NÅR SKOGEN BLIR EKSTRA STOR.

 

Jeg går ikke ut på isen, i det hele tatt! 

 

I dag er det pent vær, så da tok vi en tur til Abbortjern, alle sammen. Det har kommet en del snø den siste uken, så det var litt ekstra tungt å gå dit i dag, men noen hadde heldigvis gått der før oss og tråkket ned stien. Det hjalp litt. Jeg greide likevel å tryne.

Noen hadde måket på isen, sikkert for å stå på skøyter, så Kristoffer tok seg en tur ut på vannet. Jeg går ikke på isen, i det hele tatt! Jeg holder meg på land, der det er trygt og tørt! Det hjelper ikke om så fjorten lastebiler kunne ha kjørt på isen.

Det nærmer seg løpetid på Ellinor igjen. Petter skjønner som vanlig ingenting, så han går bare rundt å surrer og ser dum ut, uten at han skjønner det selv. Han skjønner at det er noe, at Ellinor lukter annerledes, men mer enn det skjønner han altså ikke.

Det enste kjedelige nå, med denne løpetiden og at Petter ikke skjønner stort, er at han mister alt fokus på alt annet enn å snuse på bakken og pisse på trær! Strenge-Elin må hoite til hele tiden i disse tider. Men men, det er ikke det verste man kan oppleve.

Jeg trenger ikke å skille på de, eller noe, og han spiser som vanlig og er snill og grei inne. Så jeg skal ikke klage. Det er ikke alle som kan ha med seg begge hundene på tur når tispa nærmer seg løpetid, eller har løpetid, men det kan jeg, så jeg er fornøyd.

15. Snøen lengst ned smaker best.
16. Hadde han vært en hund hadde han vært en Irsk terrier.
17. Dronning Ellinor.
18. Jeg greier å hoppe opp her, hvis jeg tar skikkelig fart!
19. Hva mener du med at jeg er litt “dum” for tiden?
20. Fineste vennene.
21. Fin blå himmel i dag.

Vi fikk en fin liten time i skogen. Skogen blir litt større når man kan gå på vannet også. Ikke at skogen ikke er stor nok fra før, for det er den. Vi koste og både Petter og Ellinor ligger rett ut nå. Kristoffer og jeg skal snart til Rakkestad for å stå på skøyter.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#foto #tur #skogstur #hund #irskulvehund #snø #vinter

16 kommentarer
    1. Fine bilder av snø, is, vinter og hunder 🙂
      Ja, når det fryser til, så blir skogen større, ingen tvil om det. Jeg våget å gå på isen i fjor, men ellers er jeg til vanlig like tilbakeholden som deg 🙂

      1. Takk 😀

        Jeg har hatt en drøm siden jeg var veldig liten, om at jeg detter igjennom isen og den drømmen er så virkelig at jeg ikke kan skille på om det er drøm, eller ekte, så jeg får helt noia av is på vannet- følelsen er så ekte liksom.

        Nå skal vi til Rakkesatd å stå på skøyter, på is på land. Ha ha

    2. Så fint ut i skogen der, og deilig når det er litt ferdigtråkka stier.. Supre bilder og herlige små tekster /hundetanker til… Fin tur for folk og dyr ser det ut til.. Ha en fin dag videre <3

    3. Så herlig det ser ut! og så heldig du er som har det sånn under løpetid…Ellinor blir ikke litt klengete hun altså? Her ynder damen seg inntil gutten…De viser virkelig at de er noe…hihihi…Flotte bilder av hunder og en kjekk kar! Kos dere på skjøter!

      1. Veldig flott plass- stille og rolig 😀 Ja, kan ikke klage på løpetiden altså 🙂 Ikke syns jeg Ellinor er noe annerledes heller 🙂 Nå er ikke løpetiden helt i gang riktig enda, den bare nærmer seg, i følge Petter, men kan ikke huske hu var så annerledes sist gang heller 🙂

        Takk takk 🙂 Skøyter var gøy- nå er jeg dritsliten 😛 ha ha

    4. ojjjj. .så mange flotte bilder 😀 Hold deg unna isen,, det er advart mot mye dårlig is rundt om. Og når det har ligget mye snø på, så kan den være usikker 🙂

      1. Takk 😀 Ja, jeg går som sagt ikke ut på isen i det hele tatt.. Her har det vært mer enn 10 minus i flere dager og vært på minussiden generelt lenge, og i dette lille tjernet finnes det ikke bevegelser i vannet, så den var trygg selv helt inne på land- men, det spiller ingen rolle for meg 😛 ha ha…

    5. Fine bilder av lykkelige hunder. Jeg er livredd for å gå på isen. Virkelig panisk. Fobi, er kanskje rette beskrivelse. Går ikke over isen om det så har kjørt en traktor før meg der. Knirker den får jeg panikk og hyler som en tulling, Best å holde seg på landejorda da, tenker jeg.

    6. Fine bilder. På tide at jeg tar en tur ut. Var på ski i går kveld men det var dårlig preparerte spor. Håper de kjører opp nye skispor snart. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg