KRONISK SYK- UTREDNINGEN FORTSETTER?

 

Jeg veit ikke om jeg vil vite en gang!

 

I dag hadde jeg time hos fysioterapeuten igjen. 50 lange minutter med behandling av hele kroppen. Beina er fortsatt verst. Det er så ille at jeg faktisk har lyst til å gråte, høyt! Fysioterapeuten maser om at jeg må puste med magen. Jeg tenker at hu bare bør være glad at jeg puster i det hele tatt. 

Når det er så vondt at du ikke puster fordi du spenner deg så mye, mens du prøver å konsentrere deg om å ikke skrike ut i rein frustrasjon, da er det vondt liksom. Jeg har høy smerteterskel, men nå føler jeg i grunn at jeg ikke har kontroll over smertene i det hele tatt. Det er kanskje en bra ting?

Jeg har i alle fall skjønt at jeg virkelig må ta tak i det og få behandling. Fysioterapeuten klør seg litt i hodet på hva som egentlig feiler meg. Hu stiller tusen spørsmål, men jeg har egentlig bare ti svar. Jeg har ikke peil jeg heller. Jeg har bare tenkt at det er en følgefeil pga hofter og knær.

Det er kanskje ikke så enkelt som så. Jeg får alltid spørsmål av alt og alle om jeg har leddgikt. Nå vil til og med fysioterapeuten sende meg til utredning for det, og mye annet. Jeg har ikke 100% symptomer på leddgikt, men jeg har mange symptomer på veldig mye, så et sted må vi begynne. 

Det er bedre å utelukke ting, enn å tenke at det sikkert ikke er det. Jeg håper virkelig ikke at jeg har leddgikt. Det passer fryktelig dårlig i jobben min. Jeg har veldig begrenset bevegelighet i de aller fleste ledd. Jeg har også smerter i de aller fleste ledd, både ved og uten bevegelse. 

Men jeg har også totalt låste, stive og ømme muskler, i tillegg til at huden blir helt rød ved minste berøring. Et tegn på at noe er galt. Det er bare det å finne ut hva som er galt, slik at jeg i alle fall kan få riktig behandling fremover. Og kanskje jeg til og med må medisineres for å slippe smerter. 

Det er jo litt kjipt da, jeg som allerede er immun mot det meste av smertestillende. Jeg veit ikke om jeg vil vite en gang! Det hadde vært greit å vite hva som eventuelt feiler meg, men jeg er redd for hva som kan vise seg å feile meg. Jeg vil helst ikke feile noen ting som ikke kan gå over. 

Jeg har ny time hos fysioterapeuten på torsdag så da skal vi snakke litt mer om fremtidige planer og eventuelle nye utredninger. MR’en og røntgingen av hofter og knær for noen år siden gav ikke akkurat så mange svar. Jeg får bare vente å se, og satse på at det ikke er for ille. 

 

Er du flink til å ta vare på helsen din? 

 

______________________________________

#trening #utredning #fysioterapeut #behandling

______________________________________

24 kommentarer
    1. Uff..ikke godt..Men det er jo greit å få evt utelukket andre ting..så det er nok lurt å utrede! Jeg syns det var godt å få en knakk og henge mye av plagene på..Lykke til!

    2. Jeg hadde tenkt å foreslå hypermobile ledd, men forsto etterhvert at DET kunne det ikke være 😀 Håper ereksjonsproblemer finner ut 🙂

    3. hmm har du ereksjonsproblemer?
      Eg håper de finner ut hva som er gale og at du kan bli friskesen og slippe å ha så masse smerter 🙂
      sender deg masse klemmetingene <3<3<3

    4. Høres ikke noe godt ut 🙁
      Det beste for deg blir vel å få en diagnose på hva som er problemet! Løsningen er kanskje ikke enkel om du finner ut av det, men da har du en ende å begynne i!
      Lykke til i morgen 🙂
      Tenker på deg, en god varm godbedringsklem sendes din vei

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er veldig greit å få utelukket ting, så lenge de faktisk blir utelukket- jeg liker jo å tru at jeg er frisk som en fisk i god form 😉

    6. cuskima: Altså, hvorfor spør folk om jeg har ereksjonsproblemer- eller betyr det noe annet enn jeg trur? he he ..

      Finner vel ut av noe vil jeg tru- ellers får jeg vel hive meg inn i rekken blant alle hypokondere. Jeg velger køen på de som blir stemplet for det, og ikke den køen hvor alle selvutnevnte står 🙂

    7. Jooy: Nei, det er nok så kjipt altså.

      Ja, det er jo alltid best å vite, men hvis det er noe ille, så vil man jo ikke akkurat vite, selv om det ikke hjelper. Det er jo fryktelig kjipt om det er et problem for evig og alltid- jeg som trudde det skulle gå over bare jeg fikk løsnet litt på det og kommet i gang med treningen :O

      Takk takk 🙂

    8. Ha-ha 😀 EREKSJONSPROBLEMER!!! 😀 Det var nok en ordlistefeil 😀 ha-ha Det skulle vel stå fysio eller noe. Nettbrettet er litt lumskt sånn 😀 Ha-ha

    9. frodith: Ha ha ha.. Jeg trudde først det var en feil, men så fikk jeg det samme spørsmålet av Cuskima også, så da begynte jeg å lure om jeg hadde gått glipp av noe- at det kunne være et symptom på noe liksom 😛 ha ha..

      Jeg blei litt sånn- hæ, jeg skjønner ingenting- så jeg spurte på facebook, men alle bare ler av meg 😛 ha ha

    10. Jeg sitter her og rister av latter 😀 Stakkar 😀 Jøss, jeg må inn å lese igjen, hva Cuskima tuller med 😀 Jeg gapskratter her, HELT alene for Hr Frodith er ikke her en gang 😀 Ha-ha

    11. Ler så jeg griner faktisk, etter å ha sett Cuskima også 😀 Og jeg lover at SÅ mye pleier jeg ikke å le 😀 😀 Så i dag har du jammen fått flere til å le ja 😀

    12. Ja, dette ble helt hysterisk 😀 Og jeg ser liksom for meg deg drive å prøve å finne ut på Facebook i tillegg hva dette “skjulte” budskapet kan være .-D ha-ha…Bare ordliste -tull fra meg hvertfall 😀 Hvis Cuskima skulle mene noe annet så skjønner jeg IKKE hva det er 😀

    13. hahahahahaha nå lo jeg godt ! Ereksjonsproblemer fniiis :DDDD Ordbok på mobilen er ikke bare bare, jammen bra ikke søs skulle skrive en melding om fysio til mammaen sin eller typen 😉 fliiir mer 😀

    14. ladyaugust: Ha ha ha.. Først tenkte jeg at frodith hadde stavekontrollproblemer. Men så så jeg Cuskima skreiv det samme og da tenkte jeg det kanskje ikke var feil likevel- ha ha.. Men Cuskima spurte kanskje pga frodith 😛 Uansett var det gøy 😛 ha ha ha

    15. cuskima: Ha ha ha- da var det oppklart. Jeg trudde jo som nevnt før at jeg trudde frodith hadde bommet litt, men så kom du med samme spørmål og da begynte jeg å lure veldig 😛 ha ha..

      Hysterisk morsomt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg