I DAG SKAL HU HJEM.

 

Trist, men greit. 

 

I dag skal Ellinor hjem. Hu har vært her mye lenger enn jeg først sa hu skulle, men det var mest for å få Kristoffer på gli. Kremt. 2 uker, eller 2 måneder, hva er forskjellen liksom? Vi har kost oss masse med Ellinor i hus. Hu er ei fantastisk trivelig tispe, enkel å ha med å gjøre og bare supersøt. Kristoffer er superfan av Ellinor og syns det har vært veldig kjekt å ha henne i hus. Han er ikke så vanskelig som han skal ha det til, han må bare late litt som så jeg ikke fyller hele huset. 

Hu fikk løpetid forrige uke, så nå er det greit å få henne hjem, før Petter lærer hva løpetid egentlig er. Jeg syns det er veldig greit med en hannhund som spiser hver dag, sover om natten, slapper av og sover på dagen når han er aleine og som ikke lager lyd, eller maser mer enn nødvendig til alle døgnets tider bare pga løpetid. Ikke at det er “bare”. Petter skjønner som sagt ikke noe av løpetiden enda, annet enn at det lukter annerledes, så han er veldig enkel der. 

Litt mer masete enn ellers, men det er jo Ellinor også nå, så det hører liksom med. I morgen når jeg får vasket og skiftet på sengen hans, for å fjerne alle spor etter løpetid, så er han nok tilbake til å ikke skjønne noen ting. Rare lille guttetassen. Vi kommer i alle fall til å savne Ellinor, men forhåpentligvis trenger eieren litt hundepass innimellom, så da står jeg forhåpentligvis først i køen med å bli spurt. Her er hu alltid velkommen. Lille søte bustetrollet Ellinor.

 

Er du noen ganger hundepass? 

 

____________________________________________________

#hundogkatt #hund #irskulvehund #hundepass #søt

____________________________________________________

16 kommentarer
    1. Jeg har aldri hundepass 😀 Men du…hvor gammer er Petter nå? Trodde han var voksen jeg nå, men det tar lang tid for en hund. Han skjønner ikke løpetid ennå, hvor lang tid tar det… ? Jeg kan jo ikke sånne hundegreier..

    2. Ja nå er det snart løpetid her også igjen………… merker det veldig på hunden……….. 🙂 Lurer på å kjøpe slik hundebleie denne gangen selv om jeg aldri hadde det til Kira som vi hadde i 5 år……….. hun ordnet seg selv.
      Trist når hun drar da……… Men kanskje greit for Petter også 🙂

    3. Uffda,, man blir fort glad i sånne krapyl 😛 Skulle jo passe den forrige hunden til vår yngste sønn.. og han glemte helt og hente den, så den ble her i 14 år 😛 Men hender vi tar sjansen på å passe den hunden han har nå 🙂

    4. Så trist…men skjønner at du leverer henne FØR han oppdager mer av hva dette er…hihih..Jeg har to med løpetid her nå..og veldig glad jeg tok avgjørelsen om å kastrere Zevs..for de har det ikke godt disse hanhundene heller…han er litt forstyrra..og snuser fælt og men han skjønner liksom ikke lengre hva han skal med den lukta..så han er nok litt forvirra…hihih…Fine Ellinor! Du får nok passe henne mer ja…

    5. frodith: He he.. De fleste hanner reagerer gjerne på løpetid fra de selv er kjønnsmodne, noe de aller fleste blir før de er 1 år (store raser er gjerne de treigeste). Petter blir 4 år i desember, så han er bare “dum”. Ha ha.. Trier var jo helt lik. Lillemor hadde løpetid minst 4 ganger i året, men han skjønte det jo ikke, så null stress. Ha ha..

    6. MJmettejosteinsdatter: Ja, man merker det stort sett på de- på ulike måter. Oftest har jeg merket at tispene selv blir litt mer urolige, og masete, litt mer klengete også 🙂 Hannene kan jo være et mareritt, så jeg er bare glad at Petter ikke skjønner noe jeg, annet enn at han merker at det lukter annerledes og derfor henger i rumpa på tispa. Men han skjønner ikke jokking og den slags, så jeg er fornøyd 😛 Jeg kjenner nemlig flere som har samme kjønn, som må sende hannhundene på kennel når det står på som verst- glad jeg ikke har en sånn en altså 🙂

      Veldig greit med tisper som vasker etter seg selv ja- kan bli overraskende mye klin ellers 😛

    7. Toini: Litt trist, men litt godt også, for Petter sin del, så han får landet litt. Han blir jo litt frustrert, selv om han ikke skjønner hvorfor 😛 ha ha.. Raringen altså <3 Nå har han landet helt her da, så nå er det vare greit 🙂 Vi har allerede spurt om å få passe henne igjen, og det var ikke noe problem- hurra 😀

      Ja, sikkert godt for Zevs å være kastrert- kanskje enda mer siden han faktisk har parret før? Blir de ikke litt ekstra "på" når de faktisk har parret?

    8. Sv: Jo de vet jo hva den lukta fører til…hihihi Han har vært litt rar denne løpetiden..og litt urolig…så han lukter noe..men vet ikke helt hva det var for noe…hihi..Stakkars…Han prøver seg ikke på noe..bare lukter og sleiker og går å ser litt frustrert ut…..så noe minner henger nok i ja…Han hadde det ikke godt..han var super stressa under løpetid..så det hadde ikke gått…hverken for oss eller han…jeg hadde jo bestemt at DET skulle jeg holde ut..men vet du..det var helt uholdbart..bare stress i over 3 uker..selv om det var ekstra ille på stå dagene…Noen ganger må man bare inse at man tok feil..hihi…NÅ har vi det bra, og han det bra…:-)

    9. Toini: Forstår dere godt jeg altså 🙂 Blir Petter verre med tiden så blir det nok kjemisk kastrering hvis jeg får tispe i hus på heltid 🙂 Er jo ikke noe gøy for noen, faktisk 🙂

      Folk er jo der- nei, jeg vil ikke ha tispe, for jeg orker ikke løpetid…. Men hallo, tispa har løpetid i 3-4 uker (hvis man tar høyde for et par dager før og et par dager etter liksom), to ganger i året. En hannhund har løpetid 365 dager i året! Bor du på en plass der det er litt hunder, så er det ofte tisper og hannhunden lukter de på laaaaang avstand. Er du uheldig har du er mer “gal” hund i løpet av hele året, enn du har en avbalansert en 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg