HUND & KATT- BARE FOR Å POENGTERE AT JEG HAR EN HUNDEBIL.

 

Nå er vel bilen så godt som komplett for hundene og kattene sin del. 

 

Når jeg kjøpte den forrige bilen min, en Peugeot Partner, var jeg raskt ute med å bestille en grind som blei plassert foran den ene sidedøren bak. På den måten kunne ene døren stå helt oppe slik at dyrene fikk nok lufting, hvis vi for eksempel måtte stoppe i butikken og det er varmt ute. Nok luft er viktig!

Flaks for meg passet grinden greit i den nye bilen min også, så jeg bare flyttet den over når jeg skrotet den gamle bilen. Den nye bilen er likevel mye større bak. Det hadde seg slik at hundene og kattene vokste seg ut av den forrige bilen, derfor måtte jeg ha en noe større bil. Denne bilen er sånn sett for stor. 


Begge grindene er på plass. Vannskål også, så klart. Gulvmålet er nå 180 X120 cm. 

Da måtte det bestilles en ny grind da, til å dele opp bilen bak, slik at Petter, og forhåpentligvis en valp med tiden, ikke skal fly veggimellom fordi de har for stor plass. Denne grinden har vært på plass en liten stund nå. Endelig er Petter trygt plassert bak i bilen. Den er akkurat perfekt til to stk Irsk ulvehund. 

I forrige uke fikk jeg også boret hull i pleksiglasset i veggen bak meg. Til forskjell fra den forrige bilen, som hadde glippe hele veien langs sidene, er denne veggen nærmest tett hele veien, bortsett fra litt oppe i hjørnene. Det har dermed vært vanskelig å regulere varmen nok bak hos dyrene på varme dager. 


Store luftehull hele veien slik at jeg lettere skal kunne regulere varmen bak. Perfekt!


Det finnes ingenting gaffateip ikke kan brukes til. Litt kjedelig den dagen jeg må bytte batteri bare. Kremt. 

Nå greier jeg fint å regulere varmen bak, selv når hundene er i. Er det veldig varmt en dag vi skal ut å kjøre lar jeg alltid bilen stå på tomgang med air condition på i ca. 10 minutter før vi kjører. Da er det litt mer behagelig temperatur når vi først skal sette oss inn i bilen. Jeg hater varme biler.

Jeg har også fått på plass en temperaturmåler som faktisk virker. Jeg kjøpte en på Biltema typ i fjor. Den var ødelagt fra første sekund. Den viste kun det siste tallet i temperaturen ute og den levde sitt eget liv med å bytte over til å vise gradene i farenheit i stedet for. Jeg kan ikke det regnestykket.


En liten Ulvehund foran på panseter. Jeg må nesten fikse en Sphynx på andre siden. Kremt. 


En stor Ulvehund bak på skjermen. Typisk begynte det å blåse i det jeg skulle feste den, noe som dro med seg skitt som festet seg i limet!

I forrige uke, eller når det nå var, kjøpte jeg en ny på Clas Ohlson. Denne var mye bedre! Her ser man jo faktisk tydelig hva som er innetemperatur og hva som er utetemperatur. Temperaturmåleren er plassert slik at jeg ser den i speilet uten at den ødelegger sikten ut fra vinduet bak. Viktig, viktig, viktig!

Og bare for å poengtere at jeg har en hundebil har jeg klistret på klistermerker av Irsk ulvehund på bilen. Har man hundebil så har man hundebil. Jeg veit om en som syns jeg er veldig teit med lakken på bilen nå, men det får bare være. Har man hundebil så har man hundebil! Sånn er det med den saken. 


Og en Ulvehund på grinden i sidedøren. Tank-lokket var nemlig i veien for at den kunne sitte på skjermen bak. Gadd ikke bryet med å skjære. 

Siden jeg var så godt i gang med å støvsuge og vaske bil i dag har jeg så smått begynt å pakke bilen klar til Gol. Jeg har, som noen kanskje ser, stripset fast kompostgrinder til gitteret bak i bilen. Disse bruker jeg til å gjerde inn hundene i teltet når vi er på utstilling, og for å sperre av terrassen på hytta. 

Madrassene til Petter er også på plass og det samme er buret til Leon. Han sitter i bur bakerst i bilen. Vel, nå er i alle fall bilen så godt som komplett for hundene og kattene sin del, så nå kan vi dra på tur uten å bekymre oss nevneverdig mye. Deilig å ha alt på stell. Nå gidder jeg ikke styre mer med bilen. 

 

Har du hundebil? 

 

_____________________________________________________________

#hundogkatt #hund #katt #irskulvehund #sphynx #bil #hundebil #sikkerhet

_____________________________________________________________

20 kommentarer
    1. Jeg har ikke hundebil, ikke rottebil en gang 😀 Men du er en skikkelig hundemamma, og gjør ALT det beste for Petter og co 🙂 Det er bra <3

    2. frodith: Jeg skal i alle fall ikke ha en Papegøye-bil, selv om folk gjerne prøver å lure på meg både fugl og fisk 😛 ha ha.. Viktig at de har det bra i bilen når man skal oppholde seg deg i timevis <3 Det er bare Leon som aldri er fornøyd med å kjøre bil 😛

    3. Du er så smart. Nei jeg har ikke hundeil, har ikke lappen en gang. Men håper på å få hundebil når jeg får lappen og en hund til 😉

    4. Silje: Takk 😀 Nå trur jeg i alle fall at jeg og Petter er fornøyde- Leon er aldri fornøyd når det kommer til noe med bil 😛 ha ha

    5. Gratulerer med hundebil, du tar hundestell på alvorlig. I en slik bil vil hundene like seg godt, Er det air-bag for hudner i bilen? Har ikke hund selv men vet om flere som har det. Hunder er kloke, pene og artige skapnniger.

    6. Helge: Den har i grunn vært ferdig ganske lenge- har bare brukt et år på å få på klistermerkene 😛 Kjøpte de når jeg hadde den gamle bilen, men da visste jeg kort tid etterpå at jeg skulle skrote den, så de har bare blitt liggende 😛 he he..

      Nei, er ikke air-bag for hundene bak, dessverre. Hadde sikkert vært lurt hvis uhellet var ute 🙂 Hunder er helt fantastiske 🙂

    7. Sånn løsning har jeg vært i tanken på å dele opp min bil også. Hvor fikk du tak i gitter på mål til å dele av?

    8. Gleder mitt hjerte å se at andre også har hundebil!!! hihih..for jaaaa…jeg har nok det jeg også…bestilte enda flere potemerker fra wish nå..store og små..så det kommer nok flere på…også leter jeg etter et fint klistremerke av en dvergpinscher..de er ofte kuperte i ører de jeg ser..og DET vil ikke ha…Ser helt topp ut!! jeg har netting inn fra førersiden..og det fant jeg ut var lurt..for da fikk jeg litt varme bak..og jeg har ikke noe så fint som aircondisen..men takluke da…Vi gjør alt for hundene våre…herlig det!!! Du må ha god tur! det blir jo så bra!!

    9. Se på den da! ;D Moro å styre litt med sin egen bil da ;D Hadde så mye rart i bilen min 😀 Terning og dufter, anlegg og setetrekk, til og med sånne greier på beltet xD Kjæresten min kalte meg harry xD

    10. Så kul og tilpasset bil!
      Nei, vi har nok ikke denne luksusen til Jølle, fordi vi har noen barn som også må med :p I tilegg tror jeg ikke mediapappa hadde blitt særlig imponert om jeg begynte å borre og rive i den 3 mnd gamle bilen 🙂
      MEn jølle har bur, og til hans size er det palass :p

    11. Jeg har ikke hundebil. Og og kommer nok aldri til å ha en heller 😉 Og til Pus har jeg jo eget bur, som kan fraktes og spennes fast 🙂 Men han er sjelden med på tur 🙂
      Du er skikkelig proff som ordner og fikser og får det til å se så flott ut. Jeg er imponert 🙂 Ingen skal si at ikke dine dyr har det bra i alle fall <3
      Kos dere på tur til Gol 🙂

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Hundebil må man ha 😀 ha ha.. Men du- du kan jo ta et av bildene dine fra dine egen hunder og dra til en slik “reklame-design” butikk og be de trykke opp noen klistermerker til deg- da har du jo dine egne hunder på bilen 😀 Trur ikke det koster mange kronene altså 😀 De jeg har på bilen nå er det nemlig en jeg kjenner som har gjort det 🙂

      Jeg vil helst ikke ha netting i det vinduet, for mine hunder er så store at ryggen går jo opp dit og da kommer det så inn i hampen mye hundehår inn til meg, pluss at de da kan presse seg igjennom (de er jo litt bevegelige de av strikk i alle fall) og jeg kan ikke få et hundehode i ansiktet mens jeg kjører liksom- da dør vi jo. Ha ha..

    13. Søtmonsen ): Ha ha ha- jeg ville nok også kaldt det en smule harry 😛 Moro da 😀 Jeg takler ikke wonderbaum i bil- da spyr jeg :O Men hender jeg gjemmer en slik duftblokk, bare for å få noe annet enn bil og hundelukt 😛 Men nå når jeg har boret hull i veggen der så stinker det jo hund fremme hos meg også. Bahh. Ha ha

    14. Tone Irén: Nei, ser den. Siden jeg må ha hundebil så gidder jeg ikke kjøpe helt ny bil- det er bortkastet penger, syns jeg. Jeg mener, den blir jo ikke akkurat pent brukt, om man kan si det slik, med våte hunder, gjørmete hunder, klør og nesten bulk av en hale som logrer 😛 ha ha.. Da kan man bore og klistre så mye man vil, pluss at jeg parkerer inne i busker hvis jeg vil 😉 he he…

      Jølle er så søt- navnet passer han perfekt <3

    15. Eva: Hadde jeg kun hatt katt og en liten hund hadde jeg ikke hatt hundebil jeg heller- da hadde jeg gått for en vanlig personbil med litt mer comfort altså 🙂 Men, med slike store beist er det liksom ikke så mange biler å velge på- da blir det hundebil da 😀 he he..

      Tusen takk- viktig at de er sikret i bilen <3 Det er tre uker til jeg skal til Gol da- jeg er bare veldig tidlig ute med å pakke de kjedelige tingene som likevel må stroppes fast 😛

    16. Tenk om alle hunde og katteeiere var like omtenktsom og nøye med dyrenes vel og ve i bilen. Ingen fare å ha med hund og katt på tur i din bil :o))
      Når jeg skal ha med kattene noe sted, stort sett til dyrlegen så setter jeg begge reiseburene i baksete å låser dem fast med sikkerhetsselene. De hater å kjøre bil, og sier høyt og tydelig i fra hva de mener!

    17. Vera Lynn: Tusen takk for det <3

      Første gang Leon skulle være med på langtur, ca. 7 timer kjøring, hadde jeg han i bur i fremsetet (med sikkerhetssele og alt)- han seriøst skreik HELE turen. Så misfornøyd! Ha ha... Etter det plasserte jeg han bak sammen med hundene- da skriker han kun når jeg kommer bak for å lufte de 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg