JEG ER SÅ USIKKER PÅ HVA JEG SKAL GJØRE.

 

Planen min gikk ikke helt etter planen.

 

Som de fleste som blogger på blogg.no sin plattform veit blir alle blogger som ikke er flytter over til den nye bloggplattformen slettet 1. april. Utrolig kjipt for de som fremdeles blogger, men som ikke får kommer over på ny plattform. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg automatisk blei flyttet over, når jeg ser på andre bloggere som har fått avslag på flytting etter å ha søkt. Men, jeg er over på ny plattform, og det er jo greit det. Jeg slipper stresset med sletting.

 

I alle fall med denne bloggen. Som de fleste som leser bloggen min veit hadde jeg en blogg før denne bloggen, på samme plattform. Bloggen har blitt liggende fordi jeg ikke har hjerte til å slette den. Det er så utrolig mange minner der av dyrene mine. Trier, Lillemor og Lille Kaia, for å nevne hoved-trekløveret når jeg begynte å blogge. Jeg har delt nesten to tusen innlegg og tusenvis av bilder. Hadde de fremdeles hatt samarbeidet med å gjøre bloggen om til bok hadde jeg gjort det.

Lille Kaia.

Jeg føler meg ikke klar for å slette bloggen, så i februar tok jeg et lite desperat grep og opprettet en blogg på nouw for å flytte den gamle bloggen over dit, for å kjøpe meg tid. Det var ikke så enkelt som jeg trudde. Det var et prosjekt uten like for å importere bloggen. Ingen av metodene virket. Det tok nesten to uker før jeg i det hele tatt greide å importere bloggen over, og selv da var det ca. bare halvparten av innleggene og bildene som kom over, uten at jeg veit grunnen.

 

Det er ikke så mye hjelp å få av nouw-folkene heller. Det tar flere dager mellom hver gang de svarer på henvendelser og de har aldri en løsning på problemet. Så nå sitter jeg her da, men en blogg som nærmer seg fristen for sletting og jeg har kun fått hentet ut ca. halvparten av innholdet. Jeg har lastet ned en fil, hvor alt innhold i teorien skal være der, men siden filen ikke virker å laste inn på nouw har jeg ikke peil på om det faktisk er slik. Jeg får bare håpe på det, slik at alt ikke er tapt.

 

Jeg har alle bildene fra den forrige bloggen lagret på ekstern harddisk, men av femti tusen lagrede bilder har jeg null oversikt over hvilke bilder jeg har brukt, og til hvilke innlegg. Det er litt derfor jeg ikke får meg til å slette den gamle bloggen og derfor litt desperat prøver å redde den. Det ser i grunn dårlig ut og jeg må vel snart se hele bloggen tapt. Som sagt har jeg hentet ut filen fra den gamle bloggen, men jeg veit ikke om den virker. Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#hverdag #minner #gammelblogg

22 kommentarer
    1. Det er fælt og være usikker! Jeg er det selv, for det er så uvant å ha alt det nye her på blogg.no det er liksom sånn at jeg ikke helt føler meg hjemme her lenger, men samtidig er det gøy og ha et sted å blogge. Nouw er veldig dårlig til å svare ja, det har jeg oppdaget selv, men samtidig er det de som er likt mest det gamle blogg.no

      Store deler av de som var her er jo over på nouw. Det er også dumt at de har fjernet følger listen synes jeg her inne..Selv tror jeg at nouw vinner for min del.. Der tror jeg vi kan ha større sjanse for å vise frem bildene våre og innleggene generelt, det er mye mer hyggeligere samfunn der også, men vi får se.

      1. Ja hvis jeg skal flytte her i fra, noe jeg har tenkt på mange ganger, så blir det nok nouw jeg flytter til. Enn så lenge blir jeg, men blir det mer tull på denne bloggplattformen frem mot høsten nå, så blir jeg nok å flytte på meg. Jeg har mistet litt lysten til å blogge, mye fordi det nå er så vanskelig å følge andre og kommunisere. Bloglovin’e er grei, men folk er ikke helt fornøyde der heller, og det er vanskelig å få flere over dit slik at det i alle fall blir noe lettere å følge dem. Men jeg liker som sagt å blogge, så jeg føler meg ikke klar til å slutte helet heller, selv om det brått kan ta en uke mellom hver gang jeg blogger nå.. :/

    2. Jeg er så dårlig på sånt så jeg kan i alle fall IKKE hjelpe 😮 Trodde det var så bra alt på Nouw jeg, har bare hørt skryt liksom. Men det ER noen småproblemer der også altså 😀 ? Håper du får alt over da, så du slipper å slette. For du har ikke prøvd å få den over til blogg.no?

      1. Ingenting er perfekt noen steder, det vil det aldri være- men akkurat nå er denne plattformen er kapittel for seg selv, det kan man ikke si i mot 😛

        Aldri i verden at blogg.no godkjenner overføring av min ikke aktive blogg til ny plattform, når de ikke en gang godkjenner relativt aktive blogger med mye bra innhold- det er også derfor jeg ikke skjønner at denne bloggen automatisk har blitt flyttet over 🙂

    3. Helt enig. Har også mistet litt lysten i å blogge. De tok fra oss liksom denne “blogg-gleden” føler jeg. Savner alt med den gamle, designene, you know..
      Blogge er noe jeg også liker, så driver og søke på google etter forskjellige plattformer, haha det er vanskelig altså! WordPress.org er jo en bra ting, men der betaler man jo pr måned og det blir også dyrt og som du sier er det vanskelig å følge de bloggene vi har fulgt.
      Ja har selv prøvd å få mange på Bloglovin, men mange orker ikke å ha det selv om det er eneste enkle måten å kan følge andre på nå..
      Nei huff altså…

    4. Huff, så leit når alt bare ble rot. Så mye arbeid, og så vanskelig å få til å redde alt.
      Jeg er glad jeg ble flyttet. Hadde bare denne ene bloggen. Har en annen fra tidligere, men på en annen plattform. Jeg tror ingen plattformer er perfekte. Og jeg har ikke selv fått noe hjelp her på nye blogg.no. Jeg får bare svar som at de ikke vet hva det kommer av. Og at de beklager det. Så hvorfor de har den jobben de har, det kan jeg ikke begripe. Så det er tydeligvis likt både her og på nouw.

      Jeg krysser fingrene for at du får til å redde alt ♥

      1. Nei, ingen plattform er perfekt- det er jeg helt enig i. Men en ting er å ha litt tekniske problemer med et, eller annet en sjeldent gang, sånn er det jo, men slik det er nå på denne plattformen gidder jeg ikke i en evighet altså. For nå er det bare tull! Bloggen min “endrer” design hele tiden- eller oppsett- og jeg må bruke masse ekstra og unødvendig tid på å få innlegget til å se pent ut. Det er ikke likt i selve innlegget og når det er publisert i det hele tatt, så det er umulig å vite på forhånd hvor mye jeg må fikse før jeg kan publisere fra gang til gang. Dødsirriterende. Og brått er det tilbake til normalen, før det har endret seg igjen før jeg har skrevet ferdig et innlegg. Bahh. Kjenner gleden begynner å dabbe skikkelig av, for å være ærlig.

        Vi får se hva det blir til med den gamle bloggen. Forsvinner den så forsvinner den- får ikke gjort så mye da :/

    5. Det er ikke lett skjønner jeg. Har ikke prøvd å undersøke noen andre plattformer og ikke engang hørt om den du nevner. 🙂 Skjønner godt du er frustrert og bekymret når du kan risikere å miste så mye.. hoff. Jeg har jo ikke blogget så lenge, men ble nå lempa over med alt jeg hadde i ”ryggsekken”. Men som du sier, kontakten med andre har blitt mye mindre og mye verre å følge opp 🙂 Men om alle blir spredd for alle vinder og andre steder blir det jo helt umulig 🙂 Lykke til 🙂

      1. Nei, ting er ikke bare lett alltid.

        Kontakten er jo helt lav nå, dessverre. Men det gjør det jo litt lettere med bloglovin’ da, selv om man ikke får fulgt opp kommentarene der heller. Det er liksom det tristeste, at du med stor sannsynlighet ikke får med deg svaret mitt her nå. Men jeg svarer likevel vel 🙂

      1. Ja, alle blogger på bloggsoft (den gamle plattformen) som ikke er flyttet over hit til det nye (wp), blir slettet 1. april. Så har man en blogg man vil redde må man skyndte seg litt.

    6. Får håpe det ordner seg til det beste 😊🤞🏼. Så utrolig vakker Kaia var – nydelige farger 😻

    7. Du kan få backup av bloggen av blogg.no. det kan man få. Da har du vertfall den. Jeg tror jeg hadde brukt ørten timer og koåiert ett og ett innlegg manuelt inn ett sted. Jeg begynte faktisk med det selv. Jeg vet ikke om noen bloggere som har fått avslag om å beholde bloggene, men hvis de var a!tive med bra blogger synest jeg det er kjempeleit! Er trist på deres vegner!

      Jeg er litt irritert selv, for før overflyttingen skjulte jeg alle gamle innlegg. Men vi fikk jo INGEN INFO om at kun publiserte innleggs bilder ble overført. Så jeg ble overført, men ALT er hulter til bulters og bilder i arkivet er ikke kronologisk. Og ca 80-90 prosrnt av bilda ble ikke overført. Jeg kunne gå de via mail. Hvor mye arbeid er ikke det å få på plass? Og vet ikke om bildekvaliteten er den samme. Så er litt stressa selv.

      Den kommentaren på min blogg fra deg om at man kunne styre kommentarfeltet, hva mente du? Jeg må krysse ut trafikklys her også. Må du fylle inn mailadress på min blogg. Der har jeg huket av at folk må skrive inn mailadresse, men tror fokk må likevel. Klem

      1. Ja, den backupfilen har jeg hentet ut, men jeg veit som sagt ikke om den funker, da den ikke virker andre steder.. Jeg får bare satse på det.

        Jeg veit om flere bloggere som har fått avslag på å få komme over til denne nye plattformen, selv om de er aktive og har mange lesere. Hvilke kriterier de går ut i fra kan man jo bare lure på.

        Ja, det er jo kjempemye jobb da, skal du få alt inn på plass helt selv om manuelt- den jobben hadde ikke jeg orket :O

        Hmm, merkelig. Da funker det ikke som det skal her heller, selv om det egentlig skal bort :/ Husker ikke om jeg måtte fylle inn mailadresse hos deg- skal huske å sjekke det etterpå 🙂

    8. Da syns jeg du skal lage deg blogg på wordpress for da gikk det raskt og enkelt å laste ned den gamle bloggen fra blogg.no og jeg fikk med alt av bilder etc. 🙂 Veldig fornøyd med wordpress jeg nå.

      1. Jeg vil absolutt ikke ha WP- har vært på vei til å rømme her i fra flere ganger allerede. Og, nå må man jo søke om å få lov til å opprette blogg her, og jeg får aldri i verden godkjent å få lov til å opprette en blogg som ikke er aktiv i det hele tatt :/

    9. Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg hadde også en blogg før, som jeg fikk laget som bok i 2016 (tror jeg). Det er en blogg jeg hadde mens jeg bodde i USA, og den er jo ikke aktiv nå. Jeg er glad for at jeg tok kostnaden med å lage bok sånn at det nesten er en dagbok fra tiden der borte. Jeg har skjønt at det er slutt på denne muligheten, derfor håper jeg du klarer å overflytte din gamle blogg til ett eller annet nytt sted. Det er jo kjekt å ha å se tilbake på.
      Jeg søkte om overflytting, og midt i februar var jeg plutselig flyttet. Det er jeg glad for siden det er kjekt å kunne se tilbake på gamle innlegg innimellom. Jeg blogger mindre nå, og langt i fra flere innlegg om dagen som jeg ser mange gjør. Jeg er fornøyd med at jeg fikk muligheten til å fortsette.

      1. Jeg vurderte det en gang i tiden om jeg skulle lage bok av bloggen, med et og et år. Men så drøyde jeg det og så brått avsluttet de samarbeidet. Vi får se om jeg får det til på en annen måte 🙂

        Så bra at du blei flyttet 😀 Jeg blei flyttet automatisk og sånn sett er jeg glad for det, for da slapp jeg gjøre så mye selv 🙂 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg