BLOGGERE- CHALLENGE OM LIVET #3

 

Fyst.blogg.no har en Challenge- om livet- og jeg er så klart med! 

 

Dag 3- En hverdagsglede som du bare må ha for å føle det at dagen din blir vellykket, men som du per i dag ser på som en selvfølge. 

Jeg kan vel egentlig ikke svare noe annet enn Red Bull her. Hvis ikke jeg får min faste Red Bull i bilen på vei til jobb, så er hele dagen ødelagt. Om ikke min dag blir ødelagt, så blir i alle fall alle rundt meg sin dag det. Jeg er ikke så lett å ha med å gjøre hvis jeg ikke har en Red Bull i blodet. 

Jeg blir typ hissig uten grunn. Folk kjenner meg såpass godt at de bare ber meg gå å kjøpe en Red Bull hvis humøret er mindre hyggelig. Det er jo litt ille, så for alle sin skyld sørger jeg alltid for at jeg har en Red Bull i blodet. Sånn sett kan man vel si at det er en selvfølge for andre at jeg drikker Red Bull. 

En annen hverdagsglede for meg, som absolutt er det største gleden av de alle, er hundene mine. Det å stå opp alt for tidlig hver morgen for å gå tur med Trollene er en stor glede i seg selv. Ikke minst er det godt for helsen og en veldig bra start på dagen for alle sammen. 


Hysterisk- en god latter forlenger livet. Jeg er udødelig.


Det går i Red Bull og hund liksom. Kremt.
 

For meg er hundene så absolutt ingen selvfølge. At jeg har helse nok, og ikke minst råd til å ha alle disse dyrene er ingen selvfølge i det hele tatt. Jeg er bare veldig glad for at jeg har muligheten. Jeg kan ikke komme på en større glede enn det å få lov til å være hundeeier. 

For meg er det en selvfølge at jeg skal stå opp alt for tidlig om morgenen for å lufte hundene, fordi de trenger det. De må ha en ordentlig tur for å trives. Alt jeg gjør er for at hundene skal ha det bra. At helsen min blir bedre er i grunn bare en bonus for min del. Alt “strevet” med å ha hund er så verd det! 

Så man kan vel si at Red Bull er en selvfølge, mens hundene er en stor hverdagsglede jeg så absolutt ikke hadde klart meg uten. En annen hverdagsglede er jobben min. Jeg trenger en jobb for å kunne leve, men det er så absolutt ikke en selvfølge, bare en stor glede for meg, og dyrene som får mat. 

 

Har du en hverdagsglede som betyr ekstra mye for deg? 

 

_________________________________________________________________________

#bloggere #challenge #challengelivet #challengeomlivet #fyst #hverdagsglede #selvfølge

_________________________________________________________________________

12 kommentarer
    1. frodith: Elin uten en hund, eller tre, er ikke Elin. Huff, den personen jeg er uten hund er ingen person jeg trives med å være- det er mer enn vare stusselig :O 😛

    2. Så herlig! ja det blir som med kaffe det da..eller meg og pepsi max…bare må ha det…:-) Flott innlegg!

    3. Er enig med deg. Hundene er absolutt den største hverdagsgleden man kan ha, og ingen selvfølge så man bare nyter hver eneste dag man får være hundeeier for man vet ikke hva som skjer neste dag.
      Cola og godter er vell min avhengighet, ikke noe jeg absolutt må ha (unntatt en gang i måneden) men kjøper det gjerne hver gang jeg har råd 🙂

    4. talitasverden: Hunder er så fint at det er vanskelig å forklare hvor fint det faktisk er <3

      Det er greit å ha noe man bare må ha, så lenge man ikke overdriver, slik jeg har en tendens til med Red Bull- men nå har jeg bestemt meg for å kutte ned igjen og denne gangen mener jeg det! Null Red Bull på mandager, onsdager, torsdager og helst så få som mulig på søndager. Og maks to om dagen de dagene det er lov- med unntak av lørdag- da kan jeg strekke meg til tre 😉 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg