IKKE SÅ MYE Å SKRYTE AV, MEN JEG FIKK I ALLE FALL SETT DET.

 

Rart hvordan den aldri er der den er ellers når slike ting skjer. 

 

Ikke veit jeg hvor månen var i går, men jeg fikk i alle fall sett den når den var på vei tilbake til sitt normale igjen, etter måneformørkelsen. Det er rart hvordan månen aldri er der på himmelen hvor den er ellers i dagene før slike ting skjer. Det slår aldri feil, man må alltid lete seg ihjel etter den. Vel, den dukket opp mellom tujaen og hustaket til naboen og forsvant egentlig like fort som vi så den. Typisk det, at den flytter seg i lysets hastighet bak hustaket. 


1. Månen er på vei tilbake. 


2. Jukset skikkelig med fargen for å få den til å se litt rød ut. 


3. Og før man egentlig rakk å stille inn kameraet forsvant den bak både skyer, ledninger og hustak. 

Nå var ikke jeg så entusiastisk at jeg gadd å reise til den plass der månen var synlig på åpen himmel for å ta masse bilder. Jeg har ikke noe bra kamerautstyr til den slags, så jeg sto bare hjemme på verandaen i 1. etg og prøvde å knipse et par bilder, bare for å ha gjort det. Bildene er langt i fra noe å skryte av, men jeg fikk i alle fall sett blodmånen og dens måneformørkelse. Etter det gikk jeg å la meg, trøtt i trynet som jeg var. Mars var nok ikke synlig fra der jeg sto. 

 

Fikk du med deg måneformørkelsen i går? 

 

____________________________________

#foto #blodmåne #måneformørkelse

____________________________________

16 kommentarer

Siste innlegg