PERSONLIG- DINOSAURMAMMA.

 

Et desperat forsøk på å bli sett! 

 

Det har de siste årene gått sport i å være så ung mamma som overhode mulig, og desto flere barn man har som ung, desto bedre er det. Det er i alle fall slik det virker. Spesielt etter at det kom frem at det var store summer penger å hente på det å ha en populær blogg. Brått var alle “14 år og gravid”.

Når det lyser desperat lang vei, da er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet og riste, noen ganger veldig kraftig! Folk klager på alle disse “klikkhorene”, men jeg syns i grunn alle disse desperate bloggene som blir opprettet er hakket verre jeg altså. Ung mamma meg her og ung mamma meg der. 

Misforstå meg rett. Alle disse unge mødrene har, på lik linje som deg og meg, all rett til å blogge så mye de vil. Jeg syns bare det er pinlig og et desperat forsøk på å bli sett, når hele bloggen lyser lang vei at det eneste de prøver på er å bli “kjent”. Jeg veit ikke hvem jeg syns mest synd på; mor, eller barn.


Dinosaurmamma?

Jeg kommer i fra en familie der ung mor er et kjent fenomen jeg. Faktisk er jeg bare et par år unna å være like gammel som det hu som sies å være min mor var første gang hu blei bestemor. Jeg hadde med andre ord havnet i kategorien “dinosaurmamma”, skulle jeg har presset ut en slimklump, eller tre.

Hvor er alle disse dinosaurmødrene? Man ser som sagt unge mødre med x-antall barn overalt her, men det florerer ikke akkurat av nybakte dinosaurmødre. En blogg som: “Jeg kan ikke skylde på at det er barna som gir meg grått hår, for det hadde jeg allerede før de kom til verden, men livet er helt ok”.

Kanskje det rett og slett er så enkelt som at de ikke er desperate? Ikke veit jeg. Én ting jeg derimot veit er at jeg aldri kommer til å opprette “Dinosaurmamma.blogg.no” (jeg har sjekket, den finnes ikke). Ikke er jeg gravid og ikke planlegger jeg å bli gravid heller. Jeg har ikke noe behov å være som alle andre. 

 

Er du en dinosaurmamma? 

 

____________________________________________________________

#personlig #dinosaurmamma #ungmamma #desperat #meninger #humor

____________________________________________________________

20 kommentarer
    1. Om man får barn for å kunne ha en mammablogg.. høres det veldig trist ut.. Selv fikk jeg eldstemann da jeg var 21..noe som var veldig vanlig den gangen, men da hadde man jo ikke en gang hørt om blogging :)) Kult bilde..hehe…

    2. annebe: Ja, og ofte virker det jo nesten slik, at de får barn bare for å kunne opprette en mammablogg- et desperat forsøk på å bli “kjent”. Klikker meg bevisst svært sjeldent inn på mammablogger 😛

      Ja, moren min hadde jo 5 barn når hu var 21 år- det var jo vanligere før i tiden å ha mang barn også, enn det er nå. Jeg veit ikke, men det virker som om folk nå skal ha barn i ung alder og så syns de det er såååå slitsomt, så de skal i alle fall ikke ha mer enn én 😛

      He he- filter på snapchat. Jeg er nok så lik bestemoren min der- ha ha 😛

    3. Ja dette høres sykt ut..er det folk som planlegger dette tror du? jaja, veden er syk..hihih..var ung jeg i min tid..men tenkte ikke på blogg da..var jo akkurat inn med pc og DET skulle ikke jeg ha i huset! For det ødela forhold! hihih.

    4. Margrethe: Det er koselig da 😀 Nei, men nå virker det jo nesten som at unger blir gravide bare for å kunne starte en mammablogg.. Det er litt teit 😛

    5. Jeg kommer nok til å bli det ;o Er 25, men må ihvertfall vente 2 år til for første unge, til jeg er ferdig på skolen ;o Så er det litt med dette at han jeg er med nå er litt redd han blir sittende med alt av ansvar pga sykdommen min.. Så kanskje blir jeg aldri mor ;s Har jo lyst på barn, men jeg får bare se da, hva som skjer 😛

    6. er da mange som får barn i 40 årene -usikker på om du mener det er dinosaurmamma?
      Norske mødre blir eldre og eldre,men kanskje de ikkje gidd blogge om det?
      kanskje er de unge mødrene nå inspirert til å ta ansvar istedefor å ta abort?
      Ikkje vet eg,men er en stor oppblomstring av eldre mødre i Norge det viser tall fra statistikker -de ønsker jo ikkje at du skal være for ung eller for gammel….så rundt 25 til 26 bør du begynne sier noen. Jordmor sier at er du 30 bør du hvertfall ha begynt.
      Vokse mødre trenger noen ganger mer hjelp til å BLI gravid…
      nei unge mødre er nok et bloggfenomen 😀 og en eldre mamma altså en som er 40 pluss vil neppe se seg selv som en dinosaur 😀 hahahahahaha
      du altså klememting til deg <3

    7. cuskima: I forhold til “14 år og gravid” så kan man vel si at de i 40+ er mer dinosaur 😉

      Det er nok der det ligger (jeg kjenner mange eldre mødre) trur jeg, at eldre ikke er så opptatt av å skrike etter oppmerksomhet i håp om å få en godt betalt blogg. Det er liksom der oppgittheten min ligger- alle disse “ung mamma” bloggene som skriker lang vei at de kun er ute etter å prøve å få en kjekt blogg. Det virker nesten som om det er om å gjøre å bli gravid for å kunne starte en mammablogg 😛

    8. Som dinosaurdigger tar jeg velvillig imot begrepet, og er fra i dag også dinosaurmamma til mine tre. 😉 Rakk såvidt å prøve mammarollen før jeg fikk 30-tallet i fleisen, så de som startet tidligst, hadde jo allerede hatt sine til konfirmasjon 😉

    9. cuskima: Hvis du leser innlegget så handler det jo om “14 år og gravid” og da dinosaurmamma, som betyr at man er “gammel” når første unge kommer 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg