ER DET KALDT, SÅ ER DET KALDT.

 

Jeg bare er sånn. 

 

I går, når jeg skulle gå å legge meg, var det så sinnssykt kaldt hjemme at jeg mest hadde lyst til å dra med meg madrassen inn på baderommet for å ligge på varmekablene. Bare så synd at badet er så inn i hampen lite at det ikke er plass til en halv madrass en gang. Jeg poengterte heller litt ekstra med å ta på meg den tykkeste pysjen jeg har og beholdt luen på. 


Er det kaldt, så er det kaldt. 

Folk mente seg så klart på at jeg ikke kunne sove med lue på. Selvfølgelig kan jeg sove med lue på. Jeg har aldri prøvd, men jeg er ganske så sikker på at jeg kunne ha sovet med bobledress på også. Jeg hater å fryse når jeg sover, så desto varmere jeg kan ha det, desto bedre er det. Jeg var nok litt ekstra kaldt fordi vi hadde vært noen timer på ishallen og sett på hockey. 

Og dessverre var det jo også min skyld at det var så kaldt hjemme, siden jeg ikke hadde tatt meg bryet med å fyre opp i vedovnene i løpet av dagen. Men jeg overlevde jeg, jeg tok til og med av meg luen etter hvert. I dag har jeg fyrt opp i peisen, så jeg skal ikke fryse når jeg legger meg i kveld i alle fall. Det er sånn passe fint vært ute i dag, men fy så kaldt det er. 


Petter og jeg hadde en liten kosestund på madrassen hans før jeg dro på hockey. 

Jeg har akkurat kommet hjem fra et lite jobbintervju. Doffen tuller med at jeg har fått meg en ny hobby, nemlig det å gå på intervjuer hele tiden. Jeg må jo le og si meg enig, for det føles ikke ut som at jeg gjør noe annet for tiden. Men slik er det jo når  man er midt i en jobbsøkerprosess. Da skal man være glad for at man i alle fall får komme på intervju. Før, eller siden får man jobben. 

 

Liker du å ha det kaldt på soverommet når du skal sove? 

 

______________________________

#typiskelin #humor #kaldt #lue #fryse

______________________________

20 kommentarer
    1. Brr..det så kaldt ut…og jeg også fryser litt her om dagen..måtte skru ned varmeovnen da sola kom..men så blir det jo innekaldt utover kvelden…Jeg kan ikke ha det for varmt på soverommet..men heller ikke for kaldt…så, hender jeg legger meg med sokker og t.shorte..så skrelles klærne av utover natten…Ha en god kveld!

    2. Toini: Det var en kveld jeg holdt på å fryse ihjel, så hadde pakket meg godt inn, men i løpet av natten holdt jeg på å stryke med av varme, så da var det bare til å flekke av seg klærne 😛 Fort gjort 😛

    3. Cecilie Therese Kristiansen: Jeg har et elektrisk varmeteppe, som jeg ligger på og det er deilig. Men samboeren syns det blir alt for varmt, selv om det ligger på min side av sengen, så jeg må velge mine kamper om når det er så kaldt at det er behov for det 😛 Jeg demonstrerte heller med luen på 😛 ha ha

    4. Såpass kaldt ja..hehe.. Liker ikke å fryse, men mannen liker ikke å ha det varmt på soverommet..så vi finner en temperatur som er “grei” for begge..
      Håper du finner en jobb du kan trives med om ikke alt for lenge da… Herlige bilder <3<3

    5. He he he kjenner til den der. Har et sånt varme laken i senga mi også. Mannen i huset klager bestandig på at det er for varmt. Må vel begynne med lue og ull klær når jeg legger meg, så pass at det ikke blir for varmt til han 😀

    6. annebe: Megakaldt! Kristoffer liker også at det er litt kaldt, men under 10 grader er ikke ok altså- da dør jeg jo. Var sikkert 11 grader i går, men 😛 ha ha…

      Dukker garantert opp en jobb som kan passe meg og min erfaring 😀

    7. Cecilie Therese Kristiansen: Ja, skikkelig kosedress og tykke sokker hjelper, så få vi heller bare ligge i hver vår ende av sengen så vi overlever begge to 😛 ha ha

    8. Man sover best når det er litt kaldt i det rommet man sover i. Luft er viktig når man sover men jeg har sovnet med lue på meg. Men i vinter har det av og til vært best og ha vindu lukket når man har sovnet. Ikke for det at det er for kaldt, men på grunn av at brøytebilene bråker så mye. De virker som ei vekkeklokke på 4 hjul.

    9. Helge: Jeg sover ikke når det er best når det er kaldt i rommet, uansett hva leger og eksperter sier. Er det kaldt ligger jeg våken og fryser- ikke mye søvn å finne der da nei 🙂 Men å ha god luft i rommet er helt klart, derfor lufter jeg ofte, men har en overlevbar temperatur i rommet for det om 🙂

      Ja, den brøytebilen, eller søppelbilen er litt av en vekkerklokke ja- og så er de jo så ekstremt tidlig ute også…

    10. Hihi, jo, jeg må ha det kaldt, men ikke under dyna…. når min kjære ikke er her, tar jeg hans dyne oppå min, og da blir det heeeelt perfekt! 🙂

    11. Hater å fryse selv 😛 Jeg bruker ofte en stort sånn “pels”pledd oppå dyna 😀 Og så tar jeg gjerne å putter de ise kalde føttene mine under dyna til kjæresten ;P Haha. Han er jo som en radiator ;o

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg