KRONISK SYK- JEG SKAL PÅ DIAGNOSEOPPHOLD.

 

Jeg har fått plass på Revmatismesykehuset i Lillehammer. 

 

Det er lang ventetid, så jeg har ikke fått plass før i begynnelsen av januar 2018, men jeg har i alle fall fått plass. Er jeg heldig kommer det kanskje noen avbestillinger slik at jeg får plass tidligere. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Det er veldig lenge til, men jeg får garantert bruk for det likevel. 


En blomst jeg fant i dag. Syns den var fin!

Jeg er ikke hundre prosent sikker på hva dette oppholdet går ut på, men jeg veit i alle fall at hensikten er å gi meg økt innsikt om sykdommen og gi bedre mestring av utfordringer som sykdommen gir. Det omfatter i alle fall trening på land og vann, inne og ute, har jeg skjønt. Jeg gleder meg, litt, trur jeg.

 

Har du vært på diagnoseopphold? 

 

____________________________________________________________________________

#kronisksyk #diagnose #fibromyalgi #diagnoseopphold #revmatismesykehuset #lillehammer

____________________________________________________________________________

26 kommentarer
    1. Ikke vært på diagnoseopphold..men et par ganger på “kurbad” på slike treukers rehabiliterings opplegg.. fint å være der :)) Har man først fått plass kommer man ofte inn før tida.. Fiiiin blomst <3

    2. Så bra! nei jeg har ikke vært på det..for det er som regel så lang ventetid..så har tatt noe annet..som har gått på rehabilitering..og mestring..men veldig bra dette sikkert…vist man orker vente så lenge..hihih..

    3. Så bra at du har fått den plassen, selv om det et langt frem i tid. Som du sier, kan det jo hende det kommer avbestillinger, så du rykker frem i køa. Har ikke vært på noe sånt, nei..så det skal bli interessant å kanskje få vite litt mer, når du engang har vært der..? =)

    4. Hei!
      Så bra at du har fått plass!
      Vet du, tiden går fort og plutselig står du klar for avreise til Lillehammer 🙂
      Og jeg anbefaler deg å ta det. Jeg tror du kan få mye godt ut av et slikt opphold. Mange i samme båt……………….
      Jeg har selv vært på et 4 ukers opphold på en plass som heter MURITUNET. Var der for SMERTEMESTRING for fibromyalgigruppe. Jeg hadde et fantastisk opphold <3
      Ønsker deg gode dager fremover 🙂
      Og som du sier, kanskje kommer du inn før!

    5. Jeg har ikke vært på et slikt opphold men det er sikkert profft opplegg på Lillehammer. Håper det går bra med deg fremover – kan jo dukke opp en avbestilling slik at du kommer inn før. Er sikker på at du har fått grundig info om stedet via nette. Håper det går bra.

    6. Så utrolig flott at det finnes sånne ting, som diagnoseopphold 🙂 Det er jo ikke så lett når man selv må finne ut av ting og lære seg å mestre livet med en diagnose innabords. Selv har jeg ikke en diagnose enda. Men har måttet lære meg å leve livet på nytt. Med andre måter å disponere dagene på.
      Du er heldig som har fått det oppholdet, selv om det enda er en stund til. Da har du noe å se frem til. Og det unner jeg deg virkelig, dette oppholdet <3
      Klem

    7. Det blir sikkert fint. Mulig du finner litt om det på nettet om du vil vite litt mer? Kjenner ei som har leddgikt. Hun har vært på kurbadet her i Tromsø. Det handlet der om kosthold, rettigheter, mestring, trening. Mer husker jeg dessverre ikke..

    8. annebe: Det hørtes ut som et kjekt opphold 😀 Ja, satser på det blir avbestillinger underveis, slik at man ikke trenger å vente så lenge 🙂 Men de har så begrenset antall uker de har disse oppholdene, så jeg håper ikke for mye 🙂

    9. Tone Irén: Ja, dette gleder jeg meg til 😀 Håper så klart på noen avbestillinger, men bare det å ha fått plass er bra nok for meg nå 😀

    10. Silje: Ja, jeg trur det går både på hvordan å tilrettelegge trening og kosthold, så trur det blir veldig bra 😀 Jeg har hørt om smerteklinikker, så litt usikker på hvordan dette er annerledes, om det er det 🙂

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Dette er jo noe av det samme trur jeg? Litt usikker på hvordan dette er annerledes i forhold til smerteklinikk, om det er annerledes, men satser på det blir bra likevel 😀 Man har jo ikke så mye valg i slike tilfeller, så man må bare smøre seg med tålmodighet 😀

    12. Margrethe: Ja, kjedelig at det er så lenge å vente, men trur det blir bra uansett og at jeg har brul for det da også 😀 Trur det går mye på å tilrettelegge trening og kosthold, og det er jo veldig bra da 😀

    13. Helene: Ja, man kan jo håpe på at man rykker litt frem i køen 😀 Og jeg gleder meg og er spent på hva dette er sånn egentlig 😀 Har jo skjønt litt, men ikke alt 😀

    14. Etdiktomdagen: Ja, jeg gleder meg jeg- kan jo håpe man rykker litt frem i køen, men hvis ikke er jeg klar for avreise i januar 😀 Jeg har hørt om smerteklinikker, men litt usikker på om dette oppholdet er noe av det samme, eller hva som eventuelt gjør det litt annerledes- jeg gleder meg i alle fall til oppholdet 😀

    15. Anonym: Ja, siden jeg må helt til Lillehammer (de har jo smerteklinikk ikke langt unna meg), så er det nok veldig frofft og noe jeg kommer til å få glede av 😀 Litt usikker på hva som er annerledes her, enn hjemme, men jeg er uansett klar for avreise når det måtte bli 😀

      Jeg har ikke lest så mye på nett- fikk vite her om dagen hvor jeg hadde fått plass og har ikke rukket å lest så mye enda 😀

    16. Eva: Ja, det er kjempeflott 🙂 Jeg har jo liksom en såkalt “usynlig” sykdom, så det er ikke så lett å finne måter i hverdagen når man ikke får så mye støtte der man trenger det mest. Men nå ser jeg frem til denne og håper på å få tips til å tilrettelegge trening og forhåpentligvis lære med om kosthold 🙂

    17. fjellgeitbundingen: Ja, jeg finner garantert mer om det på nettet, jeg har bare ikke rukket å sjekke det opp enda, siden jeg ikke visste hvor jeg egentlig skulle før jeg fikk brevet i posten for to dager siden- og jeg har “sovet” siden det 😛 ha ha.. Men jeg trur nok det er et veldig godt opplegg, så jeg gleder meg veldig- spesielt til trenings og kostholdbiten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg