HUND & KATT – DYREHAGEN I LØPET AV UKEN #3

 

Noen ganger kan det utrolig nok gå flere uker mellom hver gang jeg skriver noe om Dyrehagen. 

 

1.


Altså! Man skulle ikke tru det var mulig, men her får vi til det meste. Føre jeg kom hjem hadde jeg både piss på hender, jakke og bukse. Petter greide nemlig å pisse Sally på den siden inn mot meg. Jeg kunne ikke bare bytte plass på henne og Petter for da hadde Petter blitt full av piss også! Ikke greit.

Det er styr nok å måtte skrubbe én hund, så det var uaktuelt å skrubbe to. Jeg var sleip nok å bare gi Sally en kattevask. Hu blei ikke skrubbet fra topp til tå, med andre ord. Litt jobb måtte jeg overlate til eier og oppdretter. Kremt. Og for de som kanskje ikke har fått det med seg: Sally er hjemme igjen.

 

2.


Jeg skjønte fint lite når jeg våkner før fem på morgenen av at noe romstrerte noe helt sykt ute i stuen. Når jeg fikk kavet meg ut dit hadde Mini tatt med seg en levende mus inn, som han dreiv å kastet rundt i hele leiligheten. Seriøst- det var ikke bare lett å få tak i den for å slippe den ut. Stakkars mus. 

Jeg har jo katt nettopp for det å holde møss ute. Det er liksom helt greit å se en død mus på utsiden. Det er jo poenget med katt. Men, når jeg tar kattene i å “leke” med maten, da redder jeg de. Denne musen blei sluppet ut og vinduet blei lukket så Mini ikke kunne jakte mer på den. Den katten altså!

 

3.


Det var, som kanskje de fleste har fått med seg, maks stress å få tak i veterinær på mandag. De to første veterinærene oppgav nummeret til den samme veterinæren. Når jeg da ringte den veterinæren fikk jeg beskjed om å legge igjen en beskjed, så skulle jeg bli ringt opp igjen så fort som mulig.

Vel, jeg la igjen en beskjed før halv ni mandag morgen, i dag er det torsdag kveld  og jeg har enda ikke hørt et ord i fra denne veterinæren. Ikke særlig imponert! Men, etter å ringt alle veterinæren jeg visste om fikk jeg heldigvis time hos den 9. veterinæren. Mini er straks i fin nok form til å kunne gå ut. 

 

***

Det var noen uker med dyrene i hus. De kattene greier jaggu å lage leven de også. Mini har i alle fall slått på stortromma. Han skal gå på antibiotika til og med lørdag, så fra lørdag kveld kan han få lov til å være ute igjen. At Mini må være inne straffer seg så klart for Leon også, som ikke er særlig fornøyd!

 

Hender det at din katt drar inn levende mus? 

 

________________________________

#hundogkatt #hund #katt #humor #dyr

________________________________

6 kommentarer
    1. Ja det er alltid noe med disse dyra..de holder oss oppegående og i vigør..hihih..Sally..har ikke hørt om noen ny låne hund? har jeg gått glipp av noen innlegg! Jada..har hatt mus under senga..med en katt som til slutt lå og knaspet så det knaset i ben..tittet under senga og DER lå en musekropp..uten hode…hærlighet..herlig å våkne til.. grrr…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, livet uten dyr hadde nok vært fryktelig kjedelig- i alle fall for meg 😛 he he..

      Da har du nok gått glipp av noe ja 😉 Jeg leverte henne tilbake for to uker siden i morgen 🙂 Passet henne i 2 uker 🙂

      Æsj! Det er nasty da- når du hører det knaser liksom 😛 Da er det nesten bedre med levende mus inne altså 😛 ha ha

    3. Du har litt å styre med da.. kjenner jeg ikke får lyst til å skaffe dyr nå..hehe.. men sikkert mye hygge også :)) God natt og fin morgendag <3

    4. Hei og hå.. jaggu har du et styr med de dyrene dine.. 😛 Men er vel sånn det skal være. Var jo NESTEN i ferd med å ta en av valpene som min sønn fikk.. altså hunden hans 😛 Men klarte å styre meg. Katt er lenge siden vi har hatt. Men mamma sin katt dro inn en lemen i yttergangen i generasjonsboligen når vi passet katta og hun var bortreist. Madammen hater sånne dyr.. så jeg ropte på henne ”Kom og se…” Hun hylte som en stukken gris.. bråsnudde og sprang inn til oss og låste døra… 😛 PS,, har vært veldig fraværende av ulike årsaker.. ikke så lett dette. Ha en herlig og musefri helg 🙂

    5. dedicat: Det er litt styr, men jaggu er det koselig også- kunne ikke vært foruten dyr <3

      Ånei, lemen er de som ligner på marsvin? Jeg takler ikke marsvin, så jeg vil helst ikke møte lemen 😛 ha ha.. Koselig at du titter innom - er lov å være fraværende innimellom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg