JEG KAN IMPONERE, LITT.

 

Om ikke annet så kan jeg overraske. 

 

Etter å ha ligget på sofaen og halv sovet hele dagen, bokstavelig talt, fant jeg ut at jeg burde komme meg på trening. Jeg vurderte å trene i morgen og ikke i dag, men det blei  dag i stedet for, så satser jeg heller på fint turvær med hundene i morgen. Og litt mer våkentid, ikke minst. Jeg håper denne treningen kan gi meg litt mer energi etterhvert også. De sier det vil hjelpe.

Når man har fullført 3 runder av nazi-treningen man fikk av PT’en. Jeg føler meg død!

Jeg hadde ikke helt bestemt meg for om jeg skulle ta styrketrening i dag, med de øvelsene PT’en min gav meg, eller om jeg skulle trene litt kardio. Målet mitt er å trene 3 dager i uken, 2 dager med styrke og 1 dag med kardio. Når jeg kom til treningssenteret så var det nærmest tomt der, så da bestemte jeg meg for å ta styrke, siden det faktisk var plass til det.

Jeg var ikke helt sikker på hvor mye jeg kom til å orke, men målet var så klart 3 runder, som er det PT’en har sagt. Og faktisk så klarte jeg det! Alle øvelsene var kanskje ikke 100% perfekt gjennomført, for det er tungt, men jeg klarte det! Jeg gjennomførte 3 runder og trudde jeg skulle dø etterpå! Men jeg gav meg ikke der. Jeg tok 13 minutter på tredemølla også!

Det beste med å trene på en lørdag er at jeg kan belønne meg selv med en Red Bull. I badekaret, faktisk.

Jeg gikk i passe rask gange i ett minutt, og så jogget jeg i halvannet minutt for så å gå i ett minutt, og slikt gjorde jeg i ti minutter. Og så avsluttet jeg med tre minutter rolig gange mens jeg tøyde ut armer og nakke. Det var ikke bare lett med balansen mens man gikk, men jeg tryna ikke. Kremt. Når jeg kom hjem tok jeg meg et bad og en Red Bull, med Ed Sheeran på høytaleren.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#trening #styrketrening #kardio

18 kommentarer
    1. Den gangen jeg trente var jeg skikkelig sløv med styrke, men kunne løpe/jogge i 35 minutter uten stopp… Hm.. Jeg må begynne å trene igjen…

      1. Jeg har så sykt dårlig kondis. Det er ikke tull. Jeg får ganske mye pes for av både leger, spesialister, fysioterapeuter og det som er, men jeg greier liksom ikke å gjøre noe med det :O Jeg går jo (gikk i alle fall) mye tur med hundene i alt mulig av terreng og det har jeg gjort i mange år, men kondisen blir ikke bedre 😛 ha ha.. Og det merker jeg jo nå når jeg trener styrke også, at kondisen ødelegger en del for utholdenheten, så blir spennende å se om jeg greier å fikse det med å rene styrke og løpe på mølla 🙂 Jeg greide i alle fall å løpe mer nå, enn sist jeg prøvde 😛 ha ha

      1. Det har du helt rett i 😉 he he.. Nå får jeg jo kun drikke Red Bull på lørdager og jeg er kjempeflink til å følge det. Og jeg savner å kunne drikke en Red Bull etter trening i ukedagene, så jeg får vel bare være flink til å trene på lørdager fremover 😉 he he

      1. Jeg hater badekar, syns det er dritkjedelig. Men når man har muskler som ikke fungerer helt som de skal, så er det jaggu kjekt å koke seg selv i badekaret så man får myket de opp litt 🙂 Jeg orker ikke mer enn maks 15 minutter da- da klatrer jeg nesten på veggene av kjedsomhet 😛

    2. Akk nei, motivasjon og utførelse er fremdeles ikke de letteste intetkjønnene å få tak i enten man holder til i bygd, by eller et slott av gammel ost.

      Og apropos det siste der. Nei, nå skulle jeg visst til å spørre deg om noe som sikkert er litt på kanten, og siden jeg har så dårlig balanse og lett faller når jeg skal forsøke meg på den slags, og dessuten er litt lei av å spytte gråstein, ja så tror jeg at jeg visker det aller siste der bort fra badekaret ditt. Og der har jeg igjen klart å skrevet noe jeg ikke håper at noen helt forsto. Inkludering meg selv egentlig.

    3. Så flink du er! Ja det sies det skal gi energi å trene..men…jeg tror det er litt individuelt…for jeg blir bare dårlig og mer vondter….av har trening….man må nok finne ut selv hva man tåler…..Lykke til! og du er jammen flink!

      1. Tåler man ikke hardtrening, så får man nok ikke energi av det heller, så lenge man blir dårlig- da må man jo finne en trneingsmetode som passer bedre for kroppen 🙂 Enn så lenge går det greit med styrke for min del, selv om jeg egentlig ikke skal trene med vekter. Men jeg velger lette vekter og det er ikke vekter på alle øvelser, så det går bra enn så lenge 🙂 Får jeg vondt etter hvert får jeg bare finne noe annet 🙂 Det er ikke bare lett 🙂

      1. Jeg hater det! Men når musklene er vondre er det liksom enklest med varmt vann, og da er det lettere å bade, enn å dusje for å få effekt 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg