HVERDAG- JULEGAVESTRESSET ER OVER!

 

Skal si jeg er effektiv bare jeg må!

 

Jeg bestemte meg  i går for at jeg skal være med å feire jul med familien. Det blei brått stress i hodet mitt siden jeg ikke hadde kjøpt noen gaver og jeg brått skal feire jul sammen med 8 av 10 tantebarn. Jeg kan ikke komme tomhendt liksom! Jeg liker veldig godt å gi gaver, jeg bare hater forarbeidet. 

For ei som i utgangspunktet hater shopping, blir det ganske mye stress og hat over det å brått måtte finne 8 gaver, til jenter og gutter i alderen 16 år til 1.5 mnd! Litt pinlig er det når jeg må løpe etter butikkansatte for å finne ut hvilken størrelse jeg må ha til jenter 4 og 5 år, og gutter 2 år, 10 mnd og 1.5 mnd. 

Den ene butikken hadde de sånn størrelsesguide, så da blei det brått litt enklere. Jeg fant en kjempesøt rosa poncho med lue med ører og øyne og lommer med hårete poter. Selvfølgelig hadde de kun én igjen av den størrelsen jeg trengte, så da kunne jeg ikke kjøpe den. Jeg fant ingenting som var like fint.

 

Disse to jentene på 4 og 5 år er bestevenninner, så jeg vil helst ikke gjøre forskjell på de. Litt kjedelig hvis den ene syns at den andre fikk finere gave. Derfor måtte jeg lete etter noe nytt. Stress, stress og enda mer stress. Jeg fant til slutt noe jeg trur de kommer til å like. Jeg syns i alle fall de var kjempesøte!

Så var det inn på en ny butikk for å finne noe til disse guttene. Jeg fant noe som selvsagt er typisk Elin. Noen som greier å tenke seg hva det er? Jeg plukket med meg 2 stk og spør litt pinlig i kassen om de passer til gutt 2 år og gutt 1.5 mnd. De hadde ikke størrelsesguide til de under 3 år. 

Slike ting kommer ikke naturlig til meg, for å si det sånn. Men jeg greide visst å treffe riktig størrelse på begge to. Jeg går ut av butikken og stopper utenfor for å telle på fingrene hvem jeg har kjøpt til og hvem jeg mangler. Pinlig nok hadde jeg glemt gutten på 10 mnd så jeg måtte inn igjen.

Litt pinlig at jeg igjen måtte spørre om jeg hadde truffet riktig størrelse til riktig alder. Jeg bare håper de passer til de alle sammen. Igjen måtte jeg ut av butikken for å telle på fingrene hvem jeg manglet. Søsknene mine har så mange barn at jeg må dele de opp for å være sikker på at alle skal få. 

De tre verste var igjen. Jente 16 år, gutt 11 år og gutt 8 år. Jeg prøvde å tenke ut hva jeg ønsket meg når jeg var 16 år, men kom brått på at jeg ikke var jente-jente på den tiden. Etter at jeg endelig fant noe til guttene måtte jeg til slutt ringe søsteren min for å spørre hva jeg kunne kjøpe til datteren!

To timer etter jeg begynte var jeg endelig ferdig med alle gavene! Jeg var nesten helt svett, altså. Jeg liker som sagt ikke shopping, så jeg har ikke dårlig samvittighet de årene jeg ikke kjøper masse julegaver. Kremt. Men nå er julegavestresset over for i år. Nå skal jeg sitte i sofaen resten av kvelden!

 

Er du ferdig med alle julegavene? 

 

_________________________________________________

#hverdag #julegave #julegavestress #stress #jul #shopping

_________________________________________________

16 kommentarer
    1. Er ferdig med alle gaver her 🙂 hehe, ser for meg at du løper rundt i et evig stress etter riktig gave til dem alle! Godt du kom i havn til slutt da.
      PS: Hvor fikk du tak i det fine gavepapiret?

    2. Mia: Deilig å være ferdig! Tok meg jo bare to timer, så skal ikke klage sånn egentlig. Men jeg måtte ha det ferdig seinest i morgen, så da bruker jeg morgendagen på å gjøre svært lite. Ha ha..

      Begge typene er kjøpt på Kiwi, faktisk. Hos meg var de tomme for de med hjerter, så klart. Det kjøpte jeg for noen dager siden. Men fant brått ut at det ikke rakk, men i dag var de tomme for den 😛

    3. Sandra Marie: Det er maks stress. Skjønner ikke hvorfor jeg tenker på klær en gang, for å si det sånn, men jeg syns jo nesten det er enklere enn å finne leker de liker, i alle aldre :O

      Jeg kjøper kun til tantebarn i år. De voksne får greie seg uten 🙂 Vi er så fryktelig mange med 8 søsken og 5 av de har 10 barn til sammen. Og så er det jo et tonn med søskenbarn og alt det der, men nå kjøper jeg kun til barna jeg feirer sammen med- det siste tantebarnet får få noe når jeg treffer han siden 🙂

    4. Sandra Marie: Veldig spredt alder 😛 Han eldste er 17 år, men han stresser jeg ikke med i denne omgang- det hadde vært et mareritt, for å si det sånn 😛

    5. Så flink du har vært!! ja det er jo bare å bestemme seg og gjøre det…herlig..nå er det i boks!!

    6. Huff, for et stress da ja ;P Jeg er heldigvis ferdig nå jeg og 🙂 Har to igjen å levere, men de blir hjemme i Trøndelag, så får ikke gjort det før jeg reiser hjem uansett 😉

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Skikkelig nedtur at jeg har kjøpt julegave til tantebarnet mitt på 16 år, men har glemt broren min på 16 år. Akkurat der kan jeg ikke gjøre forskjell så da var jeg ikke ferdig likevel :O Og, han er såååååå sykt mye vanskeligere enn alle de andre til sammen. Vi har kun et senter her nede og det gavekortet virker ikke der han bor, så jeg sliter litt da kan du si 😛 ha ha

    8. Søtmonsen ): Megastress. Enda mer stresset blei jeg i dag, på vei til jobb, når det gikk opp for meg at jeg har kjøpt gave til tantebarnet mitt på 16 år, men har glemt broren min på 16 år. Det er litt urettferdig da. Og, han er jo sååååå mye vanskeligere enn alle de andre til sammen. Sentergavekortet her nede hos meg virker ikke oppe hos han, så kan liksom ikke ta en enkel løsning der heller. Så, jeg er visst ikke ferdig :O ha ha

    9. Margrethe: Takk takk 🙂 Var fornøyd helt til i dag når det gikk opp for meg at jeg har kjøpt gave til tantebarnet mitt på 16 år, men ikke har kjøpt til broren min på 16 år. Det er urettferdig liksom, så det er stress :O ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg