PERSONLIG- DET ER EN SELVFØLGE!

 

Det skulle bare mangle at maten står på bordet når partneren kommer hjem fra jobb.

 

Doffen føler seg litt vel heldig i disse dager, der han kommer hjem fra jobb og maten står klar på bordet. En nok så ny opplevelse for meg også, jeg som absolutt ikke spiser middag hver dag. Jeg er ikke særlig flink til å lage mat, og kan i grunn kun lage noen få retter hvor det stort sett står kylling på menyen. Jeg blir ikke sjokkert hvis jeg får et matlagingskurs i julegave,for å si det sånn. 

Jeg går kun hjemme i disse tider, så det skulle bare mangle at maten står på bordet når partneren kommer hjem fra jobb. Faktisk ser jeg på det som en selvfølge! Er begge i full jobb kan man selvfølgelig diskutere hvem som skal lage maten, men går man hjemme hele dagen er det en selvfølge hvem sin jobb det er. Å skylde på at man har vært på café med venner funker ikke. 


Ikke overraskende sto det kylling på menyen i dag. 

Hadde det vært jeg som var i full jobb og Doffen av en eller annen grunn gikk hjemme så hadde jeg forventet det samme av han, at maten sto på bordet når jeg kom hjem fra jobb. Ikke ta alt så bokstavelig, du som alltid gjør det, noen ganger rekker han å dusje før maten blir servert. Men jeg mener som så at maten bør være godt i gang når den andre kommer hjem fra jobb. 

Jeg syns fremdeles det er kjedelig å lage mat, men det er mye hyggeligere nå når jeg faktisk lager mat til to og man sitter å spiser sammen. Likevel gleder jeg meg veldig til jeg får meg jobb, for jeg er ikke skapt til å være hjemme og kun lage mat og vaske hus. Ikke at jeg skal skryte på meg så mye vasking i dag, annet enn to klesvask, for jeg har ikke en gang støvsugd. Ikke enda i alle fall. 

 

Har du noen meninger rundt dette? 

 

______________________________________________________

#personlig #hjemmeværende #matlaging #husarbeid #jobb #partner

______________________________________________________

28 kommentarer
    1. Spørs jo litt hvorfor man er hjemme.. Jeg lager stort sett maten i hverdagen her.. det er i grunnen en passelig oppgave selv om jeg ikke er i form..fint å ha litt å sysle med :)) Om en er hjemme å bare er ute å farter ( må jo kunne det av og til ) og aldri lager mat høres det ikke ok ut..Har hatt kylling i dag vi også… Kos deg med kvelden <3

    2. annebe: Selvfølgelig- er man sengeliggende, så er det vel ingen som forventer at man skal styre så mye på, men da har man heller ikke mulighet til å løpe på café med venner 😉

      Selvfølgelig er det lov å være utenfor dørene selv om man er hjemme, det er ikke det jeg sier- jeg mener bare at er man hjemmeværende og mannen/kona jobber fult, så sier det seg liksom selv at den som er hjemme lager mat og styrer litt ekstra hjemme med det som trengs 😉 Man trenger ikke alltid å ta den kaffen med venner kl. 15.30 når mannen/kona er hjemme fra jobb kl. 15. 45 🙂

      Kylling er godt da- helt klart min favoritt 😉 he he

    3. Vel, jeg går hjemme nå og her er det ikke alltid mat når han kommer hjem. Det spørs på de fire småtrollene og hvem som skal på trening hit og dit. Men selvfølgelig helt enig om man ikke har andre ting 🙂

    4. Tja..tjo..litt enig..og er litt sånn selv..jeg ser på det som en selvfølge at jeg skal gjøre det..men Bjørn sier at det ikke er en selvfølge..Jeg går jo hjemme av en grunn…for å ikke stresse og styre med en kropp som stivner av smerte…Men har jo god tid, og kan ta pauser..men jeg liker ikke å lage mat, og før, når jeg jobba..var jeg sååå glad de gangene jeg kom sent hjem og kom hjem til ferdig mat…Men jeg føler jeg må gjøre det nå…og jeg gjøre det…Men liker det ikke..hihihi..Er du og Doffen kjærester blitt??

    5. Malin: Selvfølgelig- noen ganger henter man i barnehage og barn skal trene hit og dit, og ikke alle spiser middag kl. 16.00 liksom 🙂 Men, jeg snakker om folk som går hjemme med helsen i behold og som har all verdens tid til rådighet. Man trenger ikke alltid legge cafébesøket med venninnen til kl 15.30 hver dag liksom 🙂

    6. Den lille Pandaen c:: Jeg må bare poengtere at jeg fremdeles bor i Lindesnes altså, så vi er ikke samboere… enda 😛 ha ha..

      Han blir kalt Doffen. Noe han visst nok har gjort siden han gikk i barnehagen og ikke kunne si navnet sitt 😛 ha ha.. Jeg er den enste som ikke kaller han Doffen- det hender så klart jeg gjør det, men siden han har det fineste guttenavnet jeg veit om, så kaller jeg han Kristoffer, eller Kristoffer-Doffen, bare for å være litt teit 😛 ha ha

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Selvfølgelig, er man sengeliggende, eller hjemme pga andre store helseutfordringer slik at matlaging, eller generelt husarbeid er en ufordring, så sier det seg selv at man ikke forventer at maten skal stå på bordet når den andre part kommer hjem. Men er man hjemme fordi man kanskje er mellom jobber, eller hva det nå måtte være, så syns jeg det bare skulle mangle. Man trenger ikke å legge cafébesøk med venner til kl. 15.30 hver dag liksom 😛

      Selv er jeg enig med deg om å ikke like å lage mat. Jeg har liksom null interesse for det, men det hender jeg glimter til altså- jeg har til og med lært meg å lage hjemmelaget fiskesuppe 🙂 ha ha..

      Svarer ja på det siste spøsmålet jeg 😉 he he.. Men jeg bor fremdeles i Lindesnes altså 🙂

    8. Den lille Pandaen c:: Ja, satser på det 🙂 Har så mye jeg må få gjort i leiligheten før jeg kan flytte på meg 🙂 Håper ikke huseierne min leser dette, for jeg har ikke fortalt at jeg har planer om å flytte enda :O

    9. Jeg mener som deg – den som kommer først hjem eller som er hjemme – begynner på maten! Rekker man å få den ferdig i tillegg, så er jo det supert! Du er flink…. jeg er heller ikke spes glad i husarbeid av noe slag, men jeg liker å lage middag når kjærsten er her også…. klemmer! 🙂

    10. Er nok jeg som stort sett lager maten her enten han er hjemme eller ikke 🙂 Men han hjelper til da ^^ Om jeg ikke er hjemme og han er det, så kutter han f.eks. det som skal kuttes og slikt da 🙂 Eller det han føler han kan ;P

    11. Matlaging bør planlegges. Besøsk på cafe kan være ok men ikke bli for ofte. Det kan bli fort mye rester av middag som man kan brukes igjen, dessuten er det billigere og spise hjemme enn ute. Hvis man har kjøleskapet fullt av rester og ringer etter pizza er det noe galt noe. Både poteter, ris og mye anna kan holde seg lenge. Pizza er ingen erstatning for middag selv om det er godt. Ha en fin kveld.

    12. Margrethe: Når jeg var samboer tidligere måtte første mann hjem først og fremst lufte hundene. Det var nok med at de kun fikk komme ut å tisse hvis førstemann hjem heller ville begynne på middagen, så gikk jeg heller tur med hundene etter maten 🙂 Var jeg først hjemme pleide jeg alltid å ta turen med hundene først, siden jeg ikke er sååååå sulten når jeg kom hjem. Noen ganger rakk jeg jo til og med å begynne på maten 😛 he he..

      Jeg liker jo husarbeid, men det er jaggu ikke alt man rekker når formen ikke strekker til- da må man prioritere litt 🙂

    13. frodith: Nei, alle familier er jo så klart ikke helt a4 og gjør ting i faste rutiner hver dag- ikke jeg heller 😛 Men, man trenger ikke å legge cafébesøk med venner til middagstider hver dag, når man likevel har vært hjemme hele dagen før det 🙂 Nå er jeg jo bare hjemme og søker på jobber og slikt, så jeg har all verdens tid til å lage mat til han kommer hjem fra jobb ca. 15.30. Kommer det noe i veien, så kommer det så klart noe i veien 🙂 Men for min del er det en riktig ting å prioritere når man likevel er hjemme 🙂

    14. Helge: Ja, matlaging bør så absolutt planlegges- det har jeg merket etter å ha vært i butikken nesten hver dag for få finne på noe å spise 😛 ha ha.. Vi kjenner jo ikke hverandres matvaner så godt, og er i grunn første gangen nå vi spiser sammen, så det er ikke lett å finne på noe som begge liker, så det blir litt ensformig enn så lenge- men det kommer seg vel 🙂

      Jeg lagde pizza med blomkålbunn til middag for litt siden- veldig godt som middag 😉 Men kjøpepizza er jeg litt enig i 🙂 Det er helt greit hvis man er på farten og man ikke har tid til å lage mat, men man må ha noe i magen 🙂

    15. Så svaret litt sent her jeg…men sååå koselig da! Gratulerer! Gode venner er det beste å få som kjæreste..da har man ALT!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg