TYPISK ELIN- ELIN I LØPET AV UKEN #7

 

Mest av alt er det bursdager som er en gjenganger, i alle fall i september. 

 

1.


Jeg drar ofte på butikken i pysjbukse. Usminket i tillegg. Jessda. Denne dagen hadde jeg både pysjbukse og pysjgenser, noe som blei litt vel mye pysj, så jeg skulle kamuflere det med en jakke på. Lilla regnjakke, for å være nøyaktig. Det er ikke det at jeg bryr meg så mye om hva andre tenker og mener.

Jeg bare orker ikke alle som skal stirre så veldig hele tiden. Men, det hjalp ikke så mye mot blikk å ta på jakke for å kamuflere pysjen. Det var liksom 20 grader ute så folk glante så klart når jeg gikk rundt med jakke på. Muligens hadde jeg fått mindre blikk av å gå fullt påkledd i pysj. Kanskje jeg skal få meg pysjlue. 

 

2.


Julian René, himmelens vakreste stjerne. Denne dagen skulle han hat blitt 11 år, lille gutten. Det er så urettferdig når babyer dør, men slik er dessverre livet. Noen ganger mister man noen man er uendelig glad i, selv om de skulle hatt hele livet foran seg. I fjor var det dobbelregnbue ute på bursdagen hans. 

 

3. 


Enda en bursdag. Blir man 50 år så fortjener man oppmerksomhet. Jeg har ikke levert bursdagsgaven enda, men den ligger klar i Halden, så jeg får huske det neste gang jeg er der.  Hu som sies å være min mor hadde også bursdag i september, men hu fikk sitt eget blogginnlegg i stedet for hilsen på facebook. 

 

4.


Og så enda en bursdag, så klart. Eldste Tantetrollet er endelig 18 år. Tenk det! Lille gutten er så absolutt ikke liten lenger. Det gir en påminnelse om at man selv begynner å bli gammel. I natt drømte jeg at lillesøsteren min var gravid igjen, så det spørs om ikke jeg må kolla in läget hos henne. Hvem veit. 

 

5.


De fleste fikk kanskje med seg at jeg kjørte i grøften her om dagen? Sånn kan det gå når man ikke kan rygge. Men det var liksom 6 biler mot 1, så jeg tapte den og måtte pent bare gjøre ting jeg ikke kan, noe jeg beviste veldig godt at jeg ikke kan. Sånn kan det gå. Jeg skal ikke kjøre den veien igjen, trur jeg. 

 

6.


Petter kan gå rundt i ring, frem og tilbake, rundt i ring igjen og frem og tilbake enda flere ganger i fem minutter før han ender opp med å sette seg å drite på den første plassen han luktet på. Altså, hadde han vært et menneske hadde han hatt et problem, for alternativene for å gå på do er nok så få da.

Tviler på at naboen hadde syntes det var så greit om man skulle banke på for å spørre om å låne doen fordi man er litt lei sin egen. Jeg hadde i alle fall sagt blankt nei hvis naboen sto på døren min for å låne do. Sett deg i grøften hadde jeg svart da. Dyr er rare, men det er jo ikke noe nytt. Verdens beste likevel. 

 

Er det bursdager i din familie hele tiden?

 

______________________________________

#typiskelin #typisk #humor #bursdag #dyr #pysj

______________________________________

10 kommentarer
    1. Å du er herlig altså! Det er en del bursdager nå… neste er prinsessa (dattera altså) som blir 20… og så har svigerdatter vår… og jeg da….. tipp topp! 🙂

    2. Herlig! ja det med å gå i ring..DET gjør mine også…blir jo gal noen ganger..står å venter og venter…trodde det var pga stivhet i hoftene, at de gikk rundt for å myke opp..kiropraktoren til Zevs trodde det kunne være noe i det…for det er i perioder verre en andre ganger….Ha en god dag!

    3. Helge: Det er godt jobba da 😉 he he.. Vi er ganske mange i hver måned, bortsett fra oktober, da har vi ingen (kanskje litt ut i familien som jeg ikke kjenner så godt til), men vi har ekstra mange i februar, mai og desember 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hvis det er på pga stivhet i hoftene så sliter i så fall nærmere hver enste hund med stivhet i hoftene, for dette er ikke noe uvanlig- jeg kjenner ikke en eneste hund som ikke gjør det, selv om det ikke er hver eneste gang 🙂 Kan godt hende Zevs gjør det pga det, det skal jeg ikke si noe på, men ellers trur jeg ikke noe på det altså 😛 Blir vel som når de går rundt og rundt i ring før de legger seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg