PERSONLIG- DET ER EN VESENTLIG FORSKJELL PÅ Å SLENGE DRITT OG KRITIKK!

 

Alt for mange mennesker trenger å søke hjelp! 

 

“Når man velger å være en offentlig person må man tåle kritikk”. Jeg er til dels enig i det, jeg. Så lenge det går på konstruktiv kritikk, og ikke person! Det er en vesentlig forskjell. Alle kan ikke være enig om alt, men det betyr ikke at det er greit å slenge dritt i fleisen på den som har en annen mening enn deg.

Det er rart hvordan en offentlig person skal tåle så mye, men ikke få lov til å forsvare seg, om det så betyr at vedkommende “synker ned på samme nivå”. Jeg har full forståelse for at man noen ganger får nok og bare svarer tilbake med samme mynt. Det beste er så klart å ignorere det, men alt har sin grense. 

Man skal altså, som enten en ærlig sjel som står frem med navn, eller også en feig anonym få slenge så mye dritt man vil til en offentlig person, fordi de selv har valgt å være offentlige, men den offentlige personen har ikke rett til å ha egne meninger likevel. Vedkommende skal i alle fall ikke få svare tilbake!

Det er tross alt leserne som betaler lønnen deres. Vel, det er arbeidsgiveren min som betaler lønnen min, men det betyr ikke at arbeidsgiveren får lov til behandle meg som søppel av den grunn. Jeg har selv valgt å jobbe der jeg jobber, men det er ingen som tvinger deg til å klikke deg inn hos en blogger.

Konstruktiv kritikk er lov, det er lov å være uenig med hverandre. Men, det må da være mulig å holde seg saklig uansett mening man har, og i alle fall holde seg for god til å begynne med personangrep? Jeg har lest en del rundt på nett i det siste, og folk har et merkelig behov for å slenge dritt. 

Jeg bare skjønner det ikke. Hva godt får man ut av å sitte å slenge dritt rundt seg, til personer man ikke en gang kjenner i virkeligheten? Er livet til så mange så forbannet trist, at de har det så vondt med seg selv at de må trykke ned på andre? Folk som har det bra med seg selv har ikke slike behov:

SØK HJELP! 

 

(Del gjerne innlegget hvis du er enig. Eller uenig for den saks skyld).

 

Mener du at offentlige personer skal måtte tåle hva som helst?

 

_________________________________________________________________________

#personlig #meninger #kritikk #konstruktiv #personangrep #behov #anonym #kontrollere

_________________________________________________________________________

18 kommentarer
    1. Jeg skal nok være litt forsiktig med å si hvor enig jeg egentlig er her nå, da jeg nok har gått en del over grensen en del ganger når det kommer til hva jeg har skrevet om andre her og der. Gikk faktisk så langt en gang når det kom til å hetse en tidligere reality-kjendis at seher.no skrev en sak på det.. Men jeg er enig altså, sånn egentlig innerst inne og alt det der.

    2. !!!!JADDA!!! Det virker som den konstruktive kritikken er litt utrydningstruet. En har liksom de som er urørlige med store bokstaver og ytringsfrihet i kommentarfeltene, og den som ikke skal si noe, for den har valgt situasjonen selv som kommentarfelteier. Maktforholdet er noget på skeiva, greit nok det. Men argumentasjoner trenger jo ikke bli usaklige av den grunn? Er så veldig, veldig, veldig enig med deg i dag 🙂 🙂

    3. Aylar Von Kuklinski: Oida, du er jo, eller var (?) en liten bad ass du 😛 Høres i alle fall ut som at du innerst inne veit hva som er rett og galt 😉

    4. Kristin: Ja, eller så er bare den lave intelligensen svært utbredt? Nei, å holde seg saklig bør ikke være så fryktelig vanskelig altså. Jeg mener, greit nok at du ikke liker appelsiner, men trenger du å si at jeg er stygg for det, liksom? (Ha ha- teit eksempel, men så teite er faktisk folk).

    5. Er så enig..har du ikke noe positivt å si..eller skrive..så hold munn,..eller hold hendene unna tastaturet…jeg har noen ganger begynt å skrive noe…og fjernet det..for hva er vitsen..man får jo ikke diskutert ordentlig her inne..så da er det bedre å holde munn..

    6. Skjønner ikke de som slenger dritt uansett jeg! En saklig mening ..om man har bedt om tilbakemelding må man tåle enten man er offentlig eller ikke … Sov godt fine du :)))

    7. Er så enig ;o Altså man må få lov til å være uenig i ting, så lenge man holder seg saklig og ikke, Nei Elin nå er du bare dum og teit, og du har aldri rett i noe altså! ;o Tihi.
      Men heller skrive hvorfor man er uenig også da.

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Enig. Jeg liker diskusjoner, noen ganger til og med elsker jeg de. Men, å diskutere her inne er ingen enkel sak altså, dessverre, pga personangrep og usakligheter og idioter, rett og slett. Det er kjempetrist, for man kan jo lære så mye av hverandre, selv om man ikke alltid er enige :/

    9. annebe: Enig der. Folk er vel bare rare, eller noe :/ Jeg trenger ikke at folk alltid er enig med meg, eller gir meg støtte i absolutt alt, men det er liksom ikke så mye forlangt å holde seg til saken, med en god tone og uten personangrep, tenker jeg. Nå er det jo litt vanskelig i skriftform også, da man gjerne ikke kan se verken kroppsspråk, eller høre tonen. Og folk bruker jo gjerne hundre utropstegn etter sin egen mening, selv om de egentlig ikke mente så mye med de hundre utropstegnene… Litt misforståelser vil det alltid bli, men så lenge folk holder seg saklig, så bør ikke det være verdens undergang liksom 🙂

    10. Søtmonsen ): Ikke sant, så lenge man holder seg saklig, og gjerne begrunner svarene sine så blir ting så mye enklere. Men å begynne å kalle meg for stygg, fordi jeg liker appelsiner og ikke du blir bare helt bak mål liksom. Det er ofte slikt man ser rundt omkring og jeg bare kan ikke forstå at folk gidder :O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg