FOTO- PRØVER MEG PÅ DET JEG LÆRTE PÅ FOTOKURSET.

 

Det hjelper ikke å gå på fotokurs hvis man ikke fortsetter å prøve. 

 

Etter at jeg var på fotokurset i mai i fjor fikk jeg så klart veldig lyst til å gå ut å prøve etter jeg kom hjem. Hundene måtte bli hjemme. Bevegelse er ikke det beste når man skal holde kameraet i ro, og bevegelse blir det gjerne med hunder i bånd. Det er ikke ofte jeg får tur aleine.

Men aleine gikk jeg rundt i gatene på jakt etter fotomotiv, for å prøve ut det jeg hadde lært på fotokurs. Det er ikke bare lett når man ikke har noen å spørre om råd der og da. Men gøy var det, og jeg fikk jo noen fine bilder. Nå skal det poengteres at jeg ikke har macro-objektiv. 


1. Det er veldig utfordrende med hvitt og mye lys.


2. Mest fordi blomsten så så stusselig ut.


3. Gult er kult.


4. Litt mye, men fargene var litt fine. 


5. Ikke fly din vei, ikke fly din vei!


6. Jeg rakk nesten ikke å ta bilder før den fløy sin vei.


7. Jeg satt veldig lenge for å ta bildet. Ikke helt skarpt, men med tanke på at kameraet er håndholdt må jeg bare si meg veldig fornøyd!


8. Og bare for å poengtere hvor tålmodig jeg måtte være.


9. Det er ikke bare lett når de har landet heller.


10. Og de blir ikke lenge på en blomst!
 

Det var mye gøyere å ta bilder på denne turen, når jeg i forkant hadde lært noen tips og fått litt bedre forståelse for sammensetning av innstillinger. Bildene er tatt med enten “A”, eller “S” (Nikon). Det er greit å lære seg litt forståelse for hva de betyr føre man tar hel-manuelle innstillinger, syns jeg. 

Jeg lærer fortsatt, og det er vel kanskje det jeg syns er mest gøy med foto, at man aldri blir utlært. Jeg liker utfordringer, så det å vite at man kan strekke seg så mye lenger etter et bedre resultat gir motivasjon til å fortsette. Foto er rett og slett bare gøy. Fantastisk gøy, faktisk.

 

Syns du foto er fantastisk gøy?

 

___________________________________________________________________________________

#foto #fotokurs #motov #blender #iso #lukkertid #lære #motivasjon #inspirasjon #gøy #innstillinger #blomster #bier #sommerfugl

____________________________________________________________________________________

23 kommentarer

Siste innlegg