TRENING- GØY TRENING.

 

Jeg trur kanskje jeg har kommet litt på vei, når jeg faktisk syns at treningen var litt gøy. 

 

Jeg hater trening. Jeg har alltid hatet trening. Jeg skulket så mange gymtimer at jeg måtte smiske noe helt sykt med gymlæreren bare for å bestå faget. Det hadde ikke sett bra ut på karakterkortet å ha strykkarakter i et fag, selv ikke et fag som gym. Heldigvis var jeg god på å smiske, så jeg besto, alle år. 

Jeg har en slik treningsapp på telefonen, med mange av de øvelsene jeg har fått beskjed om å gjøre, så jeg trener som regel etter den, i tillegg til den ene gangen i uken med jobben. I dag fikk jeg en påminnelse fra appen om at det er 30 dager siden sist jeg trente. Man kan jo få dårlig samvittighet. 

Det appen ikke veit er jo at jeg trener med jobb hver uke. Bortsett fra når jeg har vært på tur. Så, det er i grunn ikke mye om å gjøre at det nærmer seg en måned uten trening. I dag har jeg i alle fall trent og i dag var det faktisk litt gøy. Da må jeg jo være litt godt i gang, når jeg faktisk syns det er gøy!

Vi hadde en del forskjellige øvelser, vekter og kondisjon. En god og variert økt, med andre ord. Og øvelsene er mange av de jeg gjør fra før, så jeg kan de jo litt. Mulig økten i dag føltes ekstra gøy fordi min rekke, bakerst i rommet, dummet oss helt ut under oppvarmingen med å dette helt ut av rytmen. 


Smoothie etter trening er alltid godt. Trykk på bildet for å finne oppskriften på mine favoritter. 
 

En datt ut, da detter brått to ut og den tredje henger ikke med i det hele tatt. Slik blir det latterkrampe av. Det er kanskje en grunn til at vi tre alltid er de som stå bakerst. Hadde tatt seg ut om vi sto i hver vår rekke og ødela for alle andre også. Ikke for det, har man det gøy så har man det gøy. Vi lo godt. 

Til uken skal jeg også begynne med trening i basseng. Vi snakker 34 grader på vannet, så jeg skal i alle fall få slippe å fryse. Jeg skulle egentlig på min første time i morgen, men siden jeg valgte å ikke jobbe i dag, for å prøve meg på full dag i morgen, må jeg vente til neste uke for å rekke det.

I morgen begynner det nemlig kl. 10 til 11, og da får jeg jo bare med meg en halv dag på jobb. Ellers er det på kveldstid på mandager, noe jeg kan få med meg uten at det går utover jobben. Og mens jeg går sykemeldt kan jeg også få med meg fredager, og heller kommer seinere på jobb den dagen. 

Jeg skal i alle fall komme skikkelig i gang med treningen nå, og jeg skal komme dit at jeg faktisk syns trening er gøy, hele tiden, uansett hva. Jeg skal syns det er så gøy at jeg nesten selv syns jeg er treningsnarkoman, uten at jeg har planer om å trene 6 dager i uken. Det kan skje, trur jeg. 

 

Har du trent i dag? 

 

_________________________________

#trening #styrketrening #kondisjon #gøy

_________________________________

31 kommentarer
    1. Margrethe: Du er alltid så sporty du 😀

      Ja, det er jaggu mye lettere da ja 😀 Merket det jo siste at jeg syns det var sååååå kjip med denne syklingen, og da var liksom hele treningen kjip 😛

    2. Du er jo super flink da! 😀 Har vurdert basseng selv, elsket det før og ble kaldt badenymfe 😛 Men etter all denne vekten, og at det er så mye folk i Oslo, så blir det liksom ved tanken ;s

    3. Søtmonsen ): Jeg liker i grunn ikke å bade, men skal nok overleve i varmt vann 🙂

      Du som er så flott! Jeg meldte meg inn i revmatikerforbundet, eller hva det nå heter, så jeg skal trene sammen med den gruppen- veit i grunn ikke hvor mange de pleier å være, men regner med vi ikke blir sill i tønne liksom 🙂

    4. Der sa du noe ja! Psykologen nevnte jo noe for meg ang. basseng og slike som meg xD Hadde helt glemt det. At jeg kan få tilbud å bruke basseng på dagtid, noe sånt spesielle greier, sikkert den samme greia du snakker om 🙂 Hadde helt glemt det, oppi alt styret. For tenkte liksom at det er sikkert mye folk uansett ;o

    5. Søtmonsen ): Ja, det er nok samme greiene som jeg skal begynne på nå 🙂 Varmtannbassenget var nemlig til bruk for alle ellers, pluss at det kostet masse penger- typ 500 kr for 10 ganger (syns det er passe dyrt jeg siden jeg bør trene litt ofte) 🙂 Sjekk det ut i alle fall 😀

    6. Så herlig da! for da går det så mye lettere! når man syns det ER gøy! Lykke til! og syns du er flink jeg!

    7. Pga helsen min så trenger jeg privar trener eller hva det nå het for noe, som kan hjelpe meg både med oppsett av trening og under treningene. Jeg har en lei tendens til å ta aaaltfor hardt i, og så får jeg ” betale ” for det de to tre neste ukene….
      Trening er gøy, det er supergøy – men treningstudioet her i bygden koster flesk hvert halvår.. Så jeg har kun trent i skog og mark, men klarer ikke finne balansen mellom treningene slik at jeg ikke blir så dårlig av det.
      Må nok bare spare og starte på treningstudioet her 🙂
      Hihi, høres morsomt ut med oppvarmingene helt bakerst hihihi 🙂 Men du så herlig nå som du har funnet gleden ved å trene – stå på herfra, nå blir nok treningene en lek fremover! Og turene med hundene enda lettere når du bygger deg enda mer opp på treninger 🙂
      Ha en strålende helg 🙂

    8. Bente: Det er vanskelig å finne den balansen mellom god trening og ta alt for hardt i- man vil jo så gjerne mer enn man noen ganger greier også :/ Og det er kjedelig når treningssenterene skal være så dyre. Håper du finner en god løsning <3

      Ja, oppvarmingen var veldig gøy 😀 ha ha.. Og alt blir jo mye enklere når det er gøy også 😀

    9. Sandra Marie: Jeg liker ikke treningsstudio, så er veldig glad for at sjefen gir oss dette tilbudet, for da får vi trent skikkelig sammen med fysioterapeuter 😀

    10. Sandra Marie: Ja, håndball er god trening 🙂 I disse tider er det jo tortur å trene ute 😛

      Jeg trene én gang i uken med jobb, skal begynne å trene én gang i uken i varmtvann og så gjør jeg litt enkle øvelser hjemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg