HVERDAG- TUSEN TAKK TIL ALLE TRAFIKKHELTER.

 

De gjør hverdagen til så mange så mye lettere. 

 

Time etter time står de der og sørger for at vi kommer oss trygt både til og fra jobb. Time etter time i sol, i regn, i vind, i bitende kulde som noen ganger føles ut som vinter. Smiler du til dem får du alltid et smil tilbake. Time etter time står de der og sørger for at det ikke skal skje noen trafikkulykker. 

Det er tunnelarbeid i Mandal, noe som gjør at all trafikk ut og inn fra byen går gjennom sentrum. Det blir i perioder fryktelig mange biler på en forholdsvis liten plass. Man må gjennom flere kryss og rundkjøringer. Time etter time står de der og dirigerer trafikken slik at trafikken ikke skal stoppe opp.

All respekt og tusen takk til alle trafikkhelter, som time etter timer står og sørger for at jeg skal komme meg trygt både til og fra jobb. De gjør hverdagen til så mange så mye lettere. Hadde det ikke vært for alle disse, som time etter time dirigerer trafikken, hadde jeg aldri kommet meg hjem fra jobb noen gang. 

Vi veit alle hvor egoistiske folk kan være i trafikken. Det er ikke snakk om å slippe ut en stakkars bil, som står i et kryss med konstant trafikk fra begge veier. Fletting er ofte et fremmedord. Det og blinklys, som faktisk kunne ha gjort trafikkflyten så mye bedre hadde de bare tatt seg bryet med å bruke det.

Folk klager en del på at det tar så lang tid å komme seg gjennom byen. Jeg skjønner ikke hva de snakker om. Javel, så tar det litt tid siden det nå kun er én vei inn og ut av byen, men jeg har aldri brukt med enn kanskje fem minutter mer enn vanlig. Tenk hvor lang tid det hadde tatt uten alle trafikkhelter!

Jeg syns de gjør en kjempejobb. All respekt til de som orker å stå der time etter time, bare for å sørge for at jeg skal komme meg greit til og fra jobb. Jeg vil bare si tusen takk til alle trafikkhelter. Jeg trur ikke jeg hadde greid å holde humøret oppe en hel dag slik som alle disse gjør. Tusen takk! 

 

Har du trafikkhelter i din by? 

 

_____________________________

#hverdag #trafikkhelter #tusentakk

_____________________________

11 kommentarer
    1. De som kjører trikkene og bussene i byen her er nok litt helter, men de føles ikke alltid sånn…knepper døra i fleisen på meg og sånt … 😀

    2. Ja det er så sant..de er jo egentlig helter..for om de IKKE hadde vært der, ja da hadde det vært kaos..Flott hyllest!

    3. Koselig innlegg 🙂 Vet faktisk ikke om noe akkurat her nå, men synes buss sjåførene er noen helter. Tenk så mange sure toner de møter hver eneste dag, og det eneste de gjør er å forsøke å holde ruta for at de samme menneskene skal komme seg fram! Jo, det er lov å bli irritert når bussen er forsinket, men det kan være været, eller en som fikk stopp, gravearbeid (den type helter) og mye annet som spiller inn. All ære til de som smiler tross sure mennesker! 🙂

    4. Mia: Ja, de er jo faktisk det 🙂 Noen ganger kan man så klart komme over en skikkelig grinebitter, men tenker nok det bare renner litt over for de også innimellom, for det er jo ikke sjeldent at de mottar mye dritt :/

    5. Presis! Her var det så ille etter de innførte de nye bussene (som ikke egner seg i nord) at mange sjåfører sykemeldte seg pga psyken og stress på jobb. Folk var helt forferdelig! De filmet sjåførene i flere omganger når bussen mister festet på isglatte veier, å la det ut på internett. Ikke deres feil at bussene ikke egner seg på speil-hålke 🙁 Da syntes jeg veldig synd i dem… så mye dritt! Sier god morgen eller god dag, uansett om bussen er forsinket eller kommer i tide 🙂 Som idag var den treg fordi det var X antall barnevogner (ei måtte klappe den sammen for å få plass, det tar tid). Ikke sjåførens feil, sånn er det bare noen ganger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg