FOTO- I SKOGEN.

 

Høsten er den fineste årstiden av de alle. 

 

Jeg har mer eller mindre vært sengeliggende hele uken. I dag var jeg endelig litt på beina, så etter å ha vært en tur innom nyåpningen av en butikk til en kompis, gikk turen rett i skogen med hundene. Stakkars, de har ikke fått tur siden søndag, typ. De var overlykkelig for en liten tur.

Vi kavet oss rundt oppe i skogen der jeg veit de kan løpe fritt uten at vi møter på noen. Når man endelig er i skogen må man jo få løpe litt fort. Petter var så glad for tur at han til og med fikk raptuser hele tiden. Iimo jaktet mus, eller hva hu nå innbilte seg at hu jaktet på. Rare hunder, i alle fall.


1. På jakt etter sopp. De dukker opp innimellom.


2. Petter burde egentlig fått navnet “Raptor”, da jeg syns han minner veldig om de dinosaurene der han lusker rundt i høye gress. 


3. Når formen er såpass at man orker å kave seg ut i skogen, da er det en veldig glad ulv i farten.


4. Høsten er så vakker. 


5. Grønt. 


6. Kamuflasjehund. Eller bare Velociraptor.


7. Hold fast!


8. Alle disse rare greiene. 
 

Vi går i grunn ikke så langt når vi først er i skogen. Det vil si, jeg går ikke langt, hundene løper sikkert flere mil. I dag sto ikke Petter mye i ro. Han hadde mye energi som måtte ute, så han løp og løp og løp. Jeg blei sliten bare av å se på han, nesten. Jeg fikk i alle fall vondt et par ganger. 


9. Når noen og 70 kg hund bruker baksiden av låret ditt som avsparkspute, i fart, da er det love å komme meg en glose, eller fjorten!


10. Han skjønner ikke banneord, så det gikk greit. 


11. Når jeg var liten trudde jeg alle slike var fuglereir. Når jeg blei større skjønte jeg at trærne hadde en form for sykdom.


12. Prøver å skjønne hva Iimo syns er så fantastisk spennende. 


13. Alt det som er rundt. Når man prøver å lære seg foto, uten å rydde naturen. 


14. Raptus på gang. 


15. Pinne er kjempegøy!


16. Jodaså,
 

Jeg lå mer på bakken i dag enn jeg gikk. Veldig utsatt for å bli tråkket på med andre ord, noe jeg også blei opp til flere ganger. Jeg har vondt alle plasser fra før så det er ikke verdens krise. Det kjipe er at smertene er så ille at jeg skjelver som et aspeløv. Det syns på bildene, for å si det sånn. 


17. Perfekt høstvær.


18. Iimo var også med. Fikk tilslutt båndtvang da hu ikke kunne la være å jakte på den musen, eller hva det nå var.


19. Lille Petter begynner å bli stor.


20. Ny sopp i soppsamlingen min. Med ei flue som ikke ville fly vekk.


21. What?


22. Hva mener du at jeg er på feil sti? 


23. Jeg elsker høsten.


24. mange flotte høstblader.
 

Selv om jeg ikke orker å gå så langt, eller klarer å holde følge med Trollene i skogen, er det ubeskrivelig deilig bare det å komme seg ut å kjenne litt på frisk luft. Jeg føler meg fanget i min egen kropp for tiden, noe som stresser livet av en rastløs sjel! Jeg nyter hvert minutt jeg orker å være ute. 

Og med et slikt flott høstvær vi har hatt i flere dager nå var det veldig kjekt at jeg kom meg ut føre regnet kommer. Jeg følger ikke med på værmeldingen, men jeg regner med det kommer regn snart. To timer i skogen i dag var helt innafor. Vi trengte det alle tre. Håper på en god dag i morgen også. 

 

Har du hatt flott høstvær i dag?

 

_________________________

#foto #tur #skog #hund #høst

_________________________

16 kommentarer
    1. JAaaa..herlig! at du har kommet deg ut!! Det er litt deilig..når man først kommer seg ut..og som du sier..du må ikke gå så langt..bare være ute!! Flotte bilder!! og ja, jeg elsker også høsten..ser ut som du har solfilter på linsa di..det har ikke jeg..og det irriterer meg..for jeg får ikke sånne fine sooool bilder…og det er jo såå flott ute nå.. Helt herlig høstvær!! Håper du orker å ta flere fototurer..blir så vakre bilder!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Veldig deilig. Har såvidt orket å gå ti meter ut i grøften liksom. Denne uken har jeg hengt mer over do, enn jeg har gjort noe annet, trur jeg. Ha ha.. Du veit at kroppen får overdose av smerter når du må kaste opp liksom..

      Nei, jeg har ikke ordentlig solfilter- så langt har jeg ikke kommet. Men jeg har denne “skygge” tingen rundt, som jeg kaller det. Fungerer litt som solfilter, men er ikke fult så efffektiv som et ordentlig et 🙂

    3. Uff..ja, det er ikke greit..BE om å få komme til en smerteklinikk!! Så kan du få smerteplaster eller noe sånt..du må jo få noe..man må jo leve også.. grrrrr….føler med deg.. jeg har ikke den “dingsen” heller..spurte på en butikk..men de hadde ikke..skulle se på nettet…men det rekker jeg jo aldri..hihihi.. nei nå skal jeg jammen se etter det med engang..Fortsatt god bedring!!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er fortsatt under utredning, så de må vel finne ut hva som er greia først. Ting tar tid :O

      Jeg trur min fulgte med når jeg kjøpte kameraet 🙂

    5. Mia: Tusen takk 🙂 Vi har hatt overraskende mye fint vær i det siste, syn jeg 🙂 Men jeg elsker jo høsten og det er nettopp disse dagene som gjør den så fin 😀

      Tusen takk <3

    6. Å gå på tur i naturen er så fantastisk og fredelig. 😉 Du er heldige der, ble nesten fristet til å ta meg en skogstur selv, og fotografere litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg