I MORGEN FLYTTER DE.

 

Trist, men veldig godt. 

 

I morgen er flytter Tjukken og Tjukkis. Det er litt trist, det skal jeg innrømme. Jeg er jo generelt veldig glad i dyr, og syns Tjukken og Tjukkis er dødssøte og kule. Men, det passer seg ikke å ha de her, så det er likevel veldig godt at flyttedagen er i morgen. De har bodd her i 2.5 uker nå og det er mer enn nok. Det er seriøst mye jobb med ender, spesielt når ting ikke er 100% tilrettelagt for å ha de der. Vi har de i en innhegning, noe som skaper ekstra mye jobb, naturlig nok. 


1. Lille Tjukkis. 


2. Hei der. 


3. Tjukken vil også ha oppmerksomhet. 

Moskusender går som regel fritt der de bor. De knytter seg rask til hjemmet sitt og stikker ikke av, selv om de kan finne på å ta en tur til naboen. Det er litt av problemet her vi bor, at vi ikke kan la de løpe fritt over til naboer og ut på veien, derfor har de innhegning. Innhegningen er i minste laget, spesielt nå når de har vokst til det dobbelte bare på to uker, så det er på tide at de får et nytt hjem nå. Vi hadde ikke mulighet til å kjøre de til det nye hjemmet før i morgen. 


4. Tjukken er mest opptatt av å finne ut om du har noe spiselig til han. 


5. Han prøver seriøst å spise telefonen min. 


6. Tjukken mistet interessen, mens Tjukkis nå er litt interessert i telefonen hu også. 


7. Mat? 

Jeg har nettopp vært ute å styrt litt på i innhegningen dems. Jeg skiftet vannet dems ti minutter før bildene blei tatt, så dere kan jo se selv hvor grisete de er! De gjør ikke annet enn å spise og bæsje og sove litt hele dagen lang. De er altså så grisete at bare det er en glede med at de nå skal flytte. Jeg raker daglig ute hos de, for å få vekk mest mulig møkk. Det lukter helt jævlig for å si det mildt. Jeg skifter på badekaret én gang om dagen og drikkeskålen minst tre ganger.


8. Tjukken vil igjen spise telefonen min. 


9. Drikker litt vann heller. 


10. Tjukken minner mest om en dinosaur. 

Det er altså mye mer styr enn man kanskje skulle tru. Men når de har litt begrenset med plass så blir så klart griseriet mer tydelig på den plassen. De har også begynt å grave store hull i gressplen. De graver etter gjørme og hiver det oppe i vannet. Mye som må ordnes når de flytter, for å si det sånn. Selv om de er supersøte og det på en måte er veldig koselig å ha de, så skal det altså bli deilig å kjøre de til sitt nye hjem i morgen. Håper de kommer til å trives der. 

 

Har du ender? 

 

____________________________________________

#hundogkatt #husdyr #ender #moskusender 

____________________________________________

14 kommentarer
    1. Neigudfader,, jeg har kun Èn ende.. og den er høyst privat , men i følge min sikre kilde så kan den faktisk kalles en ende når jeg la på meg bittelitt etter røykeslutt for noen år siden 🙂 Men skjønner godt at du har et par ender for mye for tida 🙂

    2. frodith: Ja, håper de andre endene tar godt i mot de <3 Og alle de andre dyrene der; ca. 10 Ulvehunder, 5 katter, ender og noen påfugler (det er det jeg veit om til nå) 😀 Ohh, gleder meg så sykt til å besøke de som skal ha de 😀

    3. Malin: Oi oi- bra det ikke bare er meg da 😛 he he.. De er jo supersøte og morsomme og sosiale, men alt det griseri er ikke så gøy altså 🙂

    4. Toini: Ja, de har hatt det veldig fint her, men nå var det på tide å flytte for noen få dager til og de hadde vært for tjukke til å komme inn i huset 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg