MÅTTE KASTE INN HÅNDKLEET.

 

Jeg bare takler det ikke. 

 

Første dag på diett i går. I dag har jeg kastet inn håndkleet. Jeg bare takler ikke så mye kjøtt. Første uken er kun egg og kjøtt. Jeg bare takler det ikke. Jeg liker egg, men ikke kalde egg! I forkant av hvert måltid gruet jeg meg kvalm. I går var jeg kvalm hele dagen. I dag orket jeg ikke å trykke i meg mer enn et halvt egg. Det kom opp igjen, sammen med all mat fra i går. Jeg blei dritglad for jeg følte meg så mye bedre etterpå. Den konstante metthetsfølelsen blei helt borte. Hurra. 

Men så måtte jeg spise lunsj på jobb og det gikk ikke veldig bra. Jeg greide å trykke i meg en tredjedel av mengden jeg egentlig skal ha, før alt bare kom opp igjen. Egentlig skulle jeg spise middag på jobb også, men så lang kom jeg ikke. Utover dagen blei jeg nemlig mer og mer dårlig. Jeg var dritkvalm, fikk skikkelig øresus, så høy at man besvimer hvis man ikke legger seg rett ned, og alt som var igjen kom opp igjen. Dritflaut å løpe mellom kontor og toalett hele tiden. 

Det endte med at jeg måtte dra hjem. Og så sov jeg i over tre timer. Jeg orker ikke tanken på mer mat, spesielt ikke kjøtt, så jeg har bestemt meg for at jeg skal fortsette på dietten, men at jeg går over på grønn uke i morgen. Da kan jeg spise salat og grønnsaker nemlig, og yoghurt med frø til frokost. Det er mye mer fristende. Jeg er faktisk nødt til å fungere på jobb, og når jeg da reagerer så veldig på å spise kjøtt, så er det bare til å ta hintet. Jeg hadde det slik sist gang også. 

 

♠ ELEVELE ♠

 

__________________________

#kronisksyk #diett #giopp

__________________________

14 kommentarer
    1. Alt blir en vane men tror det var lurt at du kuttet ut. Det brevet jeg jeg skulle legge igjen på kiwi la jeg fra meg i dag. La det mellom noen posesupper tror jeg det var. Så jeg håper det hjelper. Det er ikke første gang jeg skriver slike brev, ikke bare til kiwi men andre også.. Her blir det lang aften med besøk og gryterett. Ha en fin kveld.

    2. Uff! Det hørtes rett og slett grusomt ut! Så bra du kjenner kroppen din så godt, at du ikke fortsetter å tvinge i deg mat du vet du ikke klarer! Håper grønn uke gjør susen bedre enn kjøtt og egg 🙂

    3. Jeg har ikke lest blogger på en stund, og du har sikkert skrevet om denne dietten… Hvorfor akkurat denne, er det for at den i utgangspunktet skal være bra for deg?

    4. Det høres ut som det rette valget for deg – å droppe maten kroppen din tydeligvis ikke vil ha nå, og gå på neste trinn. Støtter deg fullt ut i valget ditt :o)

    5. Ja det høres jo ikke riktig ut…om du ikke har fått en virus også da….Men høres riktig ut å gå videre til grøntfor…Lykke til!

    6. Helge: Sist jeg tok denne dietten klarte jeg meg helt til uke 3 før jeg begynte å spy som en gris 😛 ha ha.. Jeg spiser jo ikke så mye kjøtt til vanlig av den grunn at jeg ikke er så glad i det, så når man da kun kan spise kjøtt, da blir man dårlig da 😛 ha ha..

      Håper de finner brevet og tar det til deg 🙂

    7. Margrethe: Jeg bare takler ikke kjøtt altså. Sist jeg tok denne dietten var jeg vegetarianer ganske lenge 😛 ha ha.. Men i dag har jeg spist yoghurt i stedet for egg, og det har ikke kommet opp igjen enda 🙂

    8. superfunky: Ja, sist jeg tok denne klarte jeg meg til uke tre før jeg spøy som en gris på en hvit dag 😛 ha ha.. Nå klarte jeg ikke en dag en gang på første uke. Men jeg er jo ikke glad i kjøtt på den måten. Liker pølser liksom, men det kan jeg ikke spise. Ha ha.. Men, jeg fortsetter i alle fall på dietten, jeg bare hopper en uke frem 😛

    9. Vera Lynn: Er over et år siden jeg skreiv om denne ditten, men etter at jeg fikk mail fra hovedkontoret på at jeg brukte ordet “fibromyalgi” i samme innlegg blei jeg forbannet og slettet alle innlegget jeg hadde skrevet om denne dietten og produktene 😛 ha ha.. Så jeg går ikke så mye inn på det lenger 🙂

      Men kort fortalt er det en Cell-reset diett. Altså at man skal nullstille kroppen, og cellene for all gift man trykker i seg som kroppen ikke har godt av, slik som for eksempel salt og sukker. Det er mye salt og sukker naturlig i maten man spiser. Så det er en renselsesdiett, rett og slett. Det var den dietten som gjorde at jeg faktisk blei såpass god i kroppen at jeg kunne begynne å jobbe igjen 🙂 Litt kjipt at jeg ikke klarer den første uken, for den er den viktigste i forhold til å rense kroppen, men jeg følger heller resten av planen og får et sunnere kosthold likevel 🙂

    10. frodith: Nei, jeg liker jo i utgangspunktet ikke så mye kjøtt. Jeg spiser jo kjøtt, men i små mengder, og sammen med andre ting. Nå når man kun skal spise kjøtt (håper ingen vegetarianere leser bloggen min nå) den første uken, så er det ganske ille for meg. Sist klarte jeg det greit med å ikke spise fulle porsjoner, men nå greide jeg ikke det en gang. Ha ha.. Men jeg fortsetter på dietten, jeg bare legger til grønnsaker 5 dager for tidlig- da blir det lettere å spise kjøtt også. Trur likevel jeg skal holde meg mer til fisk fremover 🙂

    11. Aina: Jeg sleit skikkelig sist gang også, når jeg tok ditten for et år siden, men da kom jeg til uke tre før jeg spøy som en gris. Ha ha.. Nå bare funket det ikke, og jeg er nødt til å fungere på jobb, så da hopper jeg bare 5 dager frem 😉 he he.. Får jo ikke den renselseprossen, men jeg får i alle fall kuttet ut alt de usunne en stund 🙂

    12. Toini: Nei, jeg er ikke syk ellers 🙂 Blir kvalm bare av å tenke på maten og når man da spiser da må det opp igjen da 😛 ha ha.. Frokosten i dag, yoghurt med frø, har gått bra enn så lenge 🙂 Så satser på at jeg kan dra på jobb igjen i morgen- turte ikke ta sjansen i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg