FOTO- PETTER #3

 

Petter.

Petter trenger litt ekstra tur og litt ekstra trening så i dag tok vi turen rundt lysløypene ute ved Vikingland. Det er en runde på ca. 3 km. Det er villsau hele året det så det er båndtvang på stedet. Et fint sted å gå, og siden det er båndtvang så får man trent litt ekstra på det å gå pent i bånd og kontakt. 

Å gå pent i bånd er null problemer. Kontakt er noe annet. Han er flink til å “følge med” når han får beskjed om det, men han forsvinner alt for fort og ofte inn i sin egen verden. Det er høsten terping på trening veit jeg. Han var overraskende flink når vi passerte to fremmede hunder i dag da, så litt trening hjelper. 

 

Har dere fine turløyper hjemme hos dere?

 

________________________________________

#foto #petter #hund #høst #tur #lydighetstrening

________________________________________

18 kommentarer
    1. Så herlig! ja man trenger å trene på bånd også..vi har litt på og litt av hver tur vi..for må gå litt for å komme til skogen..Han blir jo sliten av det også..trene på bånd..da må han bruke hue litt..hihih. Godt å høre du har kommet deg ut i dag!

    2. Vi har flotte turløyper bl.a. som utgår fra Bøkeskogen (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere) 1 km – 3 km – 6 km og 10 km …. og sikkert andre også! <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, vi har jo ikke akkurat gått så mye turer i det siste, og da er det stort sett fritt i skogen 🙂

      Var veldig deilig å komme meg ut i dag. Jeg var ute på en liten 2 km med hundene i går også- herlig 😀

    4. Så herlig! har mange løyper oppe i skogen, men ingen er sånn spesielt fine å gå i, er mye steiner, greiner og sånt som ligger i veien, samt ujevnt terreng. Savner fine turstier med lys så man kan gå om kveldene, kanskje man kan ta med rullestolbrukere/barnevogner osv. Vet de har mye av det andre plasser :/

    5. Er viktig å av og til trene litt på det også ja. Sasha tar 0 kontakt på tur nå. Har ikke trent noe med henne på snart 9 måneder. Hun har fått mest tur av sambo, vist det har vært i bånd så er det i sele å da får hun lov å vimse så mye hun vil. Sambo har ikke samme interesse som meg når det gjelder trening osv, så får bare være fornøyd så lenge han har gidder å tatt ho på turer for meg…
      Bør 5 min unna skogen, med lysløype og andre tur løyper.kanonmusset er også rett i skogen her. Så er veldig greit med hund her 😉

    6. Har alltid ønsket meg sånne Petterkrøller 😛 men det fikk jeg aldri. Og her vrimler av turløyper.. bare så synd at jeg bruker de alt for lite 🙂

    7. Silje: Så fint at han i alle fall går tur da, selv om han ikke liker så godt å trene hund 🙂 Det er jo det viktigste i slike tilfeller tenker jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg