HVERDAG- JEG SOVNET VISST I GÅR.

 

Er man trøtt, så er man trøtt. 

 

I går var en bra dag. Jeg sto opp kl. 05.50 og nærmest løp ut med Petter. Formen var så god! Vi tok den vanlige runden, på ca. 2.2 km. Den strekningen varierer veldig på appen. Alt i fra 1.9 km til 2.5 km. Hallo liksom. I flere år målte den 2.2 km, så jeg trur det er mest riktig. En overlevbar strekke på morgenen. 

Så var det å gjøre seg klar til jobb da, samtidig som man skal få i seg alt i forhold til den 28 dagers dietten jeg går på. Det er travelt nok på morgenen om man ikke skal ta seg tid til å spise også. Men det gikk fint. Jeg rakk til og med å snu 400 meter ned i gaten fordi jeg glemte å ta med lunsj og middag til jobb.

Jeg var på jobb til nøyaktig kl. 08.00 og var der til nøyaktig 16.00. En hel arbeidsdag og jeg var ikke en gang død. Litt sliten og kroppen er ikke 100% samarbeidsvillig, men det er like før jeg er tilbake der jeg var før jeg gikk på en smell for 1 år siden. Det er overlevbart. Håpet er så klart å kunne jobbe fult. 

Når jeg kom hjem var det bare rett ut i grøften med Petter. Jeg holdt nemlig på å tisse på meg selv, og hadde litt matvarer som måtte på plass i kjøleskapet. Vi koste litt og slappet av litt før vi gikk på tur sånn i halv åtte tiden. Vi tok den vanlige runden igjen, men Petter fikk løpe litt i ganske nøyaktig to minutter.

Mini var også med på turen. Søteste pusen. Han pleier å vente til vi har litt forsprang og så kommer han spurtende som en gal og løper forbi oss et lite stykke for så å ligge å vente på oss. Dette gjentar han hele turen. Men han pleier å snu når vi kommer ut på veien og går heller samme vei tilbake. Smarte pus. 

Når vi kom hjem var det bare til å forberede seg på dagens siste måltid. Siste dag i uke én i går og det er så kjekt å være ferdig med den. Det tok ikke lange stunden etter at jeg hadde fått i meg det siste måltidet før jeg sovnet på sofaen. Typisk meg. Men jeg hadde hatt en full dag med alt, så ikke så rart. 

Når jeg våknet måtte jeg jo forberede ting til frokosten i dag. Legge frø i bløt og litt sånn. Petter måtte også ut å tisse litt. Kveldsmat hadde jeg greid å gi før jeg sovnet. Og så var det bare til å pusse tennene, med bambus, for så å finne sengen. Jeg hadde håper på en god natts søvn, men det kunne jeg glemme. 

Øyet mitt er skikkelig teit igjen. Jeg har slitt med det til og fra i snart 8 måneder, så jeg må vel snart få sjekket det. Øyet gjorde så irriterende vondt og det bare rant og rant og rant. Umulig å få sove. Jeg fikk sovet en kort stund innimellom, men jeg er fryktelig trøtt i dag. Og øyet er fortsatt hovent og vondt! Bahh.

Men det går vel snart over. Jeg har tusen ting å gjøre i dag, så jeg skal vel umulig rekke å sovne underveis. Petter er sliten i dag han også, så han ligger bare å sover. Får se om han er klar for tur litt seinere i dag. Nå blåser det og regner det som en gal, så det gjør meg ingenting at han er sliten nå.

Jeg får vel straks komme i gang her. Det er er ikke så lett når man bare har et fungerende øye, men satser på at det blir bedre snart. Det pleier å hjelpe etter hvert. Hvis ikke drar jeg til legen i morgen. Kanskje. Vel vel, uansett. Pliktene kaller. Ikke at jeg veit hvor jeg skal begynne, men. Kanskje soverommet. 

 

Har du mye å gjøre i dag? 

 

____________________________________

#hverdag #husarbeid #jobb #tur #aktiv #trøtt

____________________________________

12 kommentarer
    1. Så bra du fungerer ganske bra med den dietten da..og det er jo noe herk med vondt i øye..du burde jo få undersøkt det ja…for øyne trenger du!! ha en god ny dag! Så flotte bilder av pusen!

    2. Bra det føles som det går i riktig retning med formen/plagene dine… Og litt bevegelse på tur med hund og katt er nok godt for kroppen.. bare man ikke presser seg for hardt..
      Fin katt ja.. og så får du ha god bedring med øyet ditt… Klem og fin dag videre <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk- fineste Mini <3

      Ja, jeg slapp så vidt ut av apoteket når de skjønte jeg var der for noe annet og ikke øyet, så har time hos legen til fredag 🙂 Pleier å gå over av seg selv, så jeg er sikkert bra til det 😛 ha ha.. Men kjenner det jo hele tiden, så skal få sjekket det uansett 🙂

    4. annebe: Ja, håper det varer leeeeeenge med god form nå 😀 Jeg er ikke skapt for å sitte i ro, så deilig når man orker å gå litt turer igjen 😀

      Takk- har time til fredag for å sjekke øyet 🙂

    5. Mia: Han er veldig bedagelig <3 Har spylt og spyltøyet, men det er noe som sitter fast oppe under øyelokket som river på øyet når jeg blunker- dritvondt! Men skal til legen i morgen og få henvisning til øyespesialist, så det blir sikkert orden på sakene 🙂

    6. Sånne dager må man bare nyte, hvis de ikke kommer hver dag :o)) Usj da, ikke noe godt med vondt i øyet, greit å få sjekket det ut kanskje? Hærlige pusen som vil være med på tur

    7. Mia: Legen var plutselig syk, så nå må jeg vente 😛 ha ha.. Men øyet er bra igjen, så da er jeg kanskje “heldig” at det kommer tilbake i det jeg skal til legen så de kan se hva problemet er 😛

    8. Vera Lynn: Ja, legetime er bestilt, men legen blei syk så nå må jeg vente lenger. He he.. Men øyet er bra igjen nå, men skal få sjekket det ut 🙂

      Slike dager er herlige, selv om man sovner litt tidlig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg