HVERDAG- NESTEN SOM EN OPPDAGELSESFERD.

 

Besøket mitt veit mer om kommunen jeg bor i og byen jeg jobber i enn det jeg gjør selv. 

 

Jeg liksom bare bor her og jobber der jeg. Får ikke med meg så mye utenom det, tydeligvis. Jeg har besøk fra langtveis i fra og han har da funnet ut at Mandal har både apepark, som i treningsklatrestativ, og isbane. Det var mer enn jeg visste, kan du si. Jeg burde nesten ha visst det, syns jeg. 

Vi var i Lyngdal en liten tur først, før vi tok turen til Mandal for å sjekke ut disse klatrestativene og isbanen. Besøket mitt hadde til og med med seg skøytene sine, et par hockeykøller og puck, slik at vi kunne leke litt. Jeg har så fryktelig vondt i beina etter treningen på torsdag, så jeg valgte sko. 

Uansett hadde jeg aldri i verden greid å stå på skøyter samtidig som jeg skulle hatt styr på den kølla. Jeg skrøyt jo ganske heftig av meg selv for litt siden at jeg var sykt god på skøyter. Jeg var det en gang i tiden, så i hodet mitt var jeg liksom veldig, veldig god. Det er ikke helt som å sykle. 

Ikke at jeg kan sykle heller, men. Siden jeg hadde skrytt så veldig av meg selv skulle vi brått stå på skøyter når jeg var i Halden for litt siden. Det syntes at det var 16 år siden sist jeg hadde hatt skøyter på beina. Jeg glemte på en måte å si det da. Kremt. Det gikk mye bedre i dag med sko på beina. 

 

Kan du stå på skøyter?

 

__________________________________

#hverdag #is #skøyter #hockey #mandal

__________________________________

14 kommentarer
    1. Ja jeg skjønner deg godt..jeg kunne også stå på skøyter engang..engang før denne kroppen begynte å forfalle..hihih..Så jeg hadde nok også tatt sko på her ja..hihih..så gøy å leke litt da..men jeg er spent på hvordan det gikk å jobbe i dag? Ha en god kveld!

    2. Åh minner 😀 Spilte sånn i gymmen på vgs 😛 De hadde skøyter alle kunne bruke ^^ Har ingen selv, men har tenkt på det flere ganger, og her jeg bor har de skøytebane i nærheten 😀

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det gikk veldig bra å jobbe- enda bedre hadde jeg ikke glemt medisinene hjemme slik at jeg gikk glipp av en runde med smertestillende- så neste uke kan det bare bli bedre, håper jeg 😉 Skal kun ha én full dag i uken litt til, så får vi se om det går like bra 🙂

      He he.. Jeg har liksom stivnet litt i kroppen med årene, så den skøytegåringen var ikke så lett som jeg en gang husket det 😛 Men, gøy er det for det om, med eller uten skøyter på beina 😀

    4. Så artig! Er egentlig gjerne slik at man ikke vet om eller utnytter ting der man bor. Bør bli flinkere til slikt her også. Skøytet mye som lita, men har ikke gjort det på åååårevis! Vet ikke om jeg tør siden kneet ikke er så bra. Men det hadde nok vært gøy!

    5. Mia: Ja, jeg har jo hørt om noen plasser flere ganger, men har jo ikke peil på hvor de ligger liksom 😛 Men veldig kjekt når man først oppdager disse plassene 🙂

      Jeg merket sist at jeg var ekstremt mye stivere i spesielt hofter og knær enn sist jeg sto på skøyter for 16 år siden. Var liksom ikke fult så bevegelig lenger 😛

    6. Margrethe: Takk 🙂 Jeg må nok øve litt mer, men skal nok bli litt bedre med tiden altså 😉 Må i alle fall bli litt bedre slik at jeg ikke har skrytt helt i overdreven skala uten mål og mening 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg