PERSONLIG- Å DELE BLOGGEN I GRUPPER PÅ FACEBOOK FOR Å FÅ FLERE LESERE HJELPER IKKE.

 

I dag er siste dagen jeg benytter meg av flere av disse sidene. 

 

Formålet med disse gruppene på facebook er det samme, men jeg tørr å påstå at svært få av de faktisk virker. Man deler innleggene sine i jeg veit ikke hvor mange grupper, i håp om å øke lesertallet. I dag er siste dagen jeg benytter meg av flere av disse sidene. Jeg er rimelig sikker på at de ikke gir økt lesertall.

I går tok jeg turen innom alle disse sidene jeg visst nok er medlem av, som jeg ikke en gang veit hvordan jeg har blitt medlem av. Mest sannsynlig er det vel noen bloggvenner som har lagt meg til. Tanken er god den, det er ikke det. Jeg er bare litt lei av å bruke mye tid på å dele bloggen uten at det gir noe. 

Jeg tok som sagt turen innom alle disse gruppene i går, bare for å se om det var noen “reaksjoner”. I en av gruppene hadde samtlige bloggere enten null likes, null som har sett innlegget, eller maks én liker. På noen svært få innlegg var det hele fire stk som hadde sett innlegget på den siden. Null flere lesere, altså.

Selv  har jeg alltid én liker på denne siden, og det er fra den samme personen hver eneste gang. Tusen takk til deg, men i den siden er siste dagen i dag jeg deler noe. Egentlig hadde jeg ikke trengt å dele dette innlegget i den gruppen i det hele tatt, men jeg må jo gi det en avslutning, så i dag blir det siste gang. 

Jeg skal ikke nevne hvilke grupper jeg melder meg ut av. Jeg vil ikke være negativ mot vedkommende som har startet disse gruppene. Men jeg kan nevne at det kun er 2 grupper jeg kommer til å dele innleggene i fremover, og det er gruppen “Blogg og Sånn” og gruppen “Blogg Post”.  Det får være nok for nå. 

I tillegg deler jeg så klart alle innleggene på Elevele sin egen facebookside. Følg meg gjerne der hvis du er redd for å gå glipp av noen innlegg nå når jeg melder meg ut av flere grupper. Jeg vurderer faktisk å slutte å dele blogginnlegg på min private facebookside også. Noen ganger gjør jeg det ikke heller. 

Jeg syns det å dele innleggene i alle disse gruppene tar bortkastet mye tid, og i tillegg bruker jeg mye tid på å like det samme innlegget fra en blogger opp til flere ganger. Det hjelper ikke deg heller til å få flere lesere, så fremover kommer jeg kun til å like deres innlegg kun i de to gruppene jeg selv er med. 

Det er ikke for å være vanskelig altså, eller negativ. Dere fortjener alle likes dere får, men det hjelper ingenting at jeg liker det samme innlegget deres i 5 forskjellige grupper, og det tar faktisk mye tid, og ikke minst plass på facebookfeeden. Så, da veit dere det. Ikke alle grupper hjelper, sånn er det bare. 

 

Trur du at du får mange flere lesere av å dele innleggene dine i alle disse gruppene på facebook? 

 

_______________________________________

#personlig #lesertall #grupper #facebook #lesere

_______________________________________

26 kommentarer
    1. Ja det tar tid..og ikke sikkert det hjelper…men det når litt lengre ut tenker jeg…jeg forventer ikke likes på disse sidene…her ligger bare innlegget, så kan folk som vil..lett trykke seg inn..Som et samle sted…vist du vil lese og kose deg med nye blogger..Sånn tenker jeg…kan man se hvor mange som har vært inne på via de sidene altså? For jeg også syns det går mye tid…men gjør det allikevell..hører liksom med..ihvertfall nå som jeg ikke tørr og # så mye..hihihih..

    2. stavangerinmyheart: Jeg liker et par av sidene, de to jeg nevnte og er ofte innom der og finner litt nye innlegg å lese, og trykker liker på de jeg faktisk liker nettopp for å vise at siden er god 🙂 Men, så er det alle disse andre sidene da, som bare er bortkastet tid- det er jo uansett ingen som er der inne, annet enn å dele sin egen blogg 🙂 Ha en fin-fin søndag 😀

    3. Jeg tror du har helt rett i det, for jeg merker ikke at mine lesertall har gått opp noe nevneverdig. Det har skjedd noen ganger, men de gangene har jeg da altså brukt en crazy overskrift på innlegget mitt. Å så daler ned igjen neste dag 😳

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, man kan se hvor mange som har sett innlegget, og når det står null på hvert eneste innlegg så vitner det jo bare om at det faktisk ikke når ut til noen- så for min del er det bare borkastet tid, så det gidder jeg ikke mer 😉 Holder meg til de to gruppene jeg nevnte og min egen side så klart 🙂

    5. Vera Lynn: Nei, jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å få færre lesere etter å melde meg ut av alle disse sidene og slutte å dele innleggene der- tar jeg feil skal jeg så klart innrømme det 😛 he he..

    6. Merker ikke så voldsomt økt lesertall jeg heller, ikke ved å dele på Facebook en gang. Kanskje 10-15 flere enn bare på bloggen.. Det er alt. Tror min blogg er ment å bare være for FÅ 😀 tydeligvis 😉

    7. frodith: Jeg jeg higer ikke etter store lesertall jeg heller, men jeg ser ikke vitsen med å bruke masse tid på å dele i mange forskjellige grupper når det ikke hjelper uansett 🙂 Jeg får nok noen flere ved å dele på min private facebook, enn når jeg ikke gjør det, men det er nå en ting- alle disse gruppene forsvinner liksom litt i seg selv 🙂

    8. Litt enig med deg, prøvde en periode å dele på mange facebooksider, men har nedskalert det til max 3 bloggsider. Tror jeg også melder meg ut av endel. God søndag foresten <3

    9. Jeg er ikke sikker på hva slags grupper dette er…….. kanskje noe man linker til og deler?
      Jeg deler av og ting mine innlegg på FB – når jeg synes det er noe jeg vil dele der………..jeg legger ellers ikke så mye ut på FB lenger……….. så da er det greit å dele blogg på FB av og til. Jeg er alltid redd for å belaste andre med mine innlegg fra blogg………..heheheehe men men 🙂

    10. En stund siden jeg meldte meg ut av alle disse gruppene. Ferden på Facebook Flomma jo over… hender jeg deler litt på min egen side, men stort sett blir innlegga mine borte i jungelen av andre. Uansett får jeg nå skrevet fra meg litt 😀

    11. ladyaugust: Greit å dele noen få steder i alle fall, så man er litt synlig- men de sidene som er helt døde er det jo liten vits i å være på 🙂 God søndag til deg 😀

    12. Etdiktomdagen: Det er grupper på facebook, hvor man kan legge ut link til innleggene sine, akkurat som du gjør på din egen side 🙂

      Jeg deler det meste på min egen facebook- folk leser det de vil og scroller seg videre på resten 😛

    13. Anne Grethe Seljordslia: Ja, det blir alt for mye, og sesielt når det liksom er snakk om 5-7 grupper og man får alle i feeden sin :O Blir for mye altså 🙂

    14. annebe: Nei, merker svært lite av det altså 🙂 Men de to siden jeg fortsatt deler på syns jeg er greie 🙂 Kanskje ikke så stor økning, men de siden er likevel litt mer aktive, så sjansen er større, tenker jeg 🙂

    15. Margrethe: Ja, det er jo liksom det som er hensikten med disse sidene, men det hjelper liksom ikke når folk ikke bruker sidene aktivt og faktisk leser de bloggene som blir delt der 🙂 Da tenker jeg det er større sjanse å få flere lesere å dele på sin egen blogg, eller hvis jeg for eksempel deler et innlegg fra deg på min egen blogg 🙂

    16. Tror vel det er blitt mer sånn at alle bare deler, men egentlig ikke er så interesserte i å inn å se på hva andre legger ut ;o
      Hos meg har det egentlig bare blitt en vane å legge ut i alle disse gruppene. Men som du sier hjelper det vel egentlig ingenting, er de samme som er innom til meg uansett ;P

    17. Søtmonsen ): Ja, jeg tru nok det er sånn det er, at folk bare deler i håp om at andre skal lese, men ikke tar seg bryet med å lese andre selv. Og da er det jo bortkastet. Man taper jo ingenting på å dele i disse gruppene, annet enn tid. Det tar mye tid og det fyller facebookfeeden til folk med veldig mye blogg (det samme innlegget flere ganger) og man bruker litt tid på å enten være “snill” å like alle innlegg, eller også å scrolle seg forbi for å faktisk lese litt på facebook som ikke har så mye med blogg å gjøre 😛 Nå er jeg kun med i to grupper og det er mer enn nok, kjenner jeg 🙂

    18. Har funnet noen andre blogger jeg følger via slike sider 🙂 Eller kommet i prat med enkelte i enten mitt eget eller deres kommentarfelt. Langt imellom, men det skjer ^^, Men trenger vell egentlig ikke så mange sider

    19. Mia: Ja, jeg har også det altså, men det er i stort sett den samme gruppen, som jeg fremdeles velger å dele i 🙂 Men ja, man trenger i grunn ikke 7 forskjellige sider, for det er som regel de samme menneskene i alle sidene og kun et få tall av disse gruppene er aktive 🙂 Så, jeg slettet meg i fra 3 grupper som hadde null aktivitet 🙂 Og etter dette innlegget har jeg brått fått flere lesere 😛 ha ha

    20. Nå bloggwr eg mest for megselv og de få leserene eg har så eg jobber ikkje med å øke lesertallene nevneverdig så eg har ikkje erfart dette. Men skjønner det er masete å dele når det er null resultat
      Blogg på den måten som gjør DEG glad <3

    21. cuskima: Ja, dette går jo ikke så mye på selve bloggingen sånn sett, mer at man bruker masse tid på å dele bloggen på mange sider som har null aktivitet, annet enn at folk bare poster der og ikke noe mer 🙂 Men nå holder jeg meg kun til de to gruppene hvor man faktisk får litt respons innimellom 🙂 Og det er også de to gruppene jeg bruker aktivt for å lese andre blogger 🙂

    22. Jeg er nokså enig med deg så jeg er nå kun i en gruppe. Det sørgelige synes jeg er at jeg ikke fikke en eneste leser fra grupper med fokus på Demens. Det synes jo jeg er dårlig. Jeg får flest lesere rett fra Google og Bing. Fra FB heller lite.

      1. Ja, det er litt merkelig. Jeg scroller meg som regel igjennom den gruppen jeg er med i et par ganger i uken og leter etter spennende innlegg, og noen ganger finner jeg noen, andre ganger ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg