HVERDAG- JEG TRENGER Å FÅ MEG EN RUTINE.

 

Det er ikke bare lett når man ikke gjør noen ting. 

 

I dag sto jeg opp alt for seint, som vanlig. Jeg som ellers står opp seinest kvart over syv i helgene, og enda tidligere når jeg skal på jobb i ukedagene trenger virkelig å få i gang en ordentlig rutine snart. Jeg har vært mye sliten i det siste, da det har vært mye som har skjedd, og da blir det en del soving til alle døgnets tider. Nå håper jeg det snart kan snu. Jeg trenger å få meg en rutine! 

Jeg håper veldig på positivt svar på jobbfronten rett over nyåret. Da får man jo automatisk en god rutine med en gang. Da må man nemlig stå opp på morgenen. Jeg liker når jeg kan begynne dagen tidlig slik at man faktisk får noe ut av hele dagen. I dag dro jeg i butikken kvart på tre, i pysjen. Jessda. Jeg orker ikke en gang å skifte til ordentlige klær bare for å dra i butikken. 


Fornærmet som fy etter at han har fått årets juleskrubb. Skal man bort så må man være litt fin.

Jeg har i alle fall fått gitt Petter en skikkelig juleskrubb. I følge han er det tortur å måtte gjennom børsting, napping, kloklipp, tannpuss, ørerens og bading på samme dag. Nå er han styggelig fornærmet på meg etter at han måtte ligge til tørk på rommet sitt mens jeg vasket gulvene og skulle la det tørke før han fikk slippe ut igjen. Han er så fornærmet at han ikke en gang tar i mot godbiter. 

En skrulle han der. Nå er han glad igjen, som har fått slippe ut fra rommet og kan ligge til tørk foran vedovnen. Guttetassen som i utgangspunktet ikke liker varme har nærmest flyttet inn i vedovnen de siste månedene. Lille raringen. Om ikke lenge blir det taco med naboen. Doffen har jeg dumpet på ishallen sammen med noen kompiser. Jeg blir vel å hente han i natt, en eller annen gang. 

 

Har du en god rutine hver dag? 

 

_____________________________

#hverdag #rutine #hund #fornærmet

_____________________________

14 kommentarer
    1. Ja det er nok lurt med rutiner..også kan man heller gå litt utenfor de innimellom..Det ordner seg jo når du begynner å jobbe…så slapp av og kos deg nå…Jeg tok også julevasken på hundene..phuuu..tre små er litt å ordene det også…men det trengs engang i blant…ha en god kveld!

    2. Toini: Ja, det hjelper jo veldig med en jobb, og når ting roer seg litt slik at man ikke sover hele dagen fordi man alltid er sliten 😛 he he..

      Jeg skjønner ikke hvordan Petter blir så sinnsykt skitten hele tiden :O Ok da, jeg skjønner jo det, for vi er ofte på gjørmeturer 😛 ha ha.. Men nå var han sånn fet i huden at man blei grå på hendene og det syns jeg ikke er så kjekt- og så luktet han skikkelig bikkje.. Men nå lukter han Aloe vera- våt Aloe vera vel og merke- men det hjelper når han tørker 😀 Han takket i alle fall ja til godbiter nå 😛 ha ha

    3. Jeg har hvertfall en rutine 😀 Jeg våkner kl 05:30 eller 06:00, og det er HVER dag…selv i helgene.. ikke SÅ gøy alltid…Og da må man jo sove litt i 21-tida 😀

    4. Etdiktomdagen: Rutiner er veldig kjekt å ha, det merker man ekstra godt når man ikke har rutine på noen ting lenger 😛 he he..

      Ja, jeg har flyttet til Halden- skal hente siste flyttelass i romjulen 🙂

    5. frodith: Nei, det er ikke alltid like greit å våkne alt for tidlig heller 😛 Jeg syns 07.15 er helt passe 😀 Seinere enn det føler jeg at jeg går glipp av hele dagen 😛 I dag sov jeg nesten til 11 :O ha ha.. Var våken sånn til og fra, men hadde ikke sjans til å stå opp :O

    6. Det du gjør og elsker og liker. Pass bare på at ingen kiker. Gjør det med stil og smil i blikket. Ojj,, håper jo bare at ingen kikket. Gjør det på snei og i sofakrok. Helst før det går helt på tok. 😀 Det som er ditt er bare ditt.. men tusen takk.. jeg fikk kikke litt 😀

    7. Det er lurt med gode rutiner ikke minst når man er uten jobb. Av erfaring veit jeg at det blir fort rot hvis man ikke har gode rutiner med f.eks hvor man legger ting. Jeg glemmer fort hvor jeg legger ting. Husker engang da jeg leita 4 timer etter lommeboka, fant den i bunn av skoa. Så det og ha ting man skal gjøre iløpet av dagen er en fin ting. Nå har jeg pussa penskoa mine så nå er det jul.

    8. Helge: Jeg fikk for litt siden en slik dings på nøklene mine som man bare kan plystre på og så piper den slik at man fortere finner nøklene sine- Doffen syns visst alltid at jeg aldri veit hvor nøklene er 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg