FØR OG ETTER BILDER PÅ BADET.

 

Det kunne ikke ha blitt bedre!

 

I går blei vi endelig ferdig med skapene på badet, og vi har fått ryddet alt sånn ca. på plass. Mulig vi må ommøblere litt inne i hyllene, men nå er i alle fall rotet gjemt vekk bak lukkede dører. Herlighet så deilig! Jeg kan nesten ikke beskrive hvor deilig det er! Når man har et mikroskopisk lite bad, med alt for mye ting og alt for lite oppbevaringsplass, da blir det rotete da. Det er liksom ikke til å komme unna, uansett hvor mye man prøver. Jeg har prøvd, tru du meg.

Kristoffer har sine vaner og er nok ikke så pirkete som meg på det å ha system på ting og at ting faktisk skal se ryddig ut. Ikke minst at det er praktisk. Så når jeg da skal få orden på et mikroskopisk lite bad, som i utgangspunktet nesten hadde vært for lite for meg aleine, da blir det rot da. Jeg blir gal av slik. Rot gjør meg gal. Jeg trur ikke det har gått en eneste dag uten at jeg har klaget på det badet, og det er nesten ikke tull en gang. Stakkars Kristoffer liksom.  


1. Ting seriøst bare flyter overalt. Og så mye gulvplass alt stjeler, når det i utgangspunktet er lite gulvplass fra før. 


2. Og det satans stellebordet som henger på veggen. Vi har ikke en gang barn! Det tar jo halve badet aleine! 


3. Selv når man står og dusjer han man stellebordet midt i trynet! Se for deg hvor trangt det blir når du må åpne luken. 


4. Jeg står i badekaret og tar bilde. Mikroskopisk lite bad!

Stellebordet som hang på veggen er vel det som har irritert meg mest av alt. Det tar så sinnssykt stor plass og det er jo ikke brukenes til å oppbevare ting i en gang, fordi det er begrenset hvor mye man får inn der. Og tenkt deg da hvor trangt det blir når du en gang innimellom må inn i det stellebordet for å hente ut noe! Jeg har seriøst bannet tusenvis av ganger pga stellebordet. I tillegg slår man jo både armer, skuldre og hode i det når man prøver å kle på seg. 


5. Den ene hyllen med uendelig mye rot er byttet ut med to skap med dører. Et til skittentøy, og et til alt mulig annet. 


6. Knaggene som hang mellom hyllen og stellebordet er flyttet bort til de andre knaggene. 


7. Stellebordet er vekk! Det er alt man trenger å se egentlig. 


8. Det blei bare så sinnssykt mye bedre.

Nå har vi i alle fall mye bedre gulvplass nå når skittentøyskurven som sto på gulvet et byttet ut med et helt skap. Nå kan vi også sortere skittentøyet litt mer i forkant slik at jeg slipper å stå å banne over det nede i vaskekjelleren også. Ja, det har vært mye frustrasjon for meg rundt alt som har med badet å gjøre egentlig, selv skittentøyet. Og hele rommet blei mye mer luftig når alt av vegger ikke er dekket av rot og stellebord. Nå har jeg ikke klaus når jeg dusjer lenger. 

Selv om badet fremdeles er lite, og vi gjerne skulle hatt enda mer hylleplass og gulvplass, så er det i alle fall tusen ganger bedre enn det det var. Nå bør vi liksom klare å holde det noen lunde ryddig hele tiden. Hvordan det ser ut inne i hyllene betyr ikke så mye lenger, for nå ser man ikke rotet uansett. Jeg er strålende fornøyd, og det er Kristoffer også, som slipper å høre på klagingen min over det badet flere ganger om dagen, hver eneste dag. Woop woop! 

 

Er du fornøyd med badet ditt?

 

________________________________________________________________________

#hverdag #interiør #bad #skap #hyller #organisering #ryddig #rot #orden

________________________________________________________________________

22 kommentarer
    1. Dævenn,, unskyld 😛 Her har jeg misset starten,, men skjønner nå at mitt forrige innlegg, som berørte badets irritasjonsmuligheter, traff ganske bra 😀 Slett ikke rart at språkføringa på det badet, ikke ville egnet seg fra prominente talerstoler 😀 Hadde jo et sånt bad her, men det ble vaskerom. Så ble kjøkkenet bad og spisestua ble kjøkken og et soverom ble stue 😀 Og et laaaaaaaaaaaaaaaangt “simsalabim” så ble det masse plass på badet 😀

    2. dedicat: Ha ha ha- ja, du skjønner nå at jeg ikke tullet når jeg sa at badet var et stort frustrasjons-moment i heimen her? 😛 he he.. Men nå er jeg så fornøyd 😀

      Oi, dere snudde nesten om på hele huset dere- spennende, men sikkert mye jobb og rot underveis 😛

    3. Det var jo super stilig det med skittentøy skap! DET vil jeg ha også…jeg har to forskjellige kuver for lyst og mørkt tøy nede i kjellerene..men før de kommer dit…ligger det jo i en kurv oppe..og må sorteres…av meg…Det var virkelig flott…Vet du..vi har også et sånt knøtt lite bad..og jeg ser vi har lik vask..hvorfor kjøpte jeg såååå stor og bred vask når rommet var så lite!? Det har jeg lurt på mange ganger….hihihih…Vil også ha større bad..men man kan ikke få alt man vil…Tror du blir super fornøyd med dette….og man trenger jo ikke å danse inne på badet da…hihihi..

    4. Toini: Ja, det skittentøyskapet er helt genialt 😀 Og så er det en hylle på toppen inne i der- foreløpig blei det oppbevaring av håndkler 🙂

      Jeg skjønner heller ikke hvorfor de har valgt en så stor vask inne på dette badet- det er så stort at doen står på skrå til og med! Jeg hater seriøst hele bader jeg altså, men nå kan man i alle fall holde det ryddig, så det hjelper jo 🙂

      Og nei, men trenger absolutt ikke å danse på badet, men det er veldig greit når man kan tørke seg både oppe og ned, bak og fra uten at man slår armer og bein i skaper, vask og vegg, hodet også skaller litt innimellom 😛 Men nå fikk vi frigitt en del plass foran badekaret med å fjerne det idiotiske stellebordet som hang på veggen, og det hjalp MYE 😀

      Men tru du meg, den dagen vi skal kjøpe hus skal vi ha minst 2 bad og det ene skal være GEDIGENT. Så jo, man kan få alt man vil, bare man betaler for det 😛 ha ha

    5. Hvorfor i all verden var det stellebord der?? 😀 Noen andre bodd der før? Ble veldig bra nå da. Jeg har ikke noe fint bad, har aldri hatt fint bad. Så dette er likevel det fineste jeg har hatt 😀

    6. Lite bad men fine farger på flisene. Det badekaret tar mye plass. Ville blitt bedre plass hvis hadde vært bytte ut med et dusjhjørne. Tenkt tanken? Det hadde blitt plass til flere hyller. Vi fikk nye bad for 5-6 år siden og er fornøyd. Det er god plass med dusjhjørne og plass nok så lenge jeg bor alene. Ha en fin kveld.

    7. frodith: Jeg trur de som bodde her før rakk å få en unge før de flyttet, og Kristoffer syns det var sååååå kjekt med oppbevaring.. Ha ha.. Ja, nå blei det bra, for nå har vi enda bedre oppbevaring og likevel bedre plass 😉 he he..

      Så lenge badet er funksjonelt og stort nok, så er jeg i grunn fornøyd- men det må være reint og fresht, ikke mugg og fukt og dens slags liksom 🙂 Men, jeg blir alltid glad over store, flislagte bad- det skal jeg ikke legge skjul på. Når vi flytter er bad, kjøkken og vaskerom hoved prioritet 😛 ha ha

    8. Helge: Ja, jeg har snakket om duskabinett flere ganger, men badekaret er “innebygd”, og det blir så stygt når man river det, så da blir flisene stygge, og det gidder jeg ikke 🙂 Så, det får bare være badekar, skal ikke bo her i all evighet, så akkurat det skal jeg greie å lukke øynene for 🙂

      Ellers er det fine farger på badet, syns jeg- takk 😀

    9. Silje: Ja, veldig kjekt med orden og da blir humøret bedre og alt blir bedre 🙂 he he.. Oi, nå er jeg spent på gulvet- er det fargen?

    10. har ca like stor bad som dere tenker eg, elelr kanskje en vaskemaskin bredere….knapt….for eg har dusjkabinett med badekar på ,men ikkje plass til badekar….eg ble fornøyd da eg byttet ut det som var med IKEA vaskeskuffer og skap, samt nytt dusjkabinett med digert kar…..flisene mine er sorte og kvite…..helt dust, ALT syns på de sorte flisene på gulvet….hjert hår hvert støvfnugg….aldri verden om eg skal ha sorte fliser igjen når eg skal ha nytt bad
      Ble veldig bra med mer plass samt opbevaring 🙂

    11. cuskima: Ja, her er kortveggen like lang som badekaret, pluss 5 cm. Det er nemlig bygget en kant over badekaret på ene siden. Langveggen er kanskje en halv meter lenger enn det. Så, det er ikke det største badet, men det duger nå når vi fikk fjernet alt vi krasjet i og som bare hang og slang over alt 😛 Skulle gjerne satt inn en mindre vask også, for den er alt for stor, men det får bare være- vi skal ikke bo her for alltid 🙂

      Ja, hadde også svart gulv der jeg bodde for lenge siden og det så jo aldri reint ut. Samme med hvite, selv om støvet ikke synes like godt- verre med alt hår 😛 ha ha

    12. mitt er vel ca 160 på bredden,men da står et digert rør i veien også mellom dusjen og vasken.så der har vi trykket inn en smal hylle
      Lengden er vel 230, da tar vaskemaskin og tørketrommel ca 60 cm brannslangen henger på en rull på veggen, så kommer vask og så møtes det i hjørnet med det røret igjen..så veggen er 240,men ikkje bruken 😀

    13. cuskima: Oi. har du en brannslange på veggen, en sånn ordentlig en? 😀 De er stilige syns jeg (men kanskje ikke på badet hvis det tar mye plass) 🙂

    14. ja den er ordentlig og tar plass,men er ikkej en sånn diger til et helt hus sånn rød trommel med brun aktig slange som vi har på senteret eg jobber på. Denne er en litt mindre trommel fremdeles rød og med sort slange , nesten som en ltit tynn hageslange og ja den tar plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg