DÅRLIG UTGANGSPUNKT.

 

Akkurat som at tirsdagen ikke var kjip nok fra før. 

 

I går kom jeg hjem fra jobb, slapp ut hundene en liten tur, spiste mat og sovnet på sofaen frem til klokken var syv. Kristoffer kom hjem rundt halv åtte, hoppet i dusjen og begynte å banne som en gal når han gikk inn på soverommet. Jeg skjønte fint lite, men det tok ikke lange stunden før jeg skjønte at katten hadde vært innestengt på rommet hele dagen. I tillegg hadde hu vært inne hele natten. Det betyr katastrofe det, bokstavelig talt. Det er jo til å grine av, seriøst. 

Har katten vært inne hele natten slipper vi henne ut på morgenen. Jeg så henne ikke i det hele tatt i går, så jeg lukket alle dørene bak meg når jeg dro på jobb, som vanlig. Jeg hadde ikke fått med meg at katten var på soverommet. Og med min flaks var det selvfølgelig min side hu hadde brukt som do. Heldigvis var dynen trygg, men puten var dynket i piss. Overmadrassen var så klart dynket i tiss den også, og lakenet tok så klart støyten for den andre møkka. Rett i søpla! 


Uskyldig, men skyldig.

Det er umulig å få vasket en overmadrass til 180-seng i vaskemaskinen, så den blei kastet den også. Jeg har derfor vært på overmadrass-shopping i dag. De hadde kun én på Jysk  i den størrelsen vi måtte ha, men etter å ha prøvd den og sammenlignet med flere andre, så blei det den. En kort prosess der altså. I natt måtte vi sove uten overmadrass og det var ikke behagelig i det hele tatt, så orker ikke tanken på en natt til uten overmadrass. Da tar man det de har da.

Akkurat som at tirsdager ikke er kjip nok fra før, dårlig utgangspunkt det her. Jeg har vært supertrøtt i dag, for å si det mildt. Og det var en skikkelig kjip 3000 kroners ekstrakostnad å dra på seg. Jeg tok det fra felleskontoen da. Min skyld, men Kristoffer sin katt. Kremt. Vi har i grunn snakket lenge om å kjøpe ny overmadrass, så vi fikk i alle fall rumpen i gir da, om ikke noe annet. Ja ja, dette skjer ikke igjen. Heretter skal jeg være sikker på at katten er ute når jeg drar.

 

♠ ELEVELE ♠

 

_______________________________

#hundogkatt #katt #pus #typisk 

_______________________________

24 kommentarer
    1. Margrethe: Dritkjedelig (bokstavelig talt).. Helt og holdent vår egen feil, men hadde satt mer pris på om hu heller kunne gjøre i fra seg på gulvet når hu først måtte…

      Syns ikke jeg har annet enn utgifter nå jeg :O Skjønner ikke hvor de kommer i fra en gang :O

    2. pensjonistgunna: Dritkjedleig. Men men, helt og holdent vår egen feil. Men gleder meg til å legge meg på en ny overmadrass da, for denne er garantert mye bedre enn den vi hadde 😀

    3. Marielle: Vi har ikke akkurat kattedo inne på soverommet da, så det hadde ikke hjulpet uansett 😛 ha ha.. Men vi gjør ikke denne feilen igjen- her skal det dobbeltsjekkes at katten ikke er på soverommet når jeg lukker døren 😛

    4. Hahah, faen, sant det 😛 Tenkte ikke heelt på den :p
      Husker når katten vår var på rommet med oss om natten og hun måtte på do. Våknet av at hun bæsjet på dynen med fotenden xD Ikke like ille da, men likevel så drit, bokstavelig talt :p

    5. Marielle: Det er skikkelig kjipt :O Men enklere å vaske dynerekk, eventuelt dyne, enn en svær overmadrass :/ Men hjelpes for en jobb det er altså :O

    6. Ufff….kan formelig kjenne stanken som slo mot dere…ish…ikke noe gøy å komme hjem til..men stakkars katten måtte jo bare…Ja her hender det vår blir stengt inne i kjellerboden…Der får den ikke ødelagt noe viktig..tror jeg….ellers har vi katteluke i hovedetasjen..ellers måtte jeg nok gått på leting hver gang jeg gikk ut ja…hihi..Min gjemmer seg på de underligste plasser…

    7. “En ulykke kommer sjelden alene” er et ordtak som kom til meg nå :/
      Så kjipt..! Både med ulykkene i senga, og pengesluket – men nå har dere den nye overmadrassen, så.. kanskje det var en slags hell i uhell likevel? 😉

    8. Aina: Ja, sånn egentlig var det litt hell i uhell også, for nå er jo den nye overmadrassen vi har snakket om i hus. Men jeg hadde håper at vi hadde rukket å spare opp enda litt mer penger på den felleskontoen før vi måtte bruke av den, igjen. Vi har hatt månedlige “uttak” på den siden vi åpnet kontoen (nesten), så nå kjenner jeg at vi trenger en pause i fra det 😛 ha ha

    9. Det var leie saker men slikt kan skje. Kan tenke meg at katten ble glad da den endelig kom ut, men katte har 9 liv så den klarer seg. Kjedelig og måtte ut med en slik utgift men slikt lærer man av. Håper dere er fornøyd med den nye madrassen.Ha en fin kveld.

    10. frodith: Nei, det å finne riktig seng er dritvanskelig. Kjenner noen som kjøpte seng til 90.000, men etter et par dager var ryggen helt skrot. Den er kjip 😛

      Nei, dette er Pus, Kristoffer sin katt. Har bodd her et par år lenger enn jeg har gjort 😉 he he

    11. Helge: Ja, slikt skjer, dessverre 😛 Katten var ikke akkurat lei seg når hu endelig slapp ut. He he.. Ja, vi har lært av dette- dobbeltsjekk at katten faktisk er ute 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg