HVERDAG- LIVSTEGN.

 

Jeg lever, jeg bare orker ikke så mye at det gjør noe. 

 

Jeg håper virkelig at formen er såpass god i morgen at jeg skal greie å være på jobb hele dagen. Sykemeldingen min går ut i dag, og ingenting gleder meg mer enn det. Men, det hjelper jo i grunn ikke når formen fremdeles ikke er helt bra. Jeg bare takler ikke tanken på å være hjemme lenger. 

Jeg var et par timer på jobb på torsdagen og et par timer på fredagen. Jeg hadde et par ting jeg måtte gjøre. De få timene var nok til å sette hodet mitt helt ut av spill, så jeg er bittelitt bekymret for morgendagen når planen egentlig er å skulle være tilbake på jobb for fullt. Vi får se hvordan det går.

Jeg har fått beskjed av legen at det ikke er noe problem å forlenge sykemeldingen hvis jeg skulle ha behov for det. Det gjør meg i grunn litt irritert, for jeg blir ikke akkurat frisk av å ligge hjemme uten noen form for hjelp til å takle smertene. Men men, vi får jo bare se hva det blir til. 


I mangel på noe å legge ut.

Jeg skal på MR på tirsdag, legen min er snart tilbake fra ferie, så jeg får bare håpe at ting går slag i slag nå så jeg får hjelp for det som faktisk er problemet her. Jeg er i alle fall mer på beina nå enn det jeg var for én uke siden. Jeg har til og med greid å gå litt turer med  hundene de siste dagene. 

Det er nok det største nederlaget av de alle for min del, at jeg har vært så dårlig at jeg ikke en gang har orket å lufte hundene skikkelig. De har kun fått tisseturer ut i grøften i evig lang tid nå, så det at jeg i alle fall har greid å ta en liten 2 km runde med de er en stor seier i seg selv.

At jeg er helt død etterpå for nå bare være, da har i alle fall dyrene det greit, og akkurat nå er det det som betyr noe for min del, når formen suger ellers. Helgen har vært litt ekstra tung, etter jeg dro på bilshopping på fredag og blei helt slått ut av alle de timene i bil. Alt er slitsomt.


Min nye bil- blir i alle fall med hjem til uken.

Men ny bil må jeg ha, og tiden renner litt i fra meg så da var det på tide å dra å sjekke ut et par av bilene jeg hadde sett på og prøvekjøre de litt. Jeg hadde med en kompis, siden jeg kan null om bil, annet enn at jeg greier å få de til å kjøre fremover, og til nød bakover, hvis jeg absolutt må. 

Å prøvekjøre bil med meg er nok noe av det morsomste du kan være med på. Mens vi kjører litt rundt får kompisen min plutselig for seg at han ikke trenger varme i rumpen når vi er i augustmåned. Jeg skriker at han skal få den varmen på igjen, for jeg skal vite at setevarmeren faktisk virker!

Det var nemlig én av tre krav jeg hadde når jeg skulle bytte ut bilen min. Når han kjente at den varmet godt var det helt ok å skru den av. Vi liker å være litt overdramatiske når vi gjør ting. Han er stort sett med på moroa. Jeg trur jeg glemte å sjekke om tuten funket, men jeg regner med det.


I mangel på noe å legge ut.
 

Vi var det kl. 20.00 på kvelden for å prøvekjøre. Kl. 22.00 hadde jeg brått sagt ja til bil og signert på papirer. Da blei det ny bil da. Eller nyere. Jeg kjøper så klart brukt. Det er tross alt en hundebil. Blir litt for dumt å skulle bruke masse penger på splitter ny bil for så å trykke inn en dyrehage i den.

Men bilen er nyere enn den jeg har. Den er finere, og har mye bedre seter og utstyr. En ganske så stor oppgradering blir det, faktisk. Og så er den hakket lenger i bagasjerommet, slik at jeg faktisk skal få plass til alle dyrene når vi er på tur, med bagasje. Det har jeg nesten ikke nå. 

Og om ikke så alt for lenge, typ neste år, så blir flokken utvidet og da må jeg faktisk ha større bil. Nå er det på plass, eller i alle fall til uken en gang, så da er det bare velstand da. En ting mindre å stresse over. Nå skal jeg prøve å samle litt energi til å orke å vaske litt snart. Det stinker våt hund her!

 

Har du det bra?

 

__________________________________________

#hverdag #livstegn #bil #energi #sliten #hund #livet

__________________________________________ 

12 kommentarer
    1. frodith: Ja, jeg skal så klart ha en Ulvehund til, men de to siste valpene som var planlagt har jo ikke blitt noe av 🙂 Valpeplaner til våren,så krysser fingrene for at det går min vei nå! 🙂

      Her i huset kommer det ALDRI barn.

    2. Uff..så trasig å høre at du ikke er i form..har ikke fått lest så mye blogger i ferien, så vet ikke helt hva som har skjedd..men god bedring uansett!! Prøv å lytt til kroppen og ta de signaler den gir deg..ikke overprøv den! Så ro ned og senk temp! Håper du snart blir bedre! lykke til!

    3. Her går både meg og sambo hjemme, jeg går hjemme fordi jeg er så dårlig pga graviditeten. Stig går hjemme med smerter. Ser ut som han har revet i stykker muskelfeste eller noe i den duren så han venter på time på sykehuset.
      Så vet hvordan det er å gå hjemme, men det er så viktig å høre på kroppen!
      Masse god bedring <3
      Så ut som du hadde fått deg en veldig grei hundebil 😀

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, i morgen, med min flaks, får jeg vel en leddgikt-diagnose. Hurra. Satser på det går over bare de finner ut hva som er feil og jeg kan få riktig behandling 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg