HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

Litt tidlig, men tiden går fort til leggetid.

 

Jeg har faktisk vært på jobb i dag, fra 07.45 til 15.00. Det er nesten en hel dag- woop woop! Dette er min andre uke på ferie, så det gikk veldig greit å jobbe i dag. Jeg hadde bilen på service, derfor jobbet jeg mens de holdt på med bilen min. Like greit det enn å vanke rundt for ingenting. Jeg liker å jobbe! 

Jeg skulle ta EU-kontroll på bilen samtidig, selv om jeg visste at den ikke kom til å gå igjennom. Jeg har tidligere fått beskjed om at bremseskivene må byttes, men jeg tenkte det var like greit å bare ta en EU-kontroll for å se om det var noe mer som måtte fikses. Og det var det selvfølgelig. Min flaks det der.

Det er heldigvis ikke noen store greier som må fikses, og bilmannen poengterte mer enn én gang at alle disse delene var billige. Det skulle bare mangle etter at jeg har kostet på bilen en service på 8.000 kr i tillegg til 2.000 kr på en ny frontrute. 10.000 nå og noen tusenlapper til så er bilen så godt som ny. 


Gordon har tatt sommerferie han også. Han bor på utsiden Felleskjøpet. 

Nå skal jeg straks finne frem en film, eller serie, på Netflix før jeg finner sengen. Jeg er litt trøtt, men vil ikke sove riktig enda, kjenner jeg. Jeg sovner før åtte natt til onsdag, og la meg kvart over ni i går. I dag må jeg derfor holde meg oppe litt lenger. Ikke at jeg må, men jeg vil. Jeg skal til Halden i morgen. 

Jeg reiser ikke før rundt kl. 13.00 i morgen. Jeg har lovt å hjelpe huseier med noe, så da reiser jeg etter det. Det er uansett ikke noe hast. Jeg har som sagt ferie i to uker til, så jeg stresser minst mulig med ting nå. Jeg vil nemlig være i stand til å kunne jobbe mer etter ferien, enn jeg har gjort frem til nå. 

Så da slapper jeg av så godt det går. Det er rart hvor stor forskjell det er på å være hjemme med god samvittighet, enn det å være hjemme pga sykemelding. Nå når jeg har ferie har jeg koblet bort alle tanker om jobb og bare slappet maks av. Håper det hjelper slik at jeg kan komme sterkere tilbake etter ferien. 

 

Har du noen planer for ferien?

 

_______________________

#hverdag #natten #bil #ferie

_______________________

8 kommentarer
    1. Halden er en fin by men en by man ikke hører så altfor mye om. Besøkte byen 3-4 ganger på 1990-tallet så det er fint der. Henning Kvitnes er kanskje det man forbinder med Halden. Blir kun dagsturer på meg, blir trolig snart en tur til Drøbak ellers tok jeg en tur med Skibladner tidligere i sommer.

    2. Håper du får en fin ferie, og samler krefter!! Biler er noen store pengesluk..det er sikkert og vist….lykke til med den! og ha en god ny dag! og nyt helgen!

    3. Helge: Personlig er jeg ikke så glad i selve byen, men jeg elsker festningen- det er liksom Haldens stolthet 🙂 Ja, Henning Kvitnes, Ole i’dole, og han papsen til Rønneberg (husker aldri fornavnet på faren) 😀 Og så har vi jo Rød Herregård da, den er også flott 😀

      Dagsturer er helt innafor 😀 Jeg liker dagsturer- kanskje fordi jeg trives best hjemme og at jeg da liksom kommer hjem hver dag likevel om jeg er på tur 😛 he he

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 😀 Merket allerede i går når jeg jobbet, etter å ha hatt nesten 14 dager ferie at det føltes mye enklere- var litt mer avslappet, på en måte 😀

      Ja, biler et er pengesluk, helt klart, men sånn er det jo- bil må man ha og det er viktig at den er trafikksikker, både for meg og andre trafikanter 🙂 Men nå er den i alle fall pleiet godt med og skal bare skifte litt bremser så blir det bra 😀

    5. frodith: Ferien går alt for fort :O Tidligere syns jeg dagene gikk alt for treigt, når jeg var i for dårlig form til å jobbe. Nå når jeg er hjemme med god samvittighet og jeg virkelig kan slappe av så flyr jo dagene :O Men, jeg har fortsatt to uker igjen så får passe på å nyte litt ekstra mye <3

      Så koselig at Kjersti kommer- dere finner jo alltid på så mye gøy 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg