei han så vilter og slang rundt seg med poter og det som var. Ikke spesielt behagelig i en trang sofa. 

 

Har du dyrene dine i sofaen? 

 

________________________________

#hundogkatt #hund #katt #humor #dyr

________________________________

12 kommentarer
    1. Høres koselig ut syns jeg..og så klart må Petter også få komme i sofaen..vist kattene er der..så må han også…Ja vi utsatte og kjøpe ny salong når vi hadde ulvehund..hadde skinn, og vasket den bare innimellom..hunden tok da somregel stolen som hørte til hjørnesofaen..Mine tre ligger i godstolen sammen med meg..noe ved sidna, noen oppe å bena, og en fotenden..men som regel er det en og en som ligger her..DET syns jeg er greiest..da kan jeg også bevege meg..hihih

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er koselig 🙂 Men ikke helt enig i at han må hvis kattene får 😛 Skulle kattene fått lov til alt Petter hadde fått lov til, og omvendt, hadde det blitt kaos i heimen 😛 Skinnsofan er helt klart enklest når det kommer til vasking- der er sofaen min et mareritt. Men det hjelper med pledd på, selv om det absolutt ikke er pent på se på. Ha ha… Men sånn blir det når man har dyr i hus 😛

    3. Mine to jenter (kattene) ligger i sofaen og i senga mi… Det er kos når jeg krabber opp i senga, kjenner en liten bevegelse ved fotenden å der kommer de. Ronja legger seg ved bena mine mens Vinja vil ligge på armen min.
      Det blir nok litt annerledes å ha en stor ulvehund opp i sofaen, bare masse mer å kose med :o))

    4. Vera Lynn: Kattene får være i sofaen, men absolutt ikke i sengen- holy crap de er plagsomme 😛 Ha ha.. Eller, Mini er ikke plagsom, for han ligger i en stilling og der ligger han til han står opp, uten å bevege seg i det hele tatt. Men han har så sykt mye pels og da ligger liksom hele katten igjen på lakenet etter han har gått- takler ikke den pelsen i sengen altså 😛

      Det er i grunn ganske koselig å ha Petter i sofaen, og når man har kun én Ulvehund så går det liksom greit. Litt verre når man har to eller flere, for da blir det liksom ikke plass. Og selv om jeg forguder hundene mine og er veldig svak for de på veldig mange måter, så er ikke jeg der at jeg ofrer meg å sitte som silt i tønne i sofaen bare for at dyrene skal få ligge godt i sofaen. De har egne senger og madrasser og matter og pledd og det som er, så de ligger like godt på sine egne plasser 🙂 Det hender jeg sniker meg ned i sengen dems, heller 😉 he he..

    5. Etdiktomdagen: Kattene ligger stort sett i sofaen- nakenkatten er jo en rase for seg selv, for å si det sånn, så han har sitt faste hjørne under et pledd. Mini er så sjeldent inne, og ligger ikke så ofte i sofaen egentlig- han ligger helst på toppen av stativet sitt 🙂

      Hundene får sjeldent ligge i sofaen. Jeg har jo som regel 2 store og det er rett og slett ikke plass. Eller, det er plass, men selv om jeg forguder dyrene mine så gidder jeg ikke å sitte som sild i tønne i sofaen, eller å sitte ubehagelig, bare for at de skal ligge godt i sofaen. De har tross alt flere senger, madrasser, tepper og pledd, så de ligger minst like godt, om ikke bedre, der enn i sofaen. Jeg sniker meg heller ned i sengene dems og koser litt ekstra 🙂

    6. Vera Lynn: Nei, det er liksom det 😛 Og den jobber orker ikke jeg hver dag 😛 Da er sofaen enklest for der ligger de på sine faste plasser så da bare skifter jeg pledd innimellom 🙂

    7. Kristin: Ja, herlighet. Enda godt det ikke var vinter og at jeg hadde reist bort litt 😛 Tipper naboene hadde dødd når han da hadde løpt desperat til de for å komme seg inn 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg