HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

En farfar i livet skulle alle ha. 

 

I dag er jeg trøtt etter jobb, trening og tur med hunder kjenner jeg. Likevel kommer jeg meg aldri i sengs tidsnok. I skrivende stund ligger i og for seg i sengen, men jeg er ikke helt der at jeg kommer til å sovne riktig enda. Med en elendig film på Netflix går det sikkert greit om kort tid. 

Jeg burde i grunn snart bli sponset av Netflix så mye jeg “reklamerer” for alle de elendige filmene de sender. Kremt. Det hender jeg ser bra ting på Netflix også, bare ikke når jeg har lagt meg for da er målet å finne sovemedisin og da må man jo se noe dårlig slik at man sovner av kjedsomhet. 

I dag har jeg ikke kjedet meg litt en gang. Jeg har tenkt en del på farfaren min faktisk. Vi hadde ikke sånn kjempegod kontakt at det gjorde noe, men han var en veldig snill og hyggelig mann. Jeg kjøpte en farfar-skjorte for litt siden og den fikk jeg brukt i dag. Da er det fort gjort å tenke tilbake.


En farfar i livet skulle alle ha. Jeg har ingen farfar i livet, men jeg har en farfar-skjorte. 
 

Farfaren min døde for veldig mange år siden. Jeg husker ikke helt nøyaktig når han døde, men det er nok nærmere 20 år siden nå. Han døde av kreft,veit jeg. Det jeg husker mest med farfaren min var at han alltid spilte “Drømmen om Elin” på munnspill når jeg var der. Jeg hatet den sangen!

Jeg er ikke akkurat fan av den til dags dato. Det var ikke pga han at jeg hatet den sangen, han syns nok det bare var gøy å erte litt med det siden han visst jeg ikke likte den. Han var en artig skrue han Gunnar. Flink på munnspill i alle fall. En farfar i livet skulle alle ha. Enig der. Men ingen lever evig. 


Selv ikke maskrosen lever evig.
 

Nei, det er vel på tide å legge seg til rette med en dårlig film vel så jeg orker morgendagen. Jeg trur jeg skal jobbe litt seint i morgen, uten at jeg veit det hele sikkert enda. Jeg skal i alle fall jobbe minst én av dagene i helgen. Det var mitt forslag og sjefen sa ikke akkurat nei. 

Jeg skal lære litt mer om selvangivelser, siden det begynner å haste med å levere de nå. Jeg er nok den eneste jeg kjenner som er glad for å endelig få lære  mer om selvangivelsen. Jeg kan ikke min egen en gang. Bare den er på plussiden så jeg er fornøyd. Da gjør jeg ingenting med det. 

Kanskje jeg nå kan lære noen tips. Vi får se. Jeg er i alle fall veldig klar for å lære mer om det. Nå skal jeg i alle fall legge meg slik at jeg får noen timer med søvn. Det nytter ikke å være trøtt på jobb når man må bruke hodet hele dagen lang. Det har vi skjønt for lengst. God natt. 

 

Har du en farfar i livet?

 

________________________________________________

#hverdag #natten #sove #trøtt #farfar #minner #jobb #lære

________________________________________________

12 kommentarer
    1. Lykke til med dagen! 🙂 jeg har ingen farfar, han var mest fraværende selv når gan levde….. jaja…… selvangivelser ja – det jobber jeg med hele dager på denne tiden av året…… klem 🙂

    2. Har ingen farfar mer, og heller ingen far.. Har vel noe med alderen å gjøre også 😉 Koselig med farfar-skjorte og det å kunne mimre litt 🙂

    3. Ja en farfar er god å ha! Jeg har mistet alle mine besteforeldre..og foreldre..så det er lenge siden.. men jeg har også en farfar skjorte!! Kos deg med selvangivelsen..liker ikke..:-) hihih. God dag til deg!

    4. Den lille Pandaen c:: Håper du greide å holde deg våken hele dagen 🙂

      Jeg har nettopp kommet hjem fra jobb (blei en kort tur med hundene) så blei litt vel lang dag her 🙂

    5. Margrethe: Takk 🙂 Det var jo trist å høre.

      Vi har heldigvis andre ting å gjøre enn bare selvangivelse- det kunne blitt kjedelig i lengden trur jeg 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har mistet alle oldeforeldre, og farfar, men ellers lever alle sammen, noen i bedre form enn andre 🙂 Jeg trur farmor er den sprekeste, selv om hu er 20 år eldre enn mormor/morfar 😛 ha ha..

      Håper du har hatt en fin dag så langt 🙂

    7. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Jeg har alle bortsett fra farfar 🙂 Kjedelig at du ikke kjente han da.

      Ha ha.. Løvetann var det ja! Herregud- jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å huske løvetann liksom! Uansett syns jeg maskros er finere 😛 Samme med Tussilago, jeg greier ikke å huske det norske navnet :O he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg