BLOGGERE- CHALLENGE OM LIVET #4

 

Fyst.blogg.no har en Challenge- om livet- og jeg er så klart med!

 

Dag 4- Ditt beste minne i livet, som virkelig gir det et smil om munnen når du tenker på det. 

Jeg  var rundt 4 år gammel og trasket rundt i sentrum sammen med hu som sies å være min mor. Plutselig kommer det to store og grå hunder i mot meg. Hudene var mye større enn meg, både i høyde, lengde og bredde. Irsk ulvehund- en sånn skal jeg ha! 

På 14 års dagen min fikk jeg min første hund som bare var min. En blandingshund som var så søt at man nesten ikke skulle tru det. 7 år seinere måtte jeg dessverre ta farvel med henne. Jeg hadde allerede tatt farvel med valpen hennes. Ny hund var i tankene ofte. 

Etter mye frem og tilbake kom en gammel drøm tilbake. Drømmen om de store og grå hundene. De store og majestetiske. Verdens snilleste hunder. Jeg måtte ha en Irsk ulvehund. Endelig kunne jeg begynne å planlegge å få rasen jeg innerst inne alltid hadde drømt om. 


Trier, ca. 2.5 måneder gammel!
 

Et år seinere, nesten på dagen faktisk, blei valpen min født. Gleden var så stor. Endelig skulle jeg snart få oppfylt drømmen. Det var to lange måneder å vente på at valpen blei stor nok til å ta med hjem. Valpene var 6 uker gamle føre jeg bestemte meg for  hvem som var min.

De to siste ukene var nok derfor de lengste. Nesten 20 år etter mitt første møte med Irsk ulvehund kunne jeg endelig hente hjem min egen. Gleden var så stor at jeg nesten ikke har ord for det. Man må nok være veldig glad i hund selv for å kunne forstå hvor spesielt dette var for meg. 

Et minne for livet, og helt klart et av de beste i hele livet. Trier var en så fantastisk hund. At han skulle dø i en alder av 4.5 år føles fremdeles veldig urettferdig, men sånn er det dessverre med denne rasen. De lever så alt for kort. Men minnene lever for alltid. Fantastiske minner. 

 

Har du fantastiske minner i livet?

 

________________________________________________________________

#bloggere #challenge #challengelivet #challengeomlivet #fyst #minner #glede

________________________________________________________________

8 kommentarer
    1. ååå, tenk at du ønsket deg det så lenge da 🙂 Helt fra du var lita 🙂 Hvorfor lever de så kort? Du har jo en fantastisk flott en nå da, Petter er jo en kjernekar 😀 Nå er det invitasjon ute på bloggen min 😉

    2. frodith: Ja, tenkt at dette møtet med disse (jeg gikk kun forbi og så meg tilbake og staget nesten i en stolte når jeg så riktig vei igjen husker jeg) skulle få meg til å ha et så stort ønske om denne rasen <3

      Nei, ikke godt å si. Per i dag er det hjertefeil som er grunnen til den korte levealderen. Hva det kommer av er jeg litt usikker på, men har vel litt å si at de er så store og at det blir belastende å holde de i gang hvis det først skulle skje noe :/

      Ja, Petter er fantastisk <3 En skikkelig sjarmør <3

    3. Ja det minne kan jeg tenke meg alltid vil sitte!! Herlig å få noe man har tenkt og drømt om i mange år!! Herlig! 🙂

    4. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Det var virkelig eeeeeeeendelig- sååååå lenge som jeg hadde ønsket meg en ulvehund <3 Nå vil jeg aldri være uten <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg