NY RUNDE HOS VETERINÆREN.

 

Det skal ikke bare være lett, liksom. 

 

I dag måtte jeg få ny time til Petter hos veterinæren. Vi var der for 3 uker siden og da trudde vi at utslettene han hadde fått mange plasser rundt på kroppen skyldtes det nye flåtthalsbåndet. Du kan lese mer om det her, hvis du vil. Rett før helgen blei han mye verre, verre enn han var før første tur til veterinæren faktisk, så jeg fikk bestilt ny time på fredag og fikk komme inn i dag. 

Den første uken etter forrige besøk så det ut til at han var på bedringens vei. Jeg badet han med den klødempende shampooen, og utslettene så ut til å avta. Han var litt rosa i huden her og det, men de stygge litt mer røde og såre utslettene forsvant. Jeg sprayet han også med Aloe vera på de verste stedene for å lindre mer. Det så ut til å hjelpe, men det gjorde det altså ikke. 


Kjedelig å vente på veterinæren som var 30 minutter forsinket. 

I forrige uke blei han altså verre, så jeg har sluttet helt før helgen å spraye han med Aloe vera, bare for å være sikker på at veterinæren kunne se alt som var å se. Selvfølgelig virket han mye bedre i dag når vi først var der. De styggeste utslettene var borte, men der han før bare hadde noen rosa utslett her og der er han nå rosa over hele kroppen! Vi snakker over hele kroppen, nærmest. 

Han har i tillegg klødd seg så mye de siste dagene at han har mistet flekker med pels og har tynnet ut pelsen betraktelig på flere steder. Han har ikke brukt flåtthalsbånd, eller noen annen form for flåttmiddel siden vi var hos veterinæren for 3 uker siden, så det kan umulig være pga det han har fått disse utslettene. Veterinæren sjekket på nytt pelsen grundig for lopper, lus, midd og annet kryp.


Bak på lårene er han mer mørkerød, plutselig. Det var ingenting på bakbeina før i det hele tatt. 

Det er ikke tegn til noe, i det hele tatt! Men, siden vi skal til Gol torsdag neste uke har han nå likevel fått en behandling mot parasitter bare for å være sikker på at vi ikke skal være smittsomme med noe. Og neste steg nå er å gå på allergifór i minst 2 måneder for å se om det hjelper. Jeg håper jo virkelig at én av delene nå faktisk virker, selv om jeg selvsagt ikke håper det er fórallergi. 

Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og håpe at det blir bedring fort. Jeg får jo vondt av Petter som klør seg så mye at han faktisk mister pels nå. Han viser heldigvis ingen plager med at han klør sånn ellers, men man veit jo selv hvor frustrerende det er med kløe, så det er sikkert ikke gøy. Vi skal i alle fall sende inn papirer til forsikringselskapet nå, for nå begynner det å bli dyrt her. 

 

Har du erfaring med allergi hos hund? 

 

_________________________________________________________

#hundogkatt #hund #veterinær #allergi #parasitter #behandling #utslett

_________________________________________________________

18 kommentarer
    1. Har ikke hund selv men håper Petter blir fort bra. Det er mye styr med en hund men det må man kalkulere med.

    2. Helge: Krysser fingrene for at han blir fin i formen <3 Og ja, det er mye styr, men det må man regne med og bare gjøre det beste ut av det. Det positive veier uansett opp for det negative, så det er helt klart verdt å ha hund <3

    3. Stakkars Petter :'( håper de finner riktig kur til ham så han blir bra igjen <3 er jo så vondt å klø sånn

    4. Krysser fingrer og tær her, og håper dere finner ut av dette fort. Og jeg er spent på hva det er det er som feiler han også. <3 <3

    5. ISh….så kjedelig! og vondt for Petter….Det var ikke demodex altså? Ønsker dere lykke til! og god bedring til PEtter! stakkars….og stakkars deg…ikke gøy når dyra er plaget…Ha en god kveld!

    6. Ikke gøy når hundene blir syke. Jeg har ikke hund selv, men låner sønnens i mellom. Så noen erfaring har jeg ikke. Håper dere finner ut av det og at han blir fort bedre. <3

    7. Garman: Håper i grunn de har gjettet riktig nå. Er så frustrerende å bruke ukesvis på å teste ut noe som viser seg å ikke virke- syns han har vært plaget lenge nok nå <3

    8. Toini: Dritkjedelig. Nei, han har ikke tegn til midd, eller noe annet kryp i det hele tatt. De har sjekket han grundig i pelsen over hele kroppen, sist gang og denne gangen. De har også tatt skrapeprøver for å sjekke grundig, men det er ikke tegn til noe altså :/ Hadde vært så enkelt om det var det- men nå har han fått behandling for det, tilfelle, siden vi skal til Gol neste uke, så da er vi i alle fall sikret sånn sett. Jeg har ikke lyst til at det skal være fórallergi, men jeg er likevel klar for at Petter skal slippe denne kløen, så jeg blir litt skuffet om han må gå på “diett” i 2-3 måneder og så viser det seg å ha null virkning :/

    9. natheless: Tusen takk <3 Krysser fingrene for at det går fort over. 4 uker er lenge nok. Men nå får jeg jo ikke vite noe sikkert før han har gått på dette allergifóret i 2-3 måneder :/ Blir han mye verre innen den tid må vi så klart tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg