VI HAR SPISTRIKTIG I 2 UKER.

Reklame | SpisRiktig.no

 

Ærlige tilbakemeldinger på SpisRiktig.no sine tjenester. 

 

Du veit kanskje ikke at jeg er ambassadør for SpisRiktig.no? Det vil si at jeg pr i dag kan gi dere en rabattkode der dere får 15% rabatt på første uken dere bestiller, og at jeg tjener en liten sum på de som måtte benytte seg av det tilbudet. Gi beskjed hvis du vil prøve disse tjeneste og vil ha rabattkoden. Kort fortalt er SpisRiktig.no en matkasse hvor de leverer ferdig laget mat. Maten trengs kun å varmes opp i mikro, eller i ovnen. Veldig enkelt, og veldig godt. 


1. Maten kommer ferdig laget, man trenger kun å varme den opp. Kyllingrett. 

Vi har prøvd denne tjenesten i 2 uker nå, og er fornøyde med maten, selv om vi ikke fikk den beste starten på tjenesten. Maten blir levert på søndager. 1. uken var de veldig forsinket, noe som ikke var så veldig greit. Vi har full forståelse for at man noen ganger kan bli litt forsinket, sånn er det jo, men vi var ikke helt fornøyd med kommunikasjonen underveis. Den var på en måte ikke-eksisterende. Akkurat det syns vi ikke var særlig greit. 2. uken gikk mye bedre der. 


2. En god kyllingrett med grønnsaker og ris. 

Vi har bestilt 4 middager til 2 personer pr uke. Altså 8 middager til sammen. Vi var helt ærlig veldig skuffet over at alle middager den 1. uken var med ris. Vi liker ris altså, men å spise ris 4 dager i uken er noe som ikke passer oss. Til vanlig spiser vi ris kanskje 3 ganger i året, så dette blei litt vel mye for vår del. Vi syns også det var litt rart at samtlige retter var med ris. Vi sendte en mail, men det tok litt tid før vi fikk svar. Vi rakk å få 2. levering før svaret kom. 

Vi var så absolutt ikke fornøyde når 2. levering kom, og den stort sett var identisk med 1. leveringen. 3 av de 4 rettene var med ris. Altså var 7 av 8 middager med ris. Den eneste forskjellen på uke 2 var at den ene kyllingretten var byttet ut med storfé-kjøtt og potetmos, og på fiskemiddagen var det en annen type saus. Noen av grønnsakene var også byttet litt på, men ellers var menyen altså identisk, på 3 av middagene. Det syns vi ikke var greit i det hele tatt. 


3. En god fiskerett med laks, frisk salat og ris. 

Når jeg endelig fikk svar på mailen, beklaget de seg selvsagt for at leveringen den 1. uken hadde blitt så forsinket som den hadde blitt. Det skal så klart ikke skje, men noen ganger kan det jo skje. De beklaget seg også for at det hadde blitt veldig mye ris den 1. uken, da de hadde gått tom for en del varer og det bare blei sånn. At vi hadde fått så mye ris på 2. uken også var ikke helt i planen, men slik hadde det altså blitt. Vi syns som sagt ikke at det var greit.

At vedkommende som svarte på mailen ikke visste at menyen for den 2. uken mer, eller mindre var identisk med uke 1, gjorde av vi bestemte oss for å sette abonnementet på pause. Det er nemlig veldig enkelt å sette abonnementet på pause når man vil, og starte det igjen når man vil. Vi vil derfor ikke motta noen matkasse nå på søndag. Vi har bestemt oss for å vente et par uker, for så å prøve igjen i håp om at de har kommet litt ajour på mer variert mat, som de har. 


4. En rett med svin. Denne likte ingen av oss. Jeg sleit med både smak og konsistens på kjøttet. 

 Ser man bort i fra at vi har vært uheldige, for det er det vi har vært, med de to første ukene, så er det ingenting å si på maten. Rettene har vært veldig gode med spennende smaker. Selvfølgelig, når man bestiller ferdig mat og ikke kan bestemme menyen helt selv, så vil det alltid dukke opp en rett, eller noe tilbehør som man ikke liker. Det må man regne med. Men maten generelt har vært god, det er vi begge enige om. Og det har hjulpet oss veldig i en hektisk hverdag. 


5. Denne retten likte vi heller ikke. Jeg trur kjøttet var kokt, og det syns ikke jeg noe om.

Jeg blir veldig mett på størrelsen på porsjonen. Kristoffer er fornøyd med størrelsen siden han spiser den når han har dårlig tid før trening, men skulle han ha spist seg mett på middag hadde han nok måtte bestilt den store porsjonen. Kort oppsummert er vi altså fornøyde med tjenesten og de gode smakene og at rettene er sunne. Vi skal sette abonnentet aktivt igjen om et par uker og gleder oss til å smake mye mer av den varierte maten vi veit de har. Spennende. 

 

Har du prøvd SpisRiktig sin matkasse? 

 

____________________________________________________________________________________

#hverdag #ambassadør #reklame #matkasse #spisriktig #sunnmat #middag #trening

____________________________________________________________________________________

20 kommentarer
    1. Margrethe: Veldig enkelt, og veldig godt 🙂 Man må så klart betale litt ekstra for å spare tid og energi på å slippe å lage mat, men man spiser i alle fall sunt og gått og får det levert på døren 🙂

    2. Det der så ikke så overbevisende ut syns jeg…så mer ut som gryteretter alt sammen…men joda…høres forlokkende ut å få det ferdig..Blir spennende å høre når du prøver igjen da…Det blir jo som fjordland dette da….og det liker jeg å kjøpe noen få ganger når jeg er alene…men ville blitt veldig lei i lengden…Men da er det jo fint å kunne sette på pause…

    3. Nei aldri prøvd. Men jeg har sett slike biler, noe anna heter kolonial.no som er noe av det samme. Det er for folk som vil prøven noe nytt, ikke har tid til middagskokelering eller som av ulike årsaker ikke vil gå i butikken.
      Det er sikkert godt men det er mere sosialt og gå i butikken selv.

    4. Toini: Problemet her er jo at alle retter er med ris, og at mange av rettene ikke er med noe saus, eller dressing, eller noe- men de er veldig flinke til krydre risen slik at den i alle fall smaker godt 🙂

      Men nei, dette kan så absolutt ikke sammenlignes med Fjordland, bare så det er sagt 😛

    5. Helge: Jeg handler i alle fall mer på butikken enn kun middag, så på butikken må man uansett (sev om de faktisk tilbyr alle andre måltid også, men de selger ikke dopapir, f.eks) 🙂

      Men ja, grunnen til at vi bruker dette er jo nettopp fordi Kristoffer trener 4-5 dager i uken, og vi rekker da ikke å lage middag fra bunnen av etter jobb og før trening slik at han rekker å spise uten å bli stappfull rett før trening. Disse rettene er sunne og lette, og passer perfekt til disse dagene hvor han trener 🙂 Vi håper bare vi får noe annet enn kun ris neste gang 😉

    6. ris liker eg best til kinamat, og kinamat 7 av 8 dager hadde eg ikkje orket.ellers liker eg ikkje laks.så usikker om dette er noe for meg,men fristende med ferdigmat da..da slipper en alt styret :), Skal sjekke siden dere 🙂

    7. Jøss,, ja har jo lest og hørt om sånne matkasse opplegg. Men for å være helt ærlig, så kunne jeg aldri tenkt meg til å prøve en gang 🙂 Ikke at jeg tror at det er mulig å få her oppe heller 🙂 Lykke til 🙂

    8. cuskima: Ja, til kinamat må jeg ha ris, eller stekte nudler- det er også godt 😀 Men ja, dette blei for mye ris, så vi tar et par uker pause og håper på bedre utvalg da 🙂 Jeg trur faktisk man kan krysse av for at man ikke vil ha fisk- jeg skulle heller villet krysse av for at jeg ikke ville ha svin 🙂

    9. dedicat: Det er ikke for alle, men for meg som hater å lage middag, og som ikke er flink, eller kreativ på den biten, så funker dette veldig bra på de mest hektiske dagene- må jo lage middag de 3 andre dagene 😛 he he..

    10. cuskima: Ja, det syns jeg også 🙂 Er flere som tilbyr det samme, og de “vanlige” matkassene der man får ingrediensene er jo geniale de også 😀

    11. det er sant,men ofte kommer det med skumle mater eg ikkje liker og da ofte som laks…..og endel sausegreier eg ikkje er fan av…eg liker god mat,men ikkje når det skal bli så avansert 🙂

    12. cuskima: Føler meg deg på mye der altså 😛 Jeg er jo livredd for å prøve nye ting, men her var det ikke så mye nytt, annet enn at de satt sammen mat jeg ikke har tenkt på før 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg