FOTO- EN VELDIG VÅT TUR I SKOGEN.

 

Nesten rart jeg greide å få på meg sko før jeg gikk ut. 

 

Morgenen begynte med en del regn, men solen dukket opp etter hvert. Det regnet innimellom, så det lå an til en våt tur i skogen, men i skogen skulle vi uansett. Jeg tenkte det var lurt å ta på seg litt vanntette sko og klær i det minste, men alt det fornuftige hadde visst forsvunnet fra hodet når vi skulle ut. 

Jeg fokuserte veldig på å huske lilla sko, siden de er nok så vanntette. Jeg fikk på meg lilla sko, det var bare det at jeg tok feil lilla sko! Joggesko er ikke vanntette, what so ever. I tillegg hadde jeg helt glemt å skifte bukse. Joggebukse er så absolutt ikke vanntett de heller. Seriøst, er det mulig å være så fjærn? 


1. De er jo litt stilige, på sin måte. 


2. Litt trolsk i skogen i dag. 


3. Høsten er på vei med fargene sine den også. 


4. Denne prøvde å gjemme seg, men jeg så den jeg. 


5. Litt småspist sopp. 

Jeg kom ikke lengre enn ut i grøften for å gå opp i skogen før jeg var våt i både sko og opp etter beina. Det tok heller ikke lange stunden føre himmelen åpnet seg og det regnet som en gal! Når vi dro hjemmefra, fem minutter tidligere, var det 16 grader og sol liksom. Det blei en veldig våt tur i skogen med andre ord. 


6. Petter spider utover havet. 


7. Denne syns jeg var fin! Jeg veit ikke om den skal være sånn, eller om den er spist på, men fin var den uansett.


8. Jeg ligger på magen, i nedoverbakke, under en busk for å ta dette bildet. Er man først våt kan man like greit ta det helt ut. 


9. En liten sopp blant lange gresstrå. 


10. Denne så jo ut som en muffins, så jeg skjønner godt at noen har spist på den.

Alt regnet hadde nesten gjort skogen om til ei myr. Nesten er å underdrive- hele skogen var ei stor myr i dag. Det var umulig å holde seg tørr. Jeg var så gjennomvåt alle plasser at jeg like gjerne tok det hele ut når jeg tok bilder. Jeg lå bokstavelig talt flatt på magen flere ganger for å komme nære nok motivene. 


11. Stor sopp. 


12. Petter er ikke den eneste som er omsvermet av fluer.


13. Han ser noe veldig spennende. Jeg så ingenting. 


14. Med en liten spiss på toppen. 


15. En søt liten en. 

Jeg var så gjennomvåt og luktet myr at jeg var helt omsvermet av fluer. Sikkert 20 stk. Det samme var Petter. Det var mer enn nok med en time i skogen i dag altså. Jeg var våt og kald og sliten. I tillegg hadde jeg visst glemt å lade kameraet, så jeg hadde ikke rukket å ta så mange flere bilder enn jeg gjorde heller. 

Nå ligger vi rett ut begge to. Jeg har dusjet og plassert meg i sofaen med pysjen på. Det er lov på en søndag, uansett hvor tidlig på dagen det er. Jeg skal bare trekke pusten litt, så skal jeg mekke noe mat etter hvert. Jeg skal prøve noe nytt i dag, så det kan bli spennende. Rundstykker skal også mekkes. 

 

Har du vært i skogen i dag?

 

_________________________________________

#foto #skog #hund #regn #sopp #vått #trolsk #høst

_________________________________________

18 kommentarer
    1. Så mange flotte, og nesten litt magiske bilder fra dagens tur :o)) Selv hater jeg å bli våt, men har jeg først blitt det så gir jeg blaffen. Da kan også jeg legge meg på magen for å ta et bilde :o))
      Noen ganger kan en av kattene ligge i fanget mitt, plutselig setter de seg opp å stirrer ut i rommet eller over skulderen min. Hvem eller hva de ser, er ikke godt å vite ;o))

    2. Vera Lynn: Tusen takk for det 😀 Jeg er ikke så veldig glad i å gå våt over lenger tid, og spesielt ikke i skoene (kun i mine yngre dager da jeg gikk i joggesko året rundt), men i dag var jeg jo gjennomvåt etter tre minutter, så da kan man jo bare ta den helt ut da- var glad jeg kjørte den lille kilometeren til skogen. Ha ha..

      Inne er det jo creepy som fy når de gjør det! Ute er det som regel et dyr, eller de hører mennesker langt vekk 🙂 Jeg trur jeg hørte noe latter borte ved Havsyn, så han speidet nok bare etter turgåere og rådyr 🙂

    3. Ja vi har vært å plukka litt bær igjen, og jeg tok noen bilder :)) Kom regn mens vi var der..men heldigvis fikk vi vært der litt først.. Jeg hadde vanlige joggesko, så litt våt på bena blei jeg..
      Mange flotte bilder du har her… <3<3

    4. annebe: Jeg fant ikke et eneste blåbær! Kun to enslike tyttebær, men det liker jeg ikke så de gikk jeg bare forbi 😛

      Tusen takk <3

    5. Masse flotte bilder! og her rakk jeg tur før regnet satte inn…var gjennomvåt uansett..for hadde kledd meg alt for godt..så var svett…dyvende svett..Ja det er godt egnentlig når kulda kommer..da forsvinner disse ekle fluene…hihih.. ha en god kveld!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂

      Det var jo ikke måte på til fluer heller veit du! Og jeg blei jo ikke kvitt de før jeg kastet meg inn i bilen igjen- plagsomme!

    7. Margrethe: Tusen takk 😀 Håper dere slapp unna regn da 😉 he he.. Åhh, tusen takk- den er min favoritt i dag også! Litt kjipt at jeg hadde så lite batteri på kameraet så jeg ikke turte ta flere bilder av den (mer nærbilde). Kunne jo hende jeg kom over enda finere ting underveis på turen (noe jeg ikke gjorde) 😛

    8. Hei, så masse fine soppbilder og fint profilbilde av deg. Blir visst ikke tid å lese så masse blogger nå om høsten, men kommer seg vel litt etterhvert når det blir kaldere og mørkere, med mindre og kortere turer. Ha en fin kveld 🙂

    9. fjellgeitbundingen: Tusen takk 🙂 Nei, merker det selv at tiden ikke alltid strekker til med å lese alle blogger man egentlig vil lese, men sånn er det jo i perioder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg