HVERDAG- MÅ VEL FÅ RUMPEN I GIR.

 

Alt man plutselig får for seg å gjøre. 

 

I dag sto jeg opp rett før klokken syv. Jeg har sovet så sykt dårlig i natt og lå i et par timer på morgenkvisten og holdt på å tisse på meg uten at jeg orket å bevege meg en millimeter. Til slutt måtte jeg bare stå opp. Petter fikk bare en liten tissetur ut. Sover jeg dårlig sover han dårlig, så vi tok det med ro.

Før klokken var halv åtte sto jeg og mekket første runde med rundstykker. Altså, hva skjer med meg? Baker rundtstykker før halv åtte på morgenen! Ja ja, sånn går det når man er giret. Jeg får bare passe på mens jeg enda orker, og fylle på frysere mest mulig til de periodene jeg ikke gidder i det hele tatt. 

Nå på formiddagen har jeg vasket ut av kjøkkenskaper og organisert det meste på nytt. Jeg er altså ikke hjemme- der trengs det ikke så mye organisering! Spørs om det blir godt mottatt når Doffen kommer hjem og ikke finner tingene der de har pleid å stå. Likevel bør han skjønne ganske fort at alt er bedre nå.

Jeg mener, når du har 9 skapdører på et kjøkken og du finner kaffe bak tre av dørene, da trenger man seriøst litt hjelp til å få et ordentlig system altså. Og når man risikerer å dø av å åpne et skap, fordi alt raser ned i hodet på deg, da trengs det også å gjøres noe. Nå er det gjort, og jeg overlevde til og med. 

Jeg må organisere benken litt også. Jeg blir helt sprø når det står førtitusen ting på benken som ikke blir brukt, slik at man ikke har plass til det man skal gjøre. Da kan man risikere å måtte erstatte noen vinduer fordi man bare tar alt og hiver det ut før man rekker å åpne vinduet. Bare litt overdrivelse der altså. 

Jeg må få rumpen i gir for jeg må komme meg til byen og finne 2 bursdagsgaver til i morgen. Jeg liker å gi gaver, men jeg hater forarbeidet med å finne ut hva man skal gi. Det er bare stress og mas og kjedelig! Ja ja, jeg har fått noen tips i alle fall, så vi får vel se hva det blir til. Det enkle er ofte det beste: penger. 

 

Blir du gal av uorganiserte benker og skap? 

 

_______________________________________________

#hverdag #rydde #vaske #organisere #rot #bursdag #gaver

_______________________________________________

12 kommentarer
    1. Deilig med nybakte rundstykker da :)) Liker å ha orden i skap og skuffer .. men når man rydder blir det jammen fort rotete igjen..hehe.. Håper du fant noen fine gaver.. Klem og fin dag videre <3

    2. suttung: Jeg roter ikke- jeg rydder opp etter andre 😛 ha ha.. Fant noen fine gaver, så da har jeg gjort mitt for en stund 😀

      Ha en fin dag til dere også 🙂 Og takk- trur jeg tok det med mobilen for et par år siden 😀

    3. annebe: Ja, det er veldig godt 😀 Jeg må i det minste ha et system, slik at det som hører sammen står i samme skap- hater når jeg må lete etter ting 😛

      Jeg fant noen gaver så håper de faller i smak 😀

    4. frodith: Ja, der var jeg virkelig husmor altså, og selv om han kom hjem og ikke kjente seg igjen på sitt eget kjøkken så var han enig med at det nå var myyyye bedre 😉 he he..

    5. Så flink du er da….og ja..blir gal av mye ting på benken..og har laget meg rotekasse…for det ER alltid mye her og der..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg