MIKROHYTTENE I KRAGERØ #2

Vi fortsetter det vi slapp på forrige innlegg.

For å lese den første delen kan du trykke her.

Etter at vi hadde vært en tur på stranden var det bare til å komme seg opp til hytten for å fyre opp grillen ute. Vi var sultne og hadde lyst på biff og pølser, så da blei det det. Mens vi ventet på at grillen skulle bli varm nok drakk vi kakao og spiste ballerinakjeks. Det må man ha på tur. Været var på vår siden. Vi kunne til og med kjenne hvordan solen varmet oss på ryggen.

Jeg fikk et lite snev av fatigue etter den tunge turen opp fra stranden, så mens Kristoffer fortsatte å holde liv i grillen måtte jeg ta meg en liten time inne i hytten. Innehaver var så grei å holde Kristoffer med selskap mens jeg slappet litt av, så han slapp i all fall å være aleine. Seinere på kvelden tok vi turen ned i Smia igjen for å lage litt enkel middag og koste oss med elgpølse.

Innehaver kom en tur på kvelden han også, og hadde med seg et tørket rådyr vi fikk smake på. Kjempegodt! Det blei mange koselige timer og tiden gikk så alt for fort. Siden vi skulle hjem dagen etter kunne vi liksom ikke ta helt av med å sitte oppe til nærmere morgen, selv om det var fristende. Det var varmt og godt i Smia. Faktisk var det nesten litt badstu der den kvelden.

Lørdag

Det var skikkelig kjipt å våkne og vite at man skulle hjem om få timer. Jeg kunne gjerne ha blitt der en uke til! Men vi våknet til nydelig himmel og fint vær, så vi fikk bare nyte den siste tiden vi var der med å spise en god omelett til frokost og begynne pakkingen sånn etter hvert. Vi hadde heldigvis ikke rotet så mye, så det gikk greit  å pakke. Vi klargjorde også litt til neste mann.

Hyttene hadde ikke innlagt vann, så vi hentet vann på kanner, både til Dristig og Smia. Vi, eller rettere sagt Kristoffer, kløyvde også opp litt ved nede i Smia til de neste som kom. Ekorn og fuglene hadde nok mat de også. Når alt var pakket og klart i bilen og den sto til tining fikk vi kaste litt frisbee med Harley. Det er gøy å se en Border collie i full fres. Det er noe annet enn mine.

Etter å ha lekt litt med Harley blei vi også invitert inn på en kaffe. Det var hyggelig. Jeg liker ikke kaffe, men han hadde veldig godt vann i springen. Vi fikk en omvisning av huset, som han har bygget selv, og fikk høre litt om flere planer for plassen. I tillegg fikk vi enda mer humor. Han er jo helt rå han der. Det hang f.eks et genialt skilt på Smia som i alle fall fikk meg til å le, mye.

For å oppsummere kan man vel si at det ikke er noen tvil om at vi koste oss maks disse dagene og at vi garantert, uten noen tvil i det hele tatt kommer til å reise tilbake. Vi har faktisk allerede begynt å planlegge en ny tur og greier nesten ikke å vente. Det her er jo midt i blinken for meg, jeg som ikke liker å reise til syden for å ligge på en strand i ei uke. Hurra for Mikrohyttene!

♠ ELEVELE ♠

#mikrohyttene #kragerø

1. Så bra dere var fornøyde .Både ser og høres veldig koselig ut..litt nytt og spennende liksom 🙂 Også så masse flotte bilder 🙂 Moro å se fra turen deres:) Klem <3

2. Fantastiske bilder fra en fin tur dere hadde. Godt nytt år forresten. Hvor mange mil var det fra Halden til hyttene? Man bør ikke reise så langt før man kan oppleve noe i denne gaten. Enda godt at det ikke var kjempekaldt da dere var der. Ha en fin kveld.

1. Tusen takk 🙂 Trur det er ca. 20 mil dit 🙂 Akkurat passe langt til at man føler man faktisk er på tur 🙂 he he… De har en trehytte ute i Berg her, ca. 20 minutter fra oss, men det syns jeg ikke fristet noe særlig 😛 ha ha…

3. Herligheta 😀 For et herlig sted 🙂 Kom bare over innlegget ditt på fb nå¨. Sliter ennå med å finne frem med komentarer og sånn. 😛 Men det er jo meg da 🙂 Skjønner godt at det har vært et herlig opphold 🙂 Mye kreativitet som ligger bak et sånt prosjekt 🙂 Får håpe eier og driver lykkes med det, sånn at ikke for mange går i musefella 😀 Riktig Godt Nyttår til deg,forresten 🙂

1. Tusen takk 😀 Er ikke bare lett med kommentarer og slikt nå- jeg finner jo ikke tilbake til dit jeg har kommentert 😛 ha ha..

Tenker nok han kommer til å lykkes maks med dette 😀

4. Dette så jo bare helt herlig ut!

For en fin ferie det må ha vært. Og jeg forstår godt at du hadde lyst til å bli lenger til tross for slitsom tur opp fra stranda 😉
      Nydelige farger, og flotte innlegg!

1. Det var helt fantastisk 😀 Skulle gjerne blitt der en uke, men måtte jo hjem å hente alle dyrene som var plassert hos ulike passere 🙂 he he..