HVERDAG- LYKKETROLL!

 

Jeg er ikke flink til så veldig mye, men én ting jeg er veldig god på er å ta vare på gamle ting!

 

Noen ganger roter jeg rundt i leiligheten, mest for å rydde i ting og tang og kaste ting man absolutt ikke trenger å ha liggende for å samle støv. Jeg har ganske mye ting liggende i skuffer, skap og oppbevaringsbokser. I dag fant jeg en skoeske med ting som virkelig fikk meg til å smile. Lykketroll!


Et lykketroll jeg fikk når jeg var liten! Det ligger et ganske så flott lykketroll i bakgrunn også. 

Jeg husker ikke helt nøyaktig når jeg fikk dette lykketrollet, men det må ha vært i tidlig barneskolealder. Han ser jo nesten ut som ny, selv om jeg dullet veldig mye med den. Håret har bleknet litt med årene da. Jeg er i grunn veldig god på å ta vare på ting. Jeg fant mye gøy i den skoesken altså.


Nesten som ny, bortsett fra at hårefargen har bleknet litt. 

I tillegg til dette søte lykketrollet fant jeg et gammelt kjærlighetsbrev fra en gutt i klassen til lillebroren min. Det måtte jeg le litt av. Og så fant jeg et brev fra bestevenninnen min fra Larvik. Vi to var ikke helt tamme alltid, noe brevet vitnet om. Jeg måtte sende bilde av det til henne. Hu lo godt hu også. 

 

Har du spart på ting fra barndommen? 

 

_________________________________

#hverdag #lykketroll #barndom #minner

_________________________________

10 kommentarer
    1. Jeg har noen ting fra jeg var liten, ja – noen dukker, min første bamse… noen juleting, og så har nok pappa endel på loftet… hehe… det er kos å ha noe som er fra den gang da! 🙂

    2. Margrethe: Ja, noen ting er veldig koselig 🙂 Og et lykketroll slår jo aldri feil 😀 Petter trudde det var en ny leke til han da, så den fikk litt sikkel på seg. Ha ha

    3. Så herlig..hadde sånn lykketroll jeg også..men syns det trollet i bakgrunn var finest da..hihih..gøy å finne sånne gamle ting..har lite..ble mye flytting og ting er kastet.. veldig irriterende i dag..men noe har jeg..minnebøker..men har ikke sett i de på leeeenge..litt skummelt..hihih..

    4. Så koselig da! 😀 Elsker å finne slike “skjulte og gjemte” skatter 😀 <3 Brev man sendte før telefonen sin tid, og gamle bilder man tok med jentegjengen på hytta, og sånne ting 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg