BLOGGERE- CHALLENGE OM LIVET #6

 

Fyst.blogg.no har en Challenge- om livet- og jeg er så klart med!

 

Dag 6- Din største drøm i livet, hva du ønsker helst å oppnå. (Den “vanlige” familiepakken med hund, barn, mann, hus på landet, eller noe helt annet).

Min største drøm her i livet er å få eie et lite småbruk. Det trenger ikke være veldig stort, bare tomten er romslig nok, helst med null naboer synlig. Et lite hus, en liten låve, kanskje til og med en garasje så bilen min blir fornøyd, og et lite anneks, eller lignende utenom. Det hadde vært tingen det!

Jeg ønsker så veldig et bedre sted for alle dyrene mine, med en hage hvor vi bare kan åpne døren og traske rett ut uten bånd, uten å plage noen andre. Aller helst med et lite vann i nærheten så hundene kan bade om sommeren. En bekk gjennom hagen i tillegg hadde vært helt perfekt. 

Et stille og fredlig sted hvor man bare kunne tusle rundt og styre på med seg og sitt, uten forstyrrelser fra verken naboer, eller bilvei. Vei inn til huset må det så klart være, men jeg ser helst at hovedveien er et stykke unna, og at det ikke er noe, i alle fall lite gjennomtrekk av biler. 

Jeg er ikke så kravstor som det høres ut til. Jeg bare ønsker veldig. Slike plasser ser ut til å ikke finnes, og finnes de så er det med en prislapp en vanlig dødelig ikke har råd til. For å få et småbruk må jeg nok glemme noen av tingene, slik som en bekk gjennom hagen.

Jeg er stadig på utkikk, men finner ingenting som ligger på en grei plass i forhold til jobb. Eller også ligger de rett ute i veien, og det er uaktuelt uansett hvor fin plassen måte være ellers. Å bo rett ved veien er uaktuelt både med tanke på dyr og støy. Jeg vil ha det fredelig rundt meg. 

Jeg har ingen hastverk, så jeg stresser ikke med å kjøpe noe jeg egentlig ikke vil ha. Før eller siden dukker det opp noe som kan passe min drøm og da er jeg klar. Forhåpentligvis. Jeg ønsker ikke å bli bonde, men noen ekstra dyr hadde ikke vært feil uansett. En drøm jeg håper blir virkelig. 

 

Har du en drøm du håper blir virkelig?

 

________________________________________________________________

#bloggere #challenge #challengelivet #challengeomlivet #fyst #drøm #ønsker

________________________________________________________________

6 kommentarer
    1. Om du kan flytte litt ut av distriktene, så kan du finne småbruket ditt til en rimelig penge… men småbruk har nok blitt veldig populært den siste tiden..så er nok ikke så mange i omløp…Isåfall er det oppusningsobjekter.. Lykke til i letingen! Jeg har prøvd det..og har bodd midt i skogen…men da lengtet jeg til folk og litt støy..hihih. Ikke lett.. Nå bor jeg sånn midt i mellom.. liten bygd med enebolig med hage.. skog og mark i gå avstand..og gåavstand til “butikkene”

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg kan jo flytte litt på meg, men må jo være rimelig avstand til jobb, for jeg har ikke råd til å ikke jobbe 🙂 Trenger ikke være ti mil inn i skogen liksom, men ikke med byen i umiddelbar nærhet. Et par tre mil er fint 😉

      Oppussingsobjekt er ikke noe problem så lenge man kan flytte rett inn og ta ting underveis 🙂 Kan jo ikke være for mye å gjøre liksom, føre man i det hele tatt kan bo der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg